WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Πώς να χειριστείτε τα αντιφατικά συναισθήματα που δημιουργούνται εξαιτίας της πανδημίας


2 Νοεμβρίου 2020

Πώς να χειριστείτε τα αντιφατικά συναισθήματα που δημιουργούνται εξαιτίας της πανδημίας

Η δημιουργία στενών σχέσεων με άλλους μπορεί να βελτιώσει την ευημερία μας και να χρησιμεύσει ως προστατευτικός παράγοντας έναντι του στρες. 

Οι άνθρωποι που ανταποκρίνονται όταν βρισκόμαστε σε μια δύσκολη περίοδο προωθούν μια αίσθηση ασφάλειας, η οποία σχετίζεται με την πεποίθηση ότι ο κόσμος είναι γενικά ασφαλής. Αυτή η ασφάλεια χρησιμεύει ως προστατευτικό ενάντια στο άγχος σε όλη τη διάρκεια της ζωής μας. 

Όμως κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι οδηγίες κοινωνικής απόστασης μας προειδοποιούν να αποφύγουμε τη φυσική επαφή, για να αποφύγουμε τη διάδοση του κορωνοϊού. Οι ειδικοί σημειώνουν επίσης ότι οι άτυπες οικογενειακές συγκεντρώσεις είναι πιθανότατα σημαντικοί παράγοντες στην προώθηση της εξάπλωσης και μας προειδοποιούν να το σκεφτούμε δύο φορές πριν πραγματοποιήσουμε τις επισκέψεις μας. Ωστόσο, οι άνθρωποι θέλουν να έχουν άμεση σχέση με όλα τα μέλη της οικογένειας.

Υπάρχει συναισθηματική ένταση ανάμεσα στο ότι θέλετε να είστε κοντά σε αγαπημένα πρόσωπα- όχι μόνο για να τα δείτε, αλλά και για να τα παρηγορήσετε κατά τη διάρκεια αυτής της απίστευτα ανησυχητικής περιόδου-και στο ότι ανησυχείτε να μη νοσήσουν. Η δυσαρέσκεια λοιπόν δημιουργείται ως αποτέλεσμα τόσο του ότι θέλουμε να δούμε τα αγαπημένα μας πρόσωπα και ότι ταυτόχρονα θέλουμε και να τα προφυλάξουμε. 

Γι' αυτό λοιπόν, παρακάτω ακολουθούν μερικές συμβουλές για το πώς να χειριστείτε αυτές τις αντίθετες επιθυμίες.

Καθορίστε με σαφήνεια τα όρια. Εάν δεν αισθάνεστε άνετα να βλέπετε ένα αγαπημένο πρόσωπο με δεδομένο τον κίνδυνο, ενημερώστε το άτομο.

Βρείτε μια εναλλακτική λύση έτσι ώστε να αποφύγετε την προσωπική επαφή.

Εάν επιλέξετε να δείτε από κοντά ένα μέλος της οικογένειας, χρησιμοποιήστε τις προφυλάξεις ασφαλείας όπως να φοράτε μάσκα, να συναντηθείτε έξω και να διατηρήσετε απόσταση.

Δείτε τα μέτρα που παίρνετε ως μια πράξη αγάπης και σκεφτείτε ότι αποφεύγοντας τη σωματική επαφή, διασφαλίζετε την υγεία και την ευημερία των προσώπων που είναι σημαντικά για εσάς. 

Τι μπορείτε να κάνετε όταν νιώθετε ψυχικά πιεσμένοι

Αναζητήστε το λόγο για τον οποίο νιώθετε πιεσμένοι και διαχωρίστε τις πιθανές αιτίες σε εκείνες για τις οποίες υπάρχει λύση, εκείνες που θα βελτιωθούν με την πάροδο του χρόνου και σε εκείνες για τις οποίες δεν μπορείτε να κάνετε κάτι.  Προσπαθήστε να σκεφτείτε: «Σε τι με ωφελεί να ανησυχώ για κάτι που δεν μπορώ να διορθώσω;»

Απομακρύνετε τον εαυτό σας από σκέψεις και συναισθήματα που δεν σχετίζονται με τη στιγμή την οποία ζούμε, αλλά με το απώτερο μέλλον ή το παρελθόν. Κάντε ένα διάλειμμα από τον καταιγισμό των ειδήσεων που δέχεστε  από παντού.

Αποσπάστε τη προσοχή σας κάνοντας πράγματα που σας χαλαρώνουν και σας διασκεδάζουν. Για παράδειγμα δείτε μια σειρά ή μια ταινία που σας κινεί το ενδιαφέρον, διαβάστε κάποιο βιβλίο, βγείτε να περπατήσετε λίγο φροντίζοντας να τηρήσετε τις οδηγίες προστασίας.

Τέλος σε περιπτώσεις που η ανησυχία δεν υποχωρεί, επικοινωνήστε με τους αρμόδιους φορείς ψυχικής υγείας.
 

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.