Ο θρύλος της διαφήμισης, της δημιουργικής τρέλας και της καλλιτεχνικής διεύθυνσης, George Lois, έφυγε από τη ζωή στα 91 του.
Ο δημιουργός του σλόγκαν "I Want my MTV" ήταν κάτι σαν τον Andy Warhol της διαφήμισης. Με 6 δεκαετίες καριέρας σε καμπάνιες, σλόγκαν και σχέδια, που διαμόρφωσαν την ποπ κουλτούρα, έτσι όπως την ξέρουμε.
Γεννημένος στο Bronx από ελληνική οικογένεια (γιος του Χαράλαμπου και της Ελένης) όπως ο ίδιος μάς είπε σε TedX Talk στη Θεσσαλονίκη πριν λίγα χρόνια, βρήκε πολύ γρήγορα τον δρόμο του στη βιομηχανία. Σε αυτή την ομιλία, προέτρεψε όλους τους καλλιτέχνες να φωνάξουν ΟΧΙ στην ομοφοβία, τον ρατσισμό και τον φασισμό.
Άνοιξε το πρώτο του πρακτορείο το 1960 (ακολούθησαν πολλά), έχοντας για συναδέλφους και συνεργάτες τους Andy Warhol, Muhammad Ali, Bob Dylan, Mick Jagger, και πολλούς άλλους. Το διασημότερο σλόγκαν του, "I Want My MTV" από τα 80s, υποστηρίχθηκε από αμέτρητους rock stars, ενώ η σειρά εξωφύλλων του για το Esquire των 60s οδήγησε σε μία επανάσταση δημιουργίας. Εδώ μπορείτε να δείτε όλα τα εξώφυλλα που επιμελήθηκε, συμπεριλαμβανομένων αρκετών που άφησαν ιστορία, όπως ο σταυρωμένος Muhammad Ali.
«Τα 60s και τα 70s ήταν η χρυσή εποχή της διαφήμισης, ειδικά στην Αμερική. Παρατηρώ σήμερα τη συμπεριφορά των ανθρώπων στον χώρο και δεν βλέπω τη χαρά ή το πάθος. Θέλουν μόνο να είναι προσεκτικοί. Έχουν το ταλέντο, αλλά τους λείπει το θάρρος», δήλωνε πριν μερικά χρόνια ο George Lois στο Creative Review.
Παραδέχθηκε ωστόσο ότι έπρεπε να υπερασπιστεί και να παλέψει για τον εαυτό του, σε κάθε βήμα της δουλειάς του. Όλοι του έλεγαν να προσέχει, ακόμα και οι υπάλληλοί του στο πρακτορείο που άνοιξε μόνος του. «Αν όμως δεν έπαιρνα το οκ από τους πελάτες για να κάνω τα πράγματα έτσι όπως τα είχα οραματιστεί, ξεφορτωνόμουν τους πελάτες. Και έχει χρειάζεσαι το θάρρος. Στο να μην κάνεις συμβιβασμούς».
Όταν οι καιροί αλλάζουν
Η διαφήμιση άλλαξε και ο Lois το αποδίδει στα 5-6 πρακτορεία που διοικούν τον κόσμο και αποτελούνται από ατάλαντους ανθρώπους, χωρίς καμία διάθεση δημιουργικότητας. Έτσι νιώθει και για το δικό του πρακτορείο, που έγινε μεγάλο, διάσημο και έχασε την ελευθερία της ψυχής που χρειαζόταν. «Η διαφήμιση πλέον διδάσκεται ως επιστήμη και όλοι κάνουν σεμινάρια. Πού είναι όμως η τέχνη; Κάπου στα 90s, σταμάτησαν να ακούνε το ένστικτό τους και όλα έγιναν μηχανικά».
Read More
- The Andy Warhol Diaries: Η ζωή του πατέρα της pop art γίνεται ντοκιμαντέρ στο Netflix
- Παγκόσμια Ημέρα Εμμηνόπαυσης: Πώς η ποπ κουλτούρα την ανέδειξε στο «πιο θαυμάσιο γ@μημένο πράγμα σε όλο τον κόσμο»
- AIDS: Πώς η ποπ κουλτούρα απέδειξε ότι τα στερεότυπα είναι το μόνο εμπόδιο μεταξύ των ανθρώπων και της υγείας τους