Funflation: Tο νέο viral trend που «απαντά» στις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών
Ερασμία Αρβανιτά
9 Νοεμβρίου 2023
Πού βασίζεται το «Funflation»; Ουσιαστικά στην ιδέα ότι όλος και περισσότερος κόσμος επιλέγει να δαπανά τα χρήματά του σε εμπειρίες και ψυχαγωγία, αντί σε προϊόντα. Εν μέσω οικονομικής αβεβαιότητας, οι αγοραστές ξεκινούν και αλλάζουν κατεύθυνση, με αποτέλεσμα η ζήτηση για συναυλίες, ταξίδια ή γενικότερα fun εμπειρίες να έχει αυξηθεί κατακόρυφα.
Αυτό εξηγεί το γιατί τα εισιτήρια για μία συναυλία της Τέιλορ Σουίφτ μπορεί να φτάσουν και σε τετραψήφια ποσά. Ενδεικτικά, πάντως, το 2023 στις ΗΠΑ ξοδεύτηκαν σχεδόν 100 δισεκατομμύρια δολάρια για εισιτήρια συναυλιών, ταινιών ή αθλητικών εκδηλώσεων.
Πριν λίγες ημέρες, η CEO της Best Buy, Κόρι Μπάρι, σημείωσε στο Fortune’s Most Powerful Women Summit ότι οι σύγχρονοι καταναλωτές προσπαθούν να δημιουργήσουν μια νέα οικονομία, δεδομένου ότι «τα έξοδα φαγητού, καυσίμων και διαμονής έχουν αυξηθεί κατά 20%, την ίδια στιγμή που οι μισθοί έχουν ανέβει κατά 17%».
Όλα είναι θέμα προτεραιότητας και πλέον οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να επενδύσουν στη διασκέδασή τους παρά σε νέα προϊόντα. Μη ξεχνάμε ότι έχουμε περάσει και δύο καραντίνες, όποτε όπως και να το κάνουμε, θέλουμε να καλύψουμε τον «χαμένο χρόνο».
Η Eventbrite, μέσω της έκθεσης τάσεων που διεξήγαγε για το 2023 , διαπίστωσε ότι το 80% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι περιορίζει τον προϋπολογισμό τους λόγω της αύξησης του κόστους ζωής. Ωστόσο, σχεδόν το 70% διευκρίνισε ότι σχεδίαζε να δαπανήσει και φέτος το ίδιο ποσό σε εκδηλώσεις με πέρυσι.
Πάντως, ακόμα και η αναλύτρια της Bank of America , Τζέσικα Ρέιφ, υποστηρίζει ότι «τα live events είναι αυτή τη στιγμή το απόλυτο trend στον κόσμο της ψυχαγωγίας», προβλέποντας ότι αυτός ο κλάδος θα αναπτυχθεί μακροπρόθεσμα.