Ολοένα και περισσότερα γίνονται τα περιστατικά όπου αυτοκίνητο, μπορεί να εκδηλώσει φωτιά, όσο βρίσκεται εν κινήσει. Οι υψηλές θερμοκρασίες και η ελλιπής συντήρηση του αυτοκινήτου, αποτελούν μερικούς από τους βασικούς παράγοντες που προκαλούν ένα τέτοιο περιστατικό.
Ειδικότερα, τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν μεγάλες ποσότητες πλαστικού, που μπορούν να υπερθερμανθούν, να λιώσουν και τελικά να προκαλέσουν φωτιά. Η κατάσταση όμως, δεν σώζεται ούτε στα πιο παλιά μοντέλα αυτοκινήτων, αφού συνήθως δεν έχουν συντηρηθεί όπως πρέπει. Αυτό έχεις αποτέλεσμα και στις δυο περιπτώσεις, μια μικρή διαρροή λαδιού ή εύφλεκτου υγρού μπορεί να προκαλέσει φωτιά, εάν υπάρξει πολύ μεγάλη θερμοκρασία. Επίσης, η ελαττωματική ηλεκτρική καλωδίωση, μπορεί να δημιουργήσει κάποιο βραχυκύκλωμα ή έναν σπινθήρα προκαλώντας φωτιά στο αυτοκίνητο.
Τι πρέπει να προσέξουμε
Για να αποφευχθούν όλα τα παραπάνω, χρειάζεται να τηρούμε τη σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου. Ο ετήσιος έλεγχος του αυτοκινήτου είναι αναγκαίος, καθώς ο μηχανικός μπορεί να εντοπίσει την βλάβη και να την διορθώσει στο αρχικό στάδιο. Μπορούμε επίσης να εντοπίσουμε τα σημεία του αυτοκινήτου που χρίζουν επισκευής, όπως και τα φθαρμένα ανταλλακτικά ώστε να αντικατασταθούν, πριν προκαλέσουν κάποια επιπλοκή, ειδικά τώρα που διανύουμε υψηλές θερμοκρασίες.
Τα σημάδια που αν παρατηρήσει ο οδηγός, πρέπει να ακινητοποιήσει το όχημα
- Εάν υπάρξει καπνός, μυρωδιά καμένου υλικού ή άλλα ύποπτα σημάδια, πρέπει ο οδηγός να σταματήσει το αυτοκίνητό του σε ασφαλές σημείο και να ελέγξει την πηγή του προβλήματος. Μεγάλη σημασία έχει το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του σέρβις η χρήση γνήσιων ή πιστοποιημένων ανταλλακτικών μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εκδήλωσης πυρκαγιάς.
- Ακόμη και η χαμηλή στάθμη λαδιού αποτελεί αιτία υπερθέρμανσης του κινητήρα, καθώς δεν υπάρχει επαρκής λίπανση. Το ίδιο αποτέλεσμα μπορεί να έχει και η μειωμένη ποσότητα ψυκτικών υγρών που ανεβάζουν τη θερμοκρασία του κινητήρα, αυξάνοντας τον κίνδυνο πυρκαγιάς. Όταν τα αυτοκίνητα είναι μποτιλιαρισμένα αναπτύσσουν μεγάλες θερμοκρασίες. Ένας κινητήρας που ζεσταίνεται μπορεί να αναφλέξει εύφλεκτα υγρά (πχ λάδι ή ψυκτικό υγρό) αν υπάρχει διαρροή προς τα καυτά εξαρτήματα του. Άλλωστε, περίπου το 50% της μηχανής αποτελείται από πλαστικά.
- Δυσλειτουργία στο σύστημα πέδησης (κολλημένο φρένο) προκαλεί υπερβολική τριβή και αρκετή θερμότητα στις δισκόπλακες ή στα ταμπούρα, που μπορεί να αποτελέσει την αφορμή για πυρκαγιά.
- Τέλος το σύστημα εξάτμισης πρέπει, επίσης, να λειτουργεί κανονικά, βοηθώντας την σωστή λειτουργία του κινητήρα.