WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

3 τοξικές σκέψεις που μπορεί να δηλητηριάσουν τη ζωή σας


24 Αυγούστου 2021

3 τοξικές σκέψεις που μπορεί να δηλητηριάσουν τη ζωή σας
Αρκετές φορές η τοξικότητα δεν κρύβεται στους γύρω μας, αλλά μέσα στο ίδιο μας το κεφάλι. Οι αρνητικές σκέψεις είναι και αυτές μέρος του εαυτού μας.

Αρκετές φορές η τοξικότητα δεν κρύβεται στους γύρω μας, αλλά μέσα στο ίδιο μας το κεφάλι. Οι αρνητικές σκέψεις είναι και αυτές μέρος του εαυτού μας και πολλές φορές- αν όχι όλες- μας κάνουν να νιώθουμε άσκημα. 

Είναι όμως σημαντικό να αναγνωρίστε αυτές τις τοξικές σκέψεις και να σπάσετε τον φαύλο κύκλο της ανασφάλειας που σας δημιουργούν. 

Οι 3 τοξικές σκέψεις που μπορούν να δηλητηριάσουν τη ζωή σας είναι οι εξής παρακάτω:

«Είμαι πάντα ένας ξένος».

«Έχω πρόβλημα να εμπιστευτώ ανθρώπους».

«Όλοι με εγκαταλείπουν».

Όταν αυτές οι φράσεις ριζώσουν, μπορούν να γίνουν μια τοξική νοοτροπία που υπονομεύει τη ζωή σας. Για παράδειγμα:

«Είμαι πάντα ένας ξένος»:  Αφορά την απόρριψη από την κοινωνία

«Έχω πρόβλημα να εμπιστευτώ ανθρώπους»: Κρατάτε τον εαυτό σας σε απόσταση από τους άλλους, αποφεύγετε την οικειότητα και απομονώνεστε.

«Όλοι με εγκαταλείπουν πάντα»: Βλέπετε μόνο τα αρνητικά σε κάθε σχέση. Κάθε φορά που πλησιάζετε κάποιον, θα τελειώνει πάντα άσχημα, οπότε γιατί να το κάνετε;

Κάθε τοξική νοοτροπία διαιωνίζει το ίδιο δυσάρεστο αποτέλεσμα, ένα φαινόμενο που ο Φρόιντ ονόμασε «καταναγκασμός επανάληψης». Με άλλα λόγια, επαναλαμβάνετε αυτό που είναι οικείο, ακόμη και αν είναι ανθυγιεινό.

Όταν όμως επιτρέπετε στον εαυτό σας να κυβερνάται από τέτοιες αρνητικές συμπεριφορές, είστε σαν ένα αεροπλάνο που έχει χάσει την κατεύθυνσή του σε μια πυκνή ομίχλη. Δεν μπορείτε να δείτε τίποτα καθαρά.

Τι να κάνετε για να απαλλαγείτε από τις τοξικές σκέψεις

Αντιμετωπίστε το πρόβλημα από τη ρίζα του. Μην αφήνετε τα άσχημα συναισθήματά σας να συσσωρεύονται, αντ αυτού βρείτε άλλες διεξόδους όπως ο διαλογισμός ή η γυμναστική. 

Σκεφτείτε ότι οι σκέψεις σας δεν είναι πραγματικά γεγονότα. Με άλλα λόγια μην πιστεύετε ο,τι περνάει από το μυαλό σας. Ο φόβος, η ένταση, η ανησυχία, το άγχος είναι συναισθήματα που εξάπτουν αρνητικά τη φαντασία και κάνετε σενάρια που τα θεωρείτε πραγματικά γεγονότα, ενώ δεν είναι.

Κάντε ένα διάλειμμα. Ενενήντα δευτερόλεπτα αρκούν για να νιώσετε καλύτερα. Δώστε στον εαυτό σας τον χρόνο να διαχειριστεί το συναίσθημα, πάρτε βαθιές αναπνοές και συνέχιστε.

Τέλος επισκεφτείτε έναν ψυχοθεραπευτή ο οποίος θα σας μάθει πώς να χτίζετε υγιείς σχέσεις ή να ξεπερνάτε τις παρορμητικές συμπεριφορές. 

Δείτε επίσης: Τέχνη και πανδημία: 15 αναδημιουργίες κλασικών έργων τέχνης κατά τη διάρκεια της καραντίνας