WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Τα 5 red flags των βιβλίων για δίαιτες που πρέπει να προσέξετε


Τζουλιάννα Καρνέζη

13 Ιανουαρίου 2023

Τα 5 red flags των βιβλίων για δίαιτες που πρέπει να προσέξετε
unsplash
Κάθε Ιανουάριο, τα βιβλία διατροφής και δίαιτας κάνουν την εμφάνιση τους, αγοράζονται και συχνά απορρίπτονται μετά από μερικές εβδομάδες.

Εάν λοιπόν παρατηρήσετε ότι έχουν μαζευτεί αρκετά από αυτά στα ράφια σας, μην το θεωρήσετε αποτυχία. Γιατί τα περισσότερα βιβλία διατροφής και δίαιτας είναι παραπλανητικά και τελικά δεν φέρνουν τα αποτελέσματα που υπόσχονται.

Ως διαιτολόγος, έχω διαβάσει πολλά από αυτά τα βιβλία που είναι στη μόδα και παρατηρώ τις ίδιες red flags να αναδύονται στις σελίδες τους. Είναι σημάδια ότι η δίαιτα, στην καλύτερη περίπτωση, δεν είναι ρεαλιστική για να ακολουθηθεί μακροπρόθεσμα, και, στη χειρότερη, είναι κάτι που πρέπει να αποφύγετε εντελώς. Έτσι, την επόμενη φορά που θα μπείτε στον πειρασμό να αγοράσετε ένα νέο βιβλίο διατροφής και δίαιτας, λάβετε πρώτα υπόψη μερικές προφυλάξεις:

Εντυπωσιακούς ισχυρισμούς

Εάν μια δίαιτα έχει έναν εντυπωσιακό ισχυρισμό που δεν έχετε ξανακούσει, τότε πιθανότατα δεν ισχύει. Αντί να βασίζονται στην επιστημονική συναίνεση, πολλές δίαιτες επιλέγουν μερικές ερευνητικές μελέτες (συμπεριλαμβανομένων εκείνων που έγιναν σε αρουραίους ή σε δοκιμαστικούς σωλήνες και όχι σε ανθρώπους) για να κάνουν συγκλονιστικές δηλώσεις ή γενικές συστάσεις για το τι ή πώς να τρώμε.

Αγορά συμπληρώματων

Εάν μια δίαιτα λέει ότι πρέπει να ξοδέψετε επιπλέον χρήματα στη σειρά συμπληρωμάτων τους, μην την εμπιστευτείτε. Πολλοί γκουρού δίαιτας βγάζουν πολλά χρήματα από συμπληρωματικά χάπια και σκόνες. Λάβετε υπόψη ότι πολλά συμπληρώματα δεν είναι τόσο καλά ελεγμένα όσο τα τρόφιμα ή τα φάρμακα, επομένως πρέπει να είστε προσεκτικοί.

Jenny.Gr
pexels

Δαιμονοποίηση των υγιεινών τρόφιμων

Προσέξτε τις δίαιτες που σας στρέφουν ενάντια σε τροφές που κανονικά θα θεωρούσατε θρεπτικές, υποστηρίζοντας ότι είναι κρυφά τοξικές για το σώμα σας ή η αιτία του επιπλέον βάρους. Για παράδειγμα, ορισμένες δίαιτες αποκλείουν κάποια τρόφιμα όπως φασόλια, μελιτζάνες και δημητριακά ολικής αλέσεως, τα οποία είναι αποτελούν μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής.

Αδύναμα προσόντα

Έχει ο συγγραφέας του βιβλίου πραγματικά τα προσόντα για να σας δώσει συμβουλές για το πώς να τρώτε ή είναι στην πραγματικότητα ακτινολόγος, γυμναστής ή ηθοποιός; Υπάρχουν επαγγελματίες διατροφής που εμπλέκονται στη δημιουργία της δίαιτας, όπως ένας εγγεγραμμένος διαιτολόγος;

Εξωπραγματικές υποσχέσεις

Όσο κι αν δεν μας αρέσει οι πραγματικές αλλαγές στο βάρος και την υγεία απαιτούν χρόνο. Εάν η δίαιτα προωθεί γρήγορα αποτελέσματα, όπως η υπόσχεση για πιο επίπεδο στομάχι σε 14 ημέρες, τότε να είστε πολύ επιφυλακτικοί.