ΟΜΟΡΦΙΑ SKINCARE

«The Soaphouse»: Η Μαρία Στριγγλόγιαννη θέλει να μας μυήσει σε μια ηθική και βιώσιμη ρουτίνα ομορφιάς


Ελένη Τσούτση

7 Οκτωβρίου 2022

«The Soaphouse»: Η Μαρία Στριγγλόγιαννη θέλει να μας μυήσει σε μια ηθική και βιώσιμη ρουτίνα ομορφιάς
Η Μαρία Στριγγλόγιαννη μας αφηγείται το δικό της success story και μας συστήνει το «The Soaphouse»

H ηθική και η καθαρή ομορφιά είναι δυο όροι που θα ακούμε όλο και περισσότερο στο μέλλον. Η επιστροφή στην απλότητα και τα φυσικά συστατικά είναι η μεγαλύτερη τάση στην περιποίηση της επιδερμίδας και δεν είναι τυχαίο που ολοένα και περισσότερα brands, τόσο μεγάλα, όσο και μικρά υιοθετούν μια πιο «ηθική» φιλοσοφία που μάλιστα βρίσκει μεγάλη ανταπόκριση.

Η βιωσιμότητα και η προστασία του περιβάλλοντος δεν είναι απλά φράσεις αλλά βασικός στόχος πολλών ανερχόμενων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο beauty industry. Όλος ο πλανήτης δείχνει να βρίσκεται μπροστά από σπουδαίες αλλαγές στον χώρο της ομορφιάς και η μαγεία του clean beauty είναι πιο ισχυρή από ποτέ.

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι και το brand «The Soaphouse» της Μαρίας Στριγγλόγιαννη. Οι σπουδές της στο τμήμα Βιοτεχνολογίας, στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών αλλά και η αγάπη της για τη φύση και τα βότανα, την ενέπνευσαν να ξεκινήσει τη δική της επιχείρηση για παραγωγή φυσικού σαπουνιού και προϊόντων περιποίησης, με βάση τα δραστικά στοιχεία των βοτάνων.

Η Μαρία Στριγγλόγιαννη μίλησε στο JennyGr για την ηθική ομορφιά, τις δυσκολίες που αντιμετώπισε μέχρι να τα καταφέρει, για τα best sellers προϊόντα αλλά και τα όνειρα που έχει για το «The Soaphouse».

Jenny.Gr

Πείτε μας λίγα λόγια για την επιχείρησή σας. Ποιο ήταν το κίνητρο για να ξεκινήσετε;

Πολλά χρόνια πριν ασχοληθούμε με την παραγωγή φυσικού σαπουνιού είχαμε αρχίσει να τα επιλέγουμε για προσωπική χρήση αλλά και για δώρα προς τους αγαπημένους μας. Ποτέ δεν είχαμε φανταστεί, πως μετά από μερικά χρόνια θα είναι το επάγγελμά μας καθώς ξεκίνησε ως το αγαπημένο μας χόμπι.

Τα κίνητρα για να ξεκινήσουμε την επιχείρησή μας ήταν πολλά, αρχικά η ανάγκη για έναν βαθμό ευελιξίας στο εργασιακό ωράριο για λόγους υγείας, η αγάπη του κόσμου προς τα προϊόντα μας και στη συνέχεια, η έντονη δημιουργική πλευρά μας και η ανάγκη μας να δημιουργήσουμε μία φυσική σειρά προϊόντων με δραστικές ουσίες της φύσης, αξιοποιώντας ταυτόχρονα τις γνώσεις από τις σπουδές μας.

Ποιο είναι το background σας; Είχατε ασχοληθεί με κάποιο αντίστοιχο project στο παρελθόν;

Η παρασκευή φυσικών κηραλοιφών και εκχυλισμάτων βοτάνων σε έλαια μου ήταν γνώριμη καθώς στην περιοχή όπου μεγάλωσα, παραδοσιακά, χρησιμοποιούνταν ευρέως για επούλωση πληγών και εγκαυμάτων.

Στη συνέχεια, προσωπικά ασχολήθηκα σε βάθος με τα δραστικά συστατικά των αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών, παρακολουθώντας το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών “Μελέτη & Αξιοποίηση Φυσικών Προϊόντων” στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και μελετώντας, στη διατριβή μου, το φυτό βάλσαμο και την επουλωτική του δράση.

Το 2018 παρακολουθήσαμε μαζί με τον σύντροφό μου εντατικά σεμινάρια παρασκευής φυσικού σαπουνιού και φυσικών καλλυντικών και από εκείνη τη στιγμή δεν σταματήσαμε ποτέ να ασχολούμαστε με αυτό.

Πόσο εύκολο ήταν να δημιουργήσετε ένα brand ομορφιάς;

Η δημιουργία ενός brand, από μόνη της, είναι εξαιρετικά δύσκολη. Απαιτεί πολύ διάβασμα για την απόκτηση πολύπλευρων γνώσεων, πάρα πολύ χρόνο, καθημερινό αγώνα και πολλή υπομονή.

Το The Soaphouse δημιουργήθηκε κυριολεκτικά από το μηδέν και σε όλη την πορεία του είχαμε αρκετά ψυχολογικά σκαμπανεβάσματα και δυσκολίες που έπρεπε να αντιμετωπίσουμε για να προχωρήσουμε κάθε φορά και ένα μικρό βήμα πιο πέρα. Η ανταμοιβή όμως, είναι μεγαλύτερη από κάθε προσδοκία.

Jenny.Gr

Τι μπορεί να βρει κάποιος στο The Soaphouse;

Η ταυτότητα του The Soaphouse θα μπορούσε να συνοψιστεί σε 3 λέξεις: Φυσικά - Οικολογικά - Χειροποίητα.

Εδώ μπορεί κάποιος να βρει χειροποίητα φυσικά σαπούνια με εξειδικευμένες συνταγές που στοχεύουν σε διαφορετικές ανάγκες το κάθε ένα, για πρόσωπο, σώμα και μαλλιά, ενυδατικά έλαια προσώπου και σώματος, κηραλοιφές, βάλσαμα χειλιών, άλατα μπάνιου, φυτικά αρωματικά κεριά, οικολογικά αξεσουάρ και εποχιακά προϊόντα. Μπορεί επίσης να βρει πολλές μοναδικές ιδέες για δώρα για κάθε περίσταση, καθώς επίσης και να δημιουργήσει κάποιο προσωποποιημένο εταιρικό δώρο ή μπομπονιέρα γάμου και βάπτισης.

Ποια είναι τα best sellers προϊόντα σας;

Τα κατεξοχήν Best Sellers προϊόντα του The Soaphouse είναι με διαφορά τα 2 φυσικά σαπούνια για ξηρά και λιπαρά μαλλιά, τα οποία έχουν βοηθήσει πολλούς ανθρώπους να μεταβούν σε έναν τελείως φυσικό και οικολογικό τρόπο λουσίματος, απαλλαγμένο από συνθετικά αφριστικά και πλαστικό.

Στη συνέχεια ακολουθούν το σαπούνι Καστίλης από 100% έξτρα παρθένο ελαιόλαδο παραγωγής μας, ιδανικό για τις πιο ευαίσθητες επιδερμίδες, το έλαιο προσώπου Repair Blend, το έλαιο σώματος Shimmer Blend και τα κεριά σόγιας. Εποχιακά ξεχωρίζουν τα Χριστουγεννιάτικα πρωτότυπα γούρια μας και τα Πασχαλινά μας σετ.

Jenny.Gr

H «ηθική ομορφιά» παρουσιάζει σημαντική άνοδο τα τελευταία χρόνια. Τι κάνει τη δική σας επιχείρηση «ηθική»;

Ναι, παρουσιάζει σημαντική άνοδο και χαιρόμαστε πολύ με αυτή την εξέλιξη καθώς και με τη γενικότερη στροφή του ανθρώπου στην αναζήτηση για περισσότερο «ηθικές» επιλογές, όχι μόνο στον τομέα της ομορφιάς αλλά και στη διατροφή, στη μόδα κ.ο.κ. Η δική μας άποψη και πρόταση είναι αρχικά το «less is more».

Προτείνουμε τη χρήση λίγων δραστικών και πολυχρηστικών προϊόντων όπως καθαριστικό σαπούνι, νερό και έλαιο προσώπου. Όλα μας τα προϊόντα περιποίησης είναι 100% φυσικά, χωρίς τοξικά συστατικά, αποτελούμενα από φυτικά έλαια και βούτυρα, βιταμίνες και αιθέρια έλαια. Επίσης, η συσκευασία των προϊόντων μας αλλά και γενικότερα τα υλικά συσκευασίας μας είναι απαλλαγμένα από πλαστικό, στο μεγαλύτερο μέρος τους.

Ταυτόχρονα, η διαδικασία παραγωγής είναι εξολοκλήρου χειροποίητη και low waste σε όλα τα στάδια. Κατά την παραγωγή και τη συσκευασία χρησιμοποιείται ελάχιστη ενέργεια και όπου είναι εφικτό γίνεται ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση. Ένα παράδειγμα είναι το Eco Soap, ένα σαπούνι μας όπου επαναχρησιμοποιούνται όλα τα υπολείμματα σαπουνιού που περισσεύουν κατά την παραγωγική διαδικασία, το κόψιμο και το λιμάρισμα σε κάθε παρτίδα. Φυσικά, όλα μας τα προϊόντα είναι cruelty free και δεν χρησιμοποιούμε φοινικέλαιο.

Τι πρέπει να προσέχει ο καταναλωτής όταν αγοράζει ένα «ηθικό» προϊόν ομορφιάς;

Θα πρέπει να ελέγχει την αξιοπιστία των “ηθικών” χαρακτηριστικών που ασπάζεται κάθε εταιρεία και να απαιτεί να υπάρχει μία γενικότερη διαφάνεια ως προς αυτά.

Τι θα προτείνατε να αγοράσει ένας πελάτης ώστε να σας γνωρίσει καλύτερα;

Σίγουρα θα του προτείναμε να αγοράσει κάποιο από τα σαπούνια μας, γιατί είναι ένα πολύ ιδιαίτερο προϊόν, μέσα από το οποίο θα μπορέσει να αντιληφθεί την ποιότητα των προϊόντων μας. Γενικότερα θα θέλαμε πολύ να δούμε στο άμεσο μέλλον, τον κόσμο να στρέφεται όλο και περισσότερο προς έναν πιο φυσικό τρόπο περιποίησης. Σε κάποιον λάτρη των κεριών, θα προτείναμε να δοκιμάσει κάποιο από τα κεριά μας επειδή δημιουργούμε μόνοι μας ιδιαίτερα αρωματικά blends.

Jenny.Gr

Ποιες είναι τα σχέδιά σας ώστε το brand σας να αγκαλιάσει περισσότερο το «sustainability»;

Καθημερινά προσπαθούμε, με όσους πόρους διαθέτουμε να κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε απέναντι στη βιωσιμότητα και τον οικολογικό τρόπο ζωής. Θα θέλαμε πολύ να καταφέρουμε σύντομα να εντάξουμε ως The Soaphouse την ανακύκλωση των συσκευασιών από τους πελάτες μας καθώς και τη δυνατότητα refill κάποιων προϊόντων, όπου αυτό είναι εφικτό.

Πώς φαντάζεστε την επιχείρησή σας τα επόμενα χρόνια;

Αν μας κάνατε αυτή την ερώτηση πριν από μερικά χρόνια, δεν θα μπορούσαμε με τίποτα να φανταστούμε ότι θα έχουμε καταφέρει όλα αυτά έως τώρα. Για αυτό, δειλά θα σας πω, πως θα θέλαμε πολύ να έχουμε μεγαλώσει την ομάδα του The Soaphouse, να έχει αυξηθεί η λίστα των συνεργατών μας και να βρίσκονται τα προϊόντα μας σε αγορές του εξωτερικού, παραμένοντας ταυτόχρονα σταθεροί στον χειροποίητο χαρακτήρα μας και την εξαιρετική ποιότητα των προϊόντων μας. Σε κάθε περίπτωση, κάθε βήμα όσο μικρό και αν είναι, είναι πολύτιμο για εμάς.