WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Ψάχνεις ασχολίες για το ΣΚ; 5 λόγοι για να μην κάνεις απολύτως τίποτα


JTeam

8 Απριλίου 2022

Ψάχνεις ασχολίες για το ΣΚ; 5 λόγοι για να μην κάνεις απολύτως τίποτα
pexels
Αν γεμίζεις με ενοχές κάθε φορά που αποφασίζεις να ακινητοποιηθείς, ήρθε η ώρα να ανακαλύψεις τα μαγικά οφέλη πίσω από την τέχνη του να μην κάνεις απολύτως τίποτα.

Μήπως σκοπεύεις να μην κάνεις τίποτα αυτό το Σ/Κ; Πιθανολογούμε πως όχι γιατί όλο και κάποιος θα σε έχει παρασύρει να βγεις αναγκαστικά από το σπίτι και να «συρθείς» μέχρι εκείνο το μαγαζί που έχεις πολύ καιρό να πας. Ακόμη κι αν θες πολύ να το επισκεφθείς για να δεις φίλους και να αποφορτιστείς, αν νιώθεις ότι δεν έχεις τις αντοχές, μπορείς πάντα να αρνηθείς ευγενικά.

Για την ακρίβεια, οι ειδικοί καταλήγουν πως όλα όσα σκοπεύεις να κάνεις ένα ακόμη Σαββατοκύριακο για να σε κάνουν να νιώσεις καλά ή απλά για να πεις ότι τα έκανες, στην πραγματικότητα δεν σε ξεκουράζουν. Οι εναλλακτικές να θρονιαστείς στην πολυθρόνα και να δεις με τις ώρες Netflix ή να κάτσεις κάτω από τον ήλιο, ξαπλώνοντας στο γρασίδι για να πάρεις βιταμίνη D, είναι πολύ πιο εποικοδομητικές για τον οργανισμό, σύμφωνα με τους επιστήμονες ακριβώς επειδή συγκαταλέγονται στην «τέχνη του να μην κάνεις απολύτως τίποτα».

Κάπως έτσι έχεις όλο τον χρόνο να φορτίσεις μπαταρίες και να ξεκουραστείς πραγματικά, διώχνοντας όλη την ένταση και το άγχος της εβδομάδας. Σίγουρα έχεις νιώσει κι εσύ πως στην εποχή μετά την πανδημία, το να κάτσεις μέσα και να μην ξοδέψεις σε τίποτα την ενέργειά σου, είναι σχεδόν απαγορευτικό. Γιατί αυτομάτως μπαίνεις στη διαδικασία να σκεφτείς τις ημέρες του αυστηρού lockdown, νιώθοντας άσχημα που τώρα δεν αξιοποιείς την ελευθερία που σου δίνεται απλόχερα.

Τα πράγματα όμως δεν είναι έτσι και το να μην έχεις non- stop πλάνα για αυτές τις δύο ημέρες που σου δίνονται για ξεκούραση, είναι απολύτως φυσιολογικό και κάτι παραπάνω από ευεργετικό για λίγο selfcare. Αν ακόμη δεν πείθεσαι, οι experts σού δίνουν μερικούς καλούς λόγους που αξίζει να μη νιώσεις άσχημα το Σάββατο και την Κυριακή αν σκοπεύεις να αδρανοποιηθείς.

Γιατί με αυτόν τον τρόπο, θα έχεις την ευκαιρία για:

1. Να ανακτήσεις τις δυνάμεις σου

Το πρώτο και βασικότερο είναι ότι με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρεις πλήρως να φορτίσεις τις μπαταρίες που εξαντλήθηκαν από tasks, meetings και deadlines της εβδομάδας που μόλις έφυγε. Όπως περιγράφει η health expert Renee McGregor: «Εκείνη τη στιγμή που αποφασίζεις να μην κάνεις απολύτως τίποτα, το σώμα σου προσαρμόζεται ειδικά μετά από μεγάλο φόρτο εργασίας ή άσκησης».

Μία ή και δύο ημέρες ξεκούρασης επιτρέπουν στο σώμα σου να κάνει restart ακριβώς επειδή όταν είσαι διαρκώς σε εγρήγορση, γίνονται σε αυτό πολλές χημικές αντιδράσεις. Όταν επιλέγεις να μην κάνεις απολύτως τίποτα, δίνεις την ευκαιρία στο σώμα σου να ενισχύσει τους μυς, τους ιστούς και τα κόκαλα, αλλά και την κυκλοφορία του αίματος, από την οποία κρέμεται το ανοσοποιητικό σου σύστημα.

2. Να διώξεις μακριά το άγχος

Το άγχος επηρεάζει σημαντικά τον οργανισμό μας, ο οποίος το εκλαμβάνει σαν απειλή. Είτε πρόκειται για σωματικό είτε για συναισθηματικό στρες, το σώμα μας το αντιλαμβάνεται το ίδιο και πολλές φορές δυσκολεύεται να το διαχειριστεί. Η πολύωρη δουλειά στο γραφείο, τα οικογενειακά και προσωπικά θέματα, τα πάντα χρειάζονται αποφόρτιση.

Όπως εξηγεί η McGregor: «Όταν παρατηρείς ότι έχεις πολύ άγχος, το να πατήσεις pause δίνει στο σώμα και το μυαλό σου την ευκαιρία να ανακάμψουν. Διαφορετικά και τα δύο είναι σε χάος».

3. Να αντιμετωπίσεις ό,τι πραγματικά σε απασχολεί

Ναι, αναφερόμαστε σε όσα έχεις βαφτίσει ως «προβλήματα» και δυσκολεύεσαι να διαχειριστείς. «Όταν αποφεύγεις να μην κάνεις τίποτα, ουσιαστικά αποφεύγεις να τα αντιμετωπίσεις και βρίσκεις σαν δικαιολογία ότι δεν υπάρχει χρόνος». Πάρε τον χρόνο σου και προσπάθησε να κάνεις μια mini σύσκεψη με τον εαυτό σου. Έτσι, μόνο θα δεις πως θα μπορέσεις να βρεις λύση σε ό,τι αδυνατείς μέχρι σήμερα.

4. Αφιέρωσε χρόνο στους αγαπημένους σου

Κλείσε κινητά, άδειασε το μυαλό σου και κάτσε μαζί με τα πιο κοντινά σου πρόσωπα. Όπως περιγράφει η ειδικός: «Ακόμη κι αν επιλέξεις να μην κάνεις απολύτως τίποτα μαζί τους, είναι και αυτό μια μορφή σύνδεσης». Δεν έχει σημασία λοιπόν τι θα κάνεις αλλά ποους θα επιλέξεις να έχεις κοντά σου όταν προσπαθείς να ανακτήσεις ενέργεια, δυνάμεις και μπαταρίες.

5. Να βρεις τη χαμένη σου παραγωγικότητα

Όσο κι αν δυσκολεύεσαι να το πιστέψεις, οι καλύτερες ιδέες συλλαμβάνονται μες στο ντους ή στην ταβανοθεραπεία. Η έμπνευση και η χαμένη παραγωγικότητα μας επισκέπτονται στις πιο ανυποψίαστες στιγμές και η πραγματικότητα μας το έχει αποδείξει πολλές φορές.

Την επόμενη φορά λοιπόν, που ο εγκέφαλός σου ή κάποιος γνωστός σου, σου πουν ότι το να μην κάνεις απολύτως τίποτα, δεν είναι σωστό, κλείσε τα αυτιά σου, βρες την πιο αναπαυτική θέση στον καναπέ και βάλε τη δεύτερη σεζόν του Bridgerton χωρίς καμία απολύτως ενοχή!