Η Βρετανίδα σχεδιάστρια Φίμπι Φίλο έκλεισε τα 50 την περασμένη εβδομάδα και σήμερα, το ομώνυμο brand της ανοίγει τις διαδικτυακές του πύλες μετά από δύο και πλέον χρόνια προετοιμασίας. Και τα δύο γεγονότα αποτελούν ορόσημα του είδους, καθώς η Φίλο είναι η πρώτη μεγάλη σχεδιάστρια που δίνει το όνομά της σε label, μετά από καιρό.
Η πρώτη συλλογή περιλαμβάνει 150 είδη, τα οποία είναι διαθέσιμα για αγορά μόνο από το ειδικό ηλεκτρονικό κατάστημα για όσους βρίσκονται στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ και σε όλη την Ευρώπη.
Phoebe Philo
— meaningless (@ash_realize) September 30, 2023
30 October 2023 pic.twitter.com/Ovjq0xXRow
Σήμερα, τα πρώτα κομμάτια κυκλοφόρησαν - και περιλαμβάνουν έτοιμα ρούχα και αξεσουάρ. Τα highlights περιλαμβάνουν ένα χνουδωτό παλτό από shearling, τετράγωνες γόβες, κομψά tailored separates, statement γυαλιά ηλίου και μερικές όμορφες oversized τσάντες.
Πολλοί δεν ξέρουν ποια είναι η Φίμπι Φίλο. Κι αν είσαι ένας από αυτούς, αυτό το άρθρο είναι για σένα.
Από το 2001 έως το 2006 ήταν δημιουργική διευθύντρια της Chloé, ενός γαλλικού οίκου μόδας που ιδρύθηκε το 1952 στο ίδιο πνεύμα νεότητας και ελευθερίας που απορρόφησε τους υπαρξιστές και που η Philo χρησιμοποίησε στη μακρά παράδοση των γυναικών σχεδιαστών: για να απελευθερώσει τις γυναίκες. Τα ρούχα της ήταν δροσερά και κομψά, αλλά λιτά: φαρδιά, αγορίστικα σορτσάκια που φοριούνταν με camisoles και μπότες στιλέτο, wide-leg παντελόνια που αγκαλιάζουν τους γοφούς, κομμένα στη μέση για να μακρύνουνη τη σιλουέτα, αέρινα βαμβακερά φορέματα, βασισμένα σε παλιά πουκάμισα με βολάν, φορεμένα με ξύλινες πλατφόρμες.
Η Φίλο ανήκε σε ένα Νέο Κύμα νέων ταλέντων, μαζί με τον Τζον Γκαλιάνο στον Dior και τον Μαρκ Τζέικομπς στη Louis Vuitton, που προσελήφθησαν από πολυτελείς ομίλους για να δώσουν ώθηση στα παλιά brands, αλλά δεν έκανε τίποτα από αυτά που αναμενόταν να κάνει ένας τολμηρός σχεδιαστής. Ούτε εξωφρενικές επιδείξεις, ούτε φανταστικές δημιουργίες, ούτε κόλπα. Η προσέγγισή της στη μόδα ήταν πιο απλή, επικεντρωμένη στις γυναίκες της ηλικίας της. H Φίλο έγινε διάσημη για το αλάνθαστο ένστικτό της. Αλλά όπως είπε η ίδια, επικαλούμενη το πρότυπο των μεγάλων γυναικών σχεδιαστών από την Κοκό Σανέλ και μετά, «είχα πάντα την αίσθηση ότι αν δεν μπορώ να το φορέσω, ποιο είναι το νόημα;».
Στα τέλη του 2005, αποφάσισε να αποχωρήσει από την Chloé και να κάνει ένα διάλειμμα. Το 2008, η Φίλο επέστρεψε στη μόδα ως δημιουργική διευθύντρια της Celine.
Όταν πήγε στη Celine, έπεισε την LVMH να φτιάξει ένα στούντιο στο Λονδίνο, ώστε να μη χρειάζεται να μετακινείται στα κεντρικά γραφεία στο Παρίσι. Χρειάστηκε περισσότερο από έναν χρόνο για να αναπτύξει τις ιδέες της, και όταν πραγματοποίησε το πρώτο σόου τον Οκτώβριο του 2009, η ατμόσφαιρα στην αίθουσα ήταν ηλεκτρισμένη.
Ίσως ο λόγος για τον οποίο η Φίλο μπόρεσε να κρατήσει το κοινό της αφοσιωμένο για σχεδόν μια δεκαετία, ενώ παράλληλα προκάλεσε τον τετραπλασιασμό των πωλήσεων της Celine στα 846 εκατομμύρια δολάρια, είναι ότι έθεσε λίγους περιορισμούς στο στυλ της. Πράγμα που δεν σημαίνει ότι η Celine δεν είχε ταυτότητα ή υπογραφές, όπως, για παράδειγμα, τα μινιμαλιστικά, αρρενωπά παλτό της και τα oversized βαμβακερά πουκάμισα. Αντίθετα, άφησε το στυλ της να αναπτυχθεί και πήγαινε, «βήμα - βήμα», όπως το έθεσε η ίδια, «χωρίς μεγάλο στρατηγικό σχέδιο». Έτσι, τα σχέδια παρέμεναν πάντα ζωντανά. Και ως δημιουργικός άνθρωπος, αυτή η ελευθερία ήταν ζωτικής σημασίας.
«Αισθάνομαι πολύ ότι είμαι άνθρωπος, με ανθρώπινους περιορισμούς, και πρέπει να το σέβομαι αυτό», δήλωσε το 2010.
Η Φίλο αποχώρησε από τη θέση της δημιουργικής διευθύντριας της Celine το 2017, προς απογοήτευση πολλών, και εξαφανίστηκε μέχρι το 2021, όταν ανακοίνωσε ότι θα λανσάρει ένα brand με το δικό της όνομα.
Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και μάθετε τα πάντα γύρω από τις τάσεις της μόδας, τα τέλεια outfits και τα πιο hot fashion news.