WELL BEING FITNESS

Συμβουλές πεζοπορίας για αρχάριους


9 Αυγούστου 2015

Woman-running-on-beachκαθετα.jpg

Το περπάτημα είναι μια αερόβια άσκηση και ένας εύκολος τρόπος για να χάσετε κιλά και να βελτιώσετε την υγεία σας. Κάνοντας σωματική δραστηριότητα, όπως πεζοπορία, μπορείτε ενισχύσετε τη καρδιά σας και να αυξήσετε την αρτηριακή κυκλοφορία, φέρνοντας περισσότερο οξυγόνο και θρεπτικές ουσίες στα όργανα του σώματος σας. Επίσης, η άσκηση αυξάνει την ικανότητα των πνευμόνων σας να πάρει το οξυγόνο, μειώνει την αρτηριακή πίεση, βοηθάει στη μείωση του σωματικού λίπους και βελτιώνει το σάκχαρο του αίματος και τα επίπεδα χοληστερόλης.

Αν όμως, δεν έχετε κάνει ποτέ πεζοπορία έξω, τότε πρέπει να λάβετε τα κατάλληλα μέτρα, ώστε να μην αντιμετωπίσετε κανένα πρόβλημα. Καταρχήν, πρέπει να σιγουρευτείτε ότι δεν έχετε κανένα πρόβλημα υγείας, ειδικά όσο αφορά τη λειτουργία της καρδίας. Αφού βεβαιωθείτε ότι είστε υγιείς ξεκινήστε στην αρχή να περπατάτε με αργούς ρυθμούς και αυξήστε την ένταση στη πορεία. Επίσης, καλό είναι να θέτετε στόχους, για παράδειγμα πριν βγείτε έξω για περπάτημα, κάντε έναν προγραμματισμό μέχρι που θα φτάσετε και όσο περνάει ο καιρός μεγαλώστε την απόσταση.

Μια καλή επιλογή είναι να χρησιμοποιήσετε ένα βηματόμετρο, ώστε να μετράτε τα βήματα σας. Φορέστε το όλη την ημέρα και προσπαθήστε να αυξάνετε σταδιακά τα βήματα σας με την πάροδο του χρόνου. Προσπαθήστε να κάνετε τουλάχιστον 2 ½ ώρες περπάτημα μέτριας έντασης την εβδομάδα. Με αυτό τον τρόπο θα ενεργοποιήσετε τον μεταβολισμό σας και θα χάσετε κιλά. Επίσης, μπορείτε να αρχίσετε να κάνετε και άλλες δουλειές με τα πόδια, όπως να αφήνετε το αυτοκίνητο μακριά, ώστε να περπατάτε ή να ανεβαίνετε με τις σκάλες. Μην ξεχνάτε να έχετε πάντα μαζί σας νερό, για να ενυδατώνεστε και τις ζεστές μέρες μη βγαίνετε τις ώρες που καίει ο ήλιος, αλλά προτιμήστε να περπατήσετε είτε πολύ πρωί είτε το απόγευμα μετά τις εφτά.

Γιατί είναι το περπάτημα κάνει καλό στην καρδιά;

Η καρδιά σας είναι ένας μυς με ίνες που επιτρέπουν να συνάπτει συμβάσεις και να αντλεί το αίμα. Όταν κάνετε αερόβια άσκηση, όπως το περπάτημα, αυξάνεται η ικανότητα των μυών να λαμβάνουν το οξυγόνο από το αίμα, κάτι που βοηθάει την καρδιαγγειακή λειτουργία. Όταν η καρδιά λειτουργεί σωστά μπορεί να αντλήσει περισσότερο αίμα με κάθε κτύπο της και να παραδώσει περισσότερο οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά σε άλλα όργανα.

Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να κάνετε τη πεζοπορία τρόπο ζωής είναι να καλέσετε και άλλους ανθρώπους. Ρωτήστε τους φίλους σας εάν θέλουν να σας ακολουθήσουν ή πάρτε το σκύλο μαζί σας για συντροφιά.