WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

9 μικρές συνήθειες για καλύτερη ψυχική υγεία το 2022


Κλέλια Φατούρου

30 Δεκεμβρίου 2021

9 μικρές συνήθειες για καλύτερη ψυχική υγεία το 2022
Pexesl/Melike Benli
Οι πολύ απλές συνήθειες που θα κάνουν τη διαφορά στην ψυχική μας υγεία

Αν υπάρχει κάτι που μας απασχόλησε όλους φέτος (και πέρυσι), αυτό ήταν η διατήρηση της ψυχικής μας υγείας. Δεν ήταν εύκολη υπόθεση αυτό το rollercoaster συναισθημάτων και συνθηκών που βιώσαμε και συνεχίζουμε να βιώνουμε.

Τα νέα μέτρα, η τηλεργασία, η σωματική και πνευματική κούραση, το άγχος και τα προβλήματα της καθημερινότητας συσσωρεύονται και επιβαρύνουν την ψυχική κατάσταση. Το μυστικό κρύβεται στα απλά και μικρά που κάνουμε για τον εαυτό μας σε καθημερινή βάση. Ξεκινάμε από αυτά που είναι απλά και εφικτά και μετά προχωράμε στις μεγαλύτερες αλλαγές. Αρκούν για την ώρα.

Πέντε βαθιές αναπνοές

Το άγχος μπορεί να εκδηλωθεί με αμέτρητους σωματικούς τρόπους. Οι σωστές αναπνοές παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στο να ξεγελούν τον εγκέφαλο τη στιγμή που το άγχος φτάνει στο peak του. Επίσης σε χαλαρώνουν και σε βοηθούν να χωνέψεις πιο εύκολα. Πέντε βαθιές αναπνοές μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

Πιες νερό

Τετριμμένο, αλλά τόσο απαραίτητο. Αποτελούμαστε κατά βάση από νερό, αλλά για κάποιο λόγο δεν ενυδατωνόμαστε όσο θα έπρεπε. Αν είναι να κάνεις ένα resolution, ας είναι το να έχεις πάντα δίπλα σου ένα μπουκαλάκι νερό.

Επίσκεψη σε φίλο

Το θέμα δεν είναι να έχουμε τεράστιο κοινωνικό κύκλο, αλλά να έχουμε φίλους που είναι σημαντικοί, μας αγαπούν και μαζί τους, είμαστε ο εαυτός μας. Μία τέτοια συνάντηση μπορεί να κάνει θαύματα στην ψυχική υγεία μας.

Φύτεψε κάτι

Η καραντίνα μας σύστησε στην κηπουρική και τα πολλαπλά οφέλη της. Όταν ασχολείσαι έστω και με ένα φυτό, ανακαλύπτεις τη σημασία της συγκέντρωσης, του focus και της ηρεμίας. Η έκθεση στη φύση και τον ήλιο μειώνουν την πίεση του αίματος και δυναμώνουν τους μύες. Ας αγοράσω ένα κυκλάμινο.

Μην υποτιμάς τις κωμωδίες

Όταν είσαι χάλια και όλα φαίνονται μαύρα, το Office (η δική μου αγαπημένη σειρά) θα σου χαρίσει γέλιο και θα σε βοηθήσει να ξεχαστείς.

Ένα διάλειμμα από τα social media

Δεν χρειάζεται να δαιμονοποιούμε τα social media, γιατί μάλλον μας έχουν βοηθήσει σε πολλά πράγματα. Όταν όμως νιώθουμε ότι το παρακάνουμε με την καθημερινή χρήση ή ότι «καίγεται» ο εγκέφαλος, είναι καλό να κάνουμε ένα μεγάλο διάλειμμα και να πάμε για περπάτημα ή να κάνουμε μία ωραία κουβέντα με έναν φίλο.

Διαλογισμός με κίνηση

Αν η απόλυτη ακινησία σε τσιτώνει και δεν σε χαλαρώνει, δοκίμασε Tai Chi που περιλαμβάνει ρυθμική αναπνοή και κίνηση. Το ίδιο ισχύει για τη yoga και το περπάτημα.

Πιες πράσινο τσάι

Μετά το νερό, το πράσινο τσάι είναι το ρόφημα που, αποδεδειγμένα, μειώνει το άγχος και αυξάνει τη συγκέντρωση.

Μίλα με έναν ειδικό

Αντικειμενικά, δεν χρειάζεται να πάθεις κρίση πανικού για να απευθυνθείς σε ειδικό ψυχικής υγείας. Οι τελευταίες χρονιές μας έδειξαν ότι είναι κάτι που όλοι έχουμε ανάγκη, δεν θα έπρεπε να είναι ταμπού και είναι ο ιδανικός τρόπος για να πάμε βαθύτερα στα συναισθήματά μας και να εξελιχθούμε.