WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Τι να τρώτε όταν έχετε γρίπη


Τζουλιάννα Καρνέζη

15 Δεκεμβρίου 2022

Τι να τρώτε όταν έχετε γρίπη
pexels
Αυτές οι τροφές θα βοηθήσουν το σώμα σας να καταπολεμήσει καλύτερα τη γρίπη.

Η αλήθεια είναι ότι όταν έχετε γρίπη η διατροφή είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται το σώμα σας για να παραμείνει αρκετά δυνατό και να καταπολεμήσει το μικρόβιο που σας έχει καταβάλει. Γι αυτό παρακάτω θα δούμε τι πρέπει να τρώτε σε περίπτωση γρίπης.

Πρώτα τα υγρά

Το σώμα σας χρειάζεται περισσότερη ενυδάτωση όταν έχετε γρίπη ή οποιαδήποτε ασθένεια που προκαλεί πυρετό. Μείνετε ενυδατωμένοι με νερό ή ροφήματα πλούσια σε ηλεκτρολύτες. Μπορείτε επίσης να πιείτε ζωμούς και τσάι από βότανα.

Απλώς φροντίστε να μείνετε μακριά από ποτά με καφεΐνη, όπως ο καφές, και από οποιαδήποτε ποτά με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, τα οποία μπορεί στην πραγματικότητα να σας αφυδατώσουν περαιτέρω.

Οι καλύτερες τροφές για την καταπολέμηση της γρίπης

Όταν είστε άρρωστοι, το σώμα σας χρειάζεται θρεπτικές τροφές περισσότερο από ποτέ. Το ανοσοποιητικό σας σύστημα είναι η άμυνα του σώματός σας ενάντια σε εισβολείς όπως η γρίπη, επομένως αξίζει να το ταΐζετε καλά.

Μερικές από τις καλύτερες τροφές για την καταπολέμηση της γρίπης.

Κοτόσουπα

Το κοτόπουλο είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες και σίδηρο, που θα επιτρέψουν στον οργανισμό σας να καταπολεμήσει καλύτερα τη γρίπη. Επίσης μια μελέτη διαπίστωσε ότι τα συστατικά της κοτόσουπας βελτιώνουν την απόκριση του ανοσοποιητικού σας συστήματος σε ασθένειες.

Φρούτα και λαχανικά με βιταμίνη C

Η βιταμίνη C σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με ένα ενισχυμένο ανοσοποιητικό σύστημα και μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των συμπτωμάτων του κρυολογήματος και της γρίπης.

Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C περιλαμβάνουν:

  • Εσπεριδοειδή, όπως πορτοκάλια και γκρέιπφρουτ

  • Μπρόκολο.

  • Λαχανάκια Βρυξελλών.

  • Ακτινίδια.

  • Πιπεριές

  • Πατάτες

  • Φράουλες

  • Ντομάτες

  • Φυλλώδη λαχανικά

Μπορεί να μην σκέφτεστε τη σαλάτα ως την πρώτη σας επιλογή, αλλά τα λαχανικά όπως το σπανάκι και το λάχανο είναι πλούσια σε βιταμίνη C και σίδηρο που μπορούν να καταπολεμήσουν τη φλεγμονή και να σας βοηθήσουν να νιώσετε καλύτερα πιο γρήγορα.

Χυμός φρούτων ή λαχανικών

Τα ολόκληρα φρούτα και λαχανικά είναι πάντα τα καλύτερα, αλλά μερικές φορές όταν είστε άρρωστοι, απλά δεν μπορείτε να χειριστείτε πολλά τρόφιμα. Όμως μια γουλιά από φυσικό χυμό φρούτων ή λαχανικών θα σας βοηθήσει να λάβετε τα θρεπτικά συστατικά που έχετε ανάγκη.

Τσάι βοτάνων

Το ζεστό τσάι μπορεί να καταπραΰνει τον πονόλαιμο, ενώ ο ατμός βοηθά στην απομάκρυνση της βουλωμένης μύτης. Προσθέστε λίγο μέλι, γιατί έχει βρεθεί ότι μειώνει το νυχτερινό βήχα και βελτιώνει τον ύπνο.

Σκόρδο

Μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση σκόρδου μπορεί να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σας. Θα έχετε μεγαλύτερο όφελος από το ωμό σκόρδο, παρά από το μαγειρεμένο ή τα συμπληρώματα. Μπορείτε ακόμη και να το βάλετε σε ζεστό τσάι — απλώς προσθέστε λίγο μέλι για να καλύψετε το δυνατό άρωμα και να δημιουργήσετε μια πιο ευνοϊκή γεύση.

Τέλος είναι σημαντικό να ενισχύετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα όλο τον χρόνο Μπορεί αυτή τη στιγμή να έχετε επικεντρωθεί στην ανάρρωση από τη γρίπη. Αλλά όταν νιώσετε καλύτερα, σκεφτείτε να ενσωματώνετε στη διατροφή σας τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα όλο τον χρόνο και όχι μόνο όταν είστε άρρωστοι.

Η ισορροπημένη διατροφή όχι μόνο μπορεί να σας βοηθήσει να αναρρώσετε πιο γρήγορα, αλλά θα μπορούσε ακόμη και να βοηθήσει στην πρόληψη της ασθένειας.