UPDATE #NOW

«Ελπίζουμε να είσαι καλά!»: Γιατί το viral μήνυμα των McDonald's είναι παράδειγμα εξαιρετικού μάρκετινγκ


JTeam

30 Ιουλίου 2022

Το μήνυμα των McDonald's στο νοσοκομείο
LinkedIn
Στην εποχή που το μάρκετινγκ βασίζεται στα δεδομένα που οι συσκευές μας συλλέγουν, πολλές φορές εν αγνοία μας, τα McDonald's στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα τα χρησιμοποιούν για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών

Μία φωτογραφία από μία παραγγελία από τα McDonald's κάνει το γύρο των social media: η κλασική χάρτινη σακούλα με το όνομα της αλυσίδας γραμμένο στα αραβικά κι ένα σημείωμα που λέει: «Είδαμε ότι έκανες την παραγγελία σου από το νοσοκομείο. Ελπίζουμε να είσαι καλά! Η παραγγελία σου είναι κερασμένη από εμάς». Αυτό το απλό σημείωμα δείχνει σε τρεις μόνο προτάσεις πώς μια εταιρεία μπορεί να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα των καταναλωτών, αν όχι για καλό σκοπό, τότε σίγουρα για να κερδίσει την εμπιστοσύνη τους.

Τα δεδομένα προς όφελος του καταναλωτή

Το κλειδί του συγκεκριμένου μηνύματος είναι η διαφάνεια, που συνοψίζεται με τη φράση «είδαμε ότι» και κάνει τη συλλογή δεδομένων να φαίνεται λιγότερο αδιάκριτη. Ναι, η εταιρεία χρησιμοποίησε τα στοιχεία του χρήστη, αλλά προς δικό του όφελος. Οι περισσότερες εταιρείες βλέπουν το data-driven marketing ως έναν πιο άμεσο τρόπο να δουν τι θέλει να αγοράσει ο καταναλωτής και να αυξήσουν τα κέρδη τους, αλλά η McDonald's άδραξε την ευκαιρία για να δημιουργήσει μία κατάσταση από την οποία ωφελούνται όλοι.

Αμεσότητα

Το μήνυμα των McDonald's ήταν τόσο πετυχημένο γιατί χρησιμοποίησε τις πληροφορίες που ο χρήστης έδωσε αμέσως- η παραγγελία έγινε από το νοσοκομείο και η σακούλα με το φαγητό περιείχε την κάρτα. Όσον αφορά το σχεδιασμό στρατηγικής ή τη λήψη μεγάλων αποφάσεων, οι εταιρείες πρέπει σαφώς να συλλέγουν μεγάλο όγκο πληροφοριών, αλλά σε κάθε άλλη περίπτωση, η αξιοποίηση πρόσφατων πληροφοριών φέρνει καλύτερα αποτελέσματα από τη συναναστροφή με τον πελάτη,

Ανθρώπινη επαφή

Το μήνυμα στην κάρτα βασίστηκε στη συλλογή δεδομένων, αλλά ήταν κατά τα άλλα πολύ προσωπικό. Το γεγονός ότι το μάρκετινγκ βασίζεται πλέον στην τεχνολογία δεν σημαίνει ότι πρέπει να είναι και αυτοματοποιημένο και μόνο ο ανθρώπινος παράγοντας μπορεί να αναγνωρίσει τη συναισθηματική βαρύτητα κάποιων καταστάσεων και καταναλωτικών αποφάσεων.

Εξατομίκευση

Ο χρόνος είναι χρήμα κι αυτό έχει οδηγήσει τις εταιρείες στο να βάζουν τους πελάτες τους σε κουτάκια, ανάλογα με το φύλο, την ηλικία ή τα ενδιαφέροντά τους. Για γενικές στρατηγικές μάρκετινγκ, είναι μία λογική προσέγγιση, αλλά δεν είναι εξατομίκευση. Όταν οι εταιρείες γνωρίζουν τόσα πολλά δεδομένα για τον καθένα μας, έχουν την ευκαιρία να προσπαθήσουν να μας καταλάβουν ως μοναδικές προσωπικότητες και να μας προσεγγίσουν αναλόγως, όχι μόνο για να πουλήσουν, αλλά για να δημιουργήσουν ουσιαστικές σχέσεις εμπιστοσυνης που θα ωφελήσουν και τις δύο πλευρές.