REAL LIFE WHO

«Αν ξέρατε ότι ήμουν έγκυος, τότε θα έπρεπε να καταλάβετε και ότι το μωρό μου πέθανε»: Η επιστολή μιας μητέρας που συγκινεί το internet


The Jennettes

17 Δεκεμβρίου 2018

25439047_10155107777781517_5036758449941322668_o.jpg

H Gillian Brockell εργάζεται ως δημοσιογράφος για τη Washington Post. H Gillian ήταν έγκυος στον 8ο μήνα και επρόκειτο να γεννήσει στις 24 Ιανουαρίου, αλλά υπήρξε κάποιο πρόβλημα με την εγκυμοσύνη της και απέβαλλε. Αυτό όμως δεν ήταν αρκετό, καθώς οι εταιρείες τεχνολογίας συνέχισαν να τη βομβαρδίζουν με διαφημίσεις εγκυμοσύνης και μητρότητας, επιβαρύνοντας την -ήδη πολύ άσχημη- ψυχολογική κατάστασή της.

Πριν λίγες μέρες, η Gillian αποφάσισε να γράψει μια ανοιχτή επιστολή προς αυτές τις εταιρείες (Facebook, Instagram, Twitter, και Experian) για να τους ζητήσει να σταματήσουν ή έστω να αλλάξουν τις διαφημίσεις που φτάνουν στα κοινωνικά της δίκτυα. Η επιστολή έχει κάνει το γύρο του διαδικτύου και η δημοσιογράφος έχει λάβει πάρα πολλή υποστήριξη, καθώς πολλές γυναίκες έχουν αντιμετωπίσει το ίδιο πρόβλημα.

Αυτή είναι ολόκληρη η επιστολή της:

«Ξέρω ότι ξέρατε ότι ήμουν έγκυος. Είναι δικό μου λάθος, απλά δεν μπορούσα να αντισταθώ στα hashtags του Instagram – #30weekspregnant, #babybump. Μάλιστα, έκανα και κλικ μία ή δύο φορές και σε διαφημίσεις για τη μητρότητα στο Facebook, τόσο χαζή.

Σίγουρα είδατε τα ευχαριστώ που έστειλα στις φίλες μου που ήρθαν στο πάρτι εγκυμοσύνης μου και στην αδερφή που πέταξε από την Αριζόνα και με έκανε tag στις φωτογραφίες της. Πιθανότατα με είδατε να αναζητώ στο Google για «καλοκαιρινά ρούχα για εγκύους» και «ασφαλής μπογιά για παιδικές κούνιες». Και βάζω στοίχημα ότι η Amazon σας είπε την ημερομηνία που επρόκειτο να γεννήσω -24 Ιανουαρίου- όταν έκανα εγγραφή στο ψηφιακό μητρώο της.

Δεν με είδατε όμως να γκουγκλάρω επίσης «είναι αυτό πρόωροι σπασμοί Braxton;» και «το μωρό δεν κινείται»; Δεν είδατε τις τρεις μέρες ασυνήθιστης σιωπής για μια τόσο τακτική χρήστρια όπως εγώ; Και στη συνέχεια τις ανακοινώσεις μου με λέξεις-κλειδιά όπως «συντετριμμένη», «πρόβλημα» και «αποβολή» και τα εκατοντάδες δακρυσμένα emojis από τους φίλους μου; Ή κάτι τέτοιο δεν μπορεί να εντοπιστεί;

Βλέπετε, γίνονται 26.000 αποβολές στις ΗΠΑ κάθε χρόνο και εκατομμύρια περισσότερες μεταξύ των χρηστών σας παγκοσμίως. Και επιτρέψτε μου να σας πω πώς είναι τα social media όταν τελικά επιστρέφεις στο σπίτι από το νοσοκομείο με τα πιο άδεια χέρια στον κόσμο, έχοντας περάσει μέρες κλαίγοντας στο κρεβάτι, και παίρνεις το τηλέφωνό για ν’ αποσπάσεις την προσοχή σου για λίγα λεπτά πριν το επόμενο αναφιλητό… Είναι δυστυχώς, ακριβώς ιδια με πριν, όπως ήταν όταν το μωρό σου ήταν ακόμα ζωντανό. Ρούχα εγκυμοσύνης, μητρότητα, ακόμα και κάθε μικρό καταραμένο διακοσμητικό που σχεδίαζα να αγοράσω για το παιδικό δωμάτιο.

Και όταν εμείς τα εκατομμύρια των συντετριμμένων ανθρώπων κάνουμε κλικ στο «Δεν θέλω να βλέπω αυτή τη διαφήμιση», ακόμα κι όταν απαντήσουμε στο «Γιατί;» σας με το σκληρό αλλά αληθινό «Δεν με αφορά πια» ξέρετε τι αποφασίζει ο αλγόριθμός σας, εταιρείες τεχνολογίας; Αποφασίζει ότι έχουμε γεννήσει, υποθέτει ότι είχαμε ένα ευτυχές αποτέλεσμα και μας κατακλύζει με διαφημίσεις για τα καλύτερα σουτιέν για θηλασμό (βάζω φύλλα λάχανου στο στήθος μου γιατί αυτό είναι το καλύτερο που μπορεί να σου προσφέρει η ιατρική επιστήμη για να σταματήσει να παράγεται μητρικό γάλα), με κόλπα για να κοιμάται το μωρό όλη νύχτα (θα έδινα τα πάντα για να τον ακούσω να κλαίει) και τα καλύτερα καροτσάκια για να μεγαλώσει (το δικό μου θα μείνει για πάντα δύο κιλά).

Και μετά από όλα αυτά, έρχεται η Experian με το πιο δυνατό χτύπημα όλων: ένα spam email που με ενθαρρύνει να «ολοκληρώσω την εγγραφή του μωρού» στο site τους (ποτέ δεν «ξεκίνησα» καμία εγγραφή του μωρού στο site τους, αλλά οκ) για να παρακολουθώ την οικονομική του κατάσταση κατά τη διάρκεια μιας ζωής που δε θα έχει ποτέ.

Σας παρακαλώ εταιρείες τεχνολογίας, σας ικετεύω: Αν είστε τόσο έξυπνοι για να ξέρετε ότι ήμουν έγκυος ή ότι έχω γεννήσει, τότε σίγουρα είστε αρκετά έξυπνοι για να συνειδητοποιήσετε ότι το μωρό μου πέθανε και να μου στέλνετε τις ανάλογες διαφημίσεις ή απλά ίσως, καθόλου διαφημίσεις.

Χαιρετισμούς
Gillian».

 

Δείτε ακόμη: Annie Wang: H μητέρα που κατέγραψε τo γιο της να μεγαλώνει μέσα από 9 εντυπωσιακές φωτογραφίες

Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: Facebook