Το Νο1 tip για να πετύχεις στη δουλειά σου, σύμφωνα με νευροεπιστήμονα του Χάρβαρντ
JTeam
4 Απριλίου 2024
Κακά τα ψέματα, όλοι θέλουμε να αγγίξουμε την επιτυχία στη δουλειά μας – ή τέλος πάντων, ό,τι ορίζει ο καθένας μας ως «επιτυχία». Είτε αυτό είναι τα χρήματα είτε τα task που αναλαμβάνουμε είτε το πόσο ψηλά θα ανέβουμε στην ιεραρχία, υπάρχουν πάντα πολλά πράγματα που μας κάνουν να πιστεύουμε ότι έχουμε πετύχει στον επαγγελματικό τομέα. Ωστόσο, μια νευροεπιστήμονας του Χάρβαρντ, έρχεται να αλλάξει λίγο όλα όσα πιστεύουμε.
Μιλώντας στο CNBC, η Τζουλιέτ Χαν, τόνισε πως η επιτυχία στον εργασιακό τομέα σχετίζεται με το πόσο καλά μπορούμε να ιεραρχούμε τις υποχρεώσεις μας και τις προθεσμίες που έχουμε για κάθε task που έχουμε αναλάβει. Για να είμαστε περισσότερο επιτυχημένοι και ευτυχισμένοι, η ίδια προτείνει να εντοπίζουμε και να επικεντρωνόμαστε σε συγκεκριμένες προτεραιότητες εντός του ρόλου μας. Ναι, αυτή ίσως είναι μια διαφορετική προσέγγιση, αλλά σύμφωνα με τη νευροεπιστήμονα, «οι άνθρωποι πιστεύουν λανθασμένα ότι πρέπει να είσαι άριστος σε ό,τι κάνεις για να είσαι επιτυχημένος, αλλά αν ακολουθήσεις αυτόν τον δρόμο, όλα θα είναι χάλια: η ποιότητα της εργασίας σου, η συγκέντρωσή σου, η υγεία σου», εξηγεί. «Αυτή η νοοτροπία σε βάζει σε μια τροχιά προς την εξουθένωση», συνεχίζει.
Πώς να προσδιορίζεις τις προτεραιότητες σου στη δουλειά
Αρχικά, φτιάξε μια λίστα με τα «δυνατά» σου σημεία και τις προτεραιότητες στις οποίες πρέπει να επικεντρωθείς, χωρίζοντας τις επαγγελματικές σου αρμοδιότητες σε τρεις κατηγορίες:
- Καθήκοντα στα οποία πρέπει να είσαι «τέλειος»
- Καθήκοντα στα οποία πρέπει να είσαι «καλός»
- Καθήκοντα στα οποία μπορείς να καταβάλεις μικρή προσπάθεια
Στη συνέχεια, δημιούργησε έναν κατάλογο με τις δεξιότητες που χρειάζεσαι για την εκτέλεση των καθηκόντων που περιγράφονται στην πρώτη και τη δεύτερη κατηγορία, ώστε να έχεις έναν σαφή «οδηγό» για το πού μπορεί να χρειαστεί να αναβαθμίσεις τις δεξιότητές σου, για να είσαι πιο αποτελεσματικός στη δουλειά σου, σημειώνει η Χαν.