Sustainability Red Flags: 3 βασικά πράγματα που πρέπει να προσέχουμε πριν αγοράσουμε ένα ρούχο
Στεφανία Παπαδημητρίου
27 Ιανουαρίου 2022
Σε μία εποχή που η βιωσιμότητα μας απασχολεί όλο και περισσότερο, πολλά είναι τα brands που υποστηρίζουν ότι η οικολογία είναι προτεραιότητά τους. Υπόσχονται να περιορίσουν τη χρήση πλαστικού και επικίνδυνων για το περιβάλλον χημικών ουσιών, φέρνουν στη συζήτηση την ανακύκλωση ρούχων, προωθούν sustainable υφάσματα – πόσο σίγουροι μπορούμε να είμαστε, όμως, ότι εφαρμόζονται αυτά; Ειδικά όταν προέρχονται από αλυσίδες γρήγορης μόδας.
Η TikToker Andrea Cheong, μέσω των βίντεό της, μας ενημερώνει για το είναι πραγματικά η βιώσιμη μόδα. Έχοντας υπάρχει για χρόνια influencer, γνώριζε ότι μπορούσε να κάνει τη διαφορά, αν προσπαθούσε. Ξεκίνησε τη σειρά Mindful Monday λοιπόν και δείχνει ότι ως καταναλωτές, έχουμε τεράστια δύναμη. Αποστολή της, να μας βοηθήσει «να ψωνίζουμε λιγότερο, να ξοδεύουμε πιο σοφά».
Παρακάτω, δίνει 3 red flags που πρέπει να προσέξουμε, όταν έρχεται η ώρα να κάνουμε τις αγορές μας. Για να πάψουμε να δίνουμε τη στήριξή μας σε brands που, στην πραγματικότητα, επιβαρύνουν τον πλανήτη και την κοινωνία.
@andreacheong_ If a brand can do a “conscious capsule” why isn’t all of it conscious? #sustainablewardrobe #2022fashion #mindfulmondaymethod #consciousfashion ♬ original sound - Jacqueline Bajric
- Όταν μία sustainable εταιρεία δεν κάνει τίποτα για το περιβάλλον εκτός από το να χρησιμοποιεί ανακυκλωμένο πλαστικό, υπάρχει πρόβλημα. Ναι, χρειάζεται να χρησιμοποιούμε προϊόντα που είναι φτιαγμένα από ανακυκλωμένες πρώτες ύλες αντί για συνθετικές, όταν πρόκειται για μαγιό, αθλητικά είδη, αδιάβροχα μπουφάν – απουσιάζει, λοιπόν, από την καθημερινή μας γκαρνταρόμπα.
- Όταν ένα sustainable brand έχει τεράστιες εκπτώσεις, μας ενθαρρύνει να κάνουμε παρορμητικές αγορές και να ψωνίζουμε αλόγιστα, γεμίζοντας την ντουλάπα μας με ρούχα που δε θα φορέσουμε ποτέ και θα καταλήξουν, πιθανότατα, σε κάποια χωματερή. Τα μικρότερα και πραγματικά βιώσιμα brands δεν πωλούν τα ρούχα τους σε υπερβολικά χαμηλές τιμές, καθώς βεβαιώνονται ότι θα αμειφθεί σωστά κάθε μέλος της αλυσίδας παραγωγής.
- Όταν τα sustainable προϊόντα δεν έχουν διάρκεια στον χρόνο, καλό είναι να προβληματιστούμε. Πολλές εταιρείες προσπαθούν να κερδίσουν χρήματα μειώνοντας την ποιότητα των ρούχων που μας πουλούν. Αυτό σημαίνει ότι θα χαλάσουν σύντομα και, παρότι είναι φτιαγμένα από οικολογικές πρώτες ύλες, θα καταλήξουν στα σκουπίδια. Αν δεν μπορούμε να τα φορέσουμε για καιρό, ανεξάρτητα από τα υλικά από τα οποία δημιουργήθηκαν, θα χρειαστεί να αντικατασταθούν, άρα παύουν να είναι βιώσιμα.
Aκολουθήστε το jenny.gr στο google news και μείνετε ενημερωμένοι για το sustainability, το climate emergency και τα πάντα γύρω από το περιβάλλον.