WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

3 ασκήσεις για να σταματήσετε το overthinking, σύμφωνα με τους ψυχοθεραπευτές


JTeam

6 Μαρτίου 2022

3 ασκήσεις για να σταματήσετε το overthinking, σύμφωνα με τους ψυχοθεραπευτές
pexels
Αν σκέφτεστε ξανά και ξανά κάτι μέχρι που στο τέλος διογκώνεται, υπάρχει τρόπος να το ελέγξετε.

Αν είστε overthinker, γνωρίζετε καλά πως η νύχτα είναι η χειρότερη στιγμή της ημέρας γιατί το πρόβλημα που σκεφτόσασταν όλες τις προηγούμενες ώρες, αντί να επιλυθεί, εντείνεται.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, όταν το μυαλό μας είναι αδρανές, είναι πιο πιθανό να πάθουμε εμμονή με θέματα που δεν θα σκεφτόμασταν διαφορετικά. Σύμφωνα με έρευνα μάλιστα, η υπερανάλυση μειώνει την ενέργειά μας, περιορίζει τη δημιουργικότητα και προκαλεί προβλήματα στον ύπνο.

Αν θέλετε να απαλλαγείτε από τις ενοχλητικές σκέψεις, αρκεί να δοκιμάσετε τις τρεις παρακάτω ασκήσεις που προτείνουν οι ψυχοθεραπευτές.

1. Υιοθετήστε μια θετική προσέγγιση

Πολλοί το συγχέουν με την τοξική θετικότητα που μας αναγκάζει να σκεφτόμαστε θετικά παρά τις όποιες δύσκολες καταστάσεις αντιμετωπίζουμε. Στην ουσία όμως πρόκειται για κάτι εντελώς διαφορετικό. Η θετική προσέγγιση δεν αγνοεί τα αρνητικά συναισθήματα, αντίθετα μας καλεί να τα αναγνωρίσουμε και να τα διαχειριστούμε μέσα από μια άλλη οπτική, πιο θετική που μας προσφέρει εναλλακτικές. Αυτή η οδός μπορεί να προσφέρει σημαντικά οφέλη, αλλάζοντας εντελώς τον τρόπο της σκέψης σας.

2. Καταγράψτε τις σκέψεις σας

Όταν ο εγκέφαλός μας νομίζει ότι βρισκόμαστε σε απειλή, ενεργοποιεί μηχανισμούς άμυνας που μας προστατεύουν. Ένα πράγμα που βοηθάει σημαντικά είναι η καταγραφή των σκέψεων και όλων των συναισθημάτων προτού προβείτε σε κάποια παρορμητική απόφαση που αργότερα θα μετανιώσετε. Το μυστικό είναι να αφήσετε στην άκρη τουλάχιστον για 24 ώρες το χαρτί με όσα γράψατε και να απασχολήσετε το μυαλό σας με άλλα και όχι με τη σκέψη που σας ταλαιπωρεί.

3. Εξασκήστε την ευγνωμοσύνη

Όχι, γενικά αλλά ειδικά. Εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη μας, νιώθουμε περισσότερη ευτυχία, σύμφωνα με τους ειδικούς. Σκεφτείτε όλα όσα σας κάνουν να νιώθετε γεμάτοι και συγκεκριμενοποιήστε τους λόγους που νιώθετε έτσι. Αυτό θα σας βοηθήσει να μείνετε αφοσιωμένοι στο παρόν σας, απομακρύνοντας καταστροφικές σκέψεις που δεν σας αφήνουν να εξελιχθείτε και πρωτίστως να αδειάσετε το μυαλό σας.