WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Τα 5 είδη της θλίψης: Γιατί είναι το πιο σημαντικό στάδιο ενός χωρισμού


JTeam

29 Ιουνίου 2022

Τα 5 είδη της θλίψης: Γιατί είναι το πιο σημαντικό στάδιο ενός χωρισμού
Οι ψυχολόγοι εξηγούν ότι υπάρχουν 5 είδη θλίψης όταν μια σχέση τελειώνει, επισημαίνοντας πόσο σημαντικό είναι να δίνουμε χώρο στα συναισθήματά μας

Δάκρυα, απογοήτευση, απόγνωση. Αυτές και πολλές ακόμη αντιδράσεις είναι τις περισσότερες φορές επακόλουθες ενός χωρισμού και δεν προκαλεί έκπληξη που νευροεπιστήμονες του Columbia διαπίστωσαν ότι οι ίδιες περιοχές του εγκεφάλου που ενεργοποιούνται κατά τη διάρκεια του σωματικού πόνου, ενεργοποιούνται κι όταν χωρίζουμε.

Μετά τον αρχικό θυμό και τη λύπη, έρχεται το πένθος που είναι ίσως το πιο συναισθηματικά φορτισμένο κομμάτι όταν αποχωρίζεσαι κάποιο πρόσωπο που είχες μάθει να νοιάζεσαι και να αγαπάς πολύ. Σύμφωνα με την ψυχολόγο, Dr Lalitaa Suglani: «Σπάνια μιλάμε για την θλίψη που βιώνουν οι άνθρωποι όταν μια σχέση τελειώνει ή αλλάζει μορφή».

Σε ένα πρόσφατο Instagram post, η Dr Suglani αναλύει τα πέντε είδη αυτού του σταδίου και εξηγεί γιατί είναι τόσο σημαντικό να επιτρέψουμε στον εαυτό μας να το βιώσει στην ολότητά του.

A post shared by Psychologist | Therapy (@dr.lalitaa)

Τα 5 είδη της θλίψης- Το σημαντικότερο στάδιο μετά τον χωρισμό

Ένας χωρισμός έχει μεγάλη επίδραση, όχι μόνο στη συναισθηματική και ψυχική μας υγεία, αλλά και τη σωματική. Το ανοσοποιητικό μας σύστημα αποδυναμώνεται, τα επίπεδα του στρες εκτοξεύονται πιο εύκολα και εμφανίζουμε πιο συχνές διαταραχές στον ύπνο μας.

1. Η ιδέα του αποχωρισμού υπό επεξεργασία

Πρόκειται για μία από τις πιο δύσκολες διαδικασίες. «Η θλίψη που ακολουθεί μετά από έναν χωρισμό, δεν προκύπτει μόνο από το ότι πρέπει να αποχωριστείς κάποιον που αγαπούσες αλλά και από το ότι πρέπει να σκεφτείς πλέον εντελώς διαφορετικά το μέλλον», τονίζει η Dr Suglani.

Σημασία εδώ έχει να βάλεις σε προτεραιότητα και να προστατεύσεις την συνολική σου υγεία, όχι προσπερνώντας το συγκεκριμένο στάδιο αλλά δίνοντας του χώρο.

2. Η αίσθηση της αποτυχίας

Περνάμε πολύ χρόνο με το να υποθέτουμε τι θα γινόταν αν τα πράγματα ήταν αλλιώς, κατηγορώντας τον εαυτό μας. Το σημαντικό σε αυτό το σημείο είναι να αποδεχτούμε ότι τις περισσότερες φορές δεν έχουμε τον έλεγχο στα πάντα οπότε κάποιες καταστάσεις είναι αναπόφευκτες.

3. Η σκέψη γύρω από το κοινό μέλλον

Το να σκεφτόμαστε πώς θα ήταν το μέλλον της σχέσης που μόλις τελείωσε, είναι ένα από τα πιο δύσκολα στάδια. Όλο αυτό θέλει χρόνο, υπομονή και χώρο ώστε να νιώσεις όλα όσα πρέπει για να προχωρήσεις παρακάτω, έχοντας επουλώσει κάθε προηγούμενη πληγή.

4. Η αίσθηση της μοναξιάς

Μετά από έναν χωρισμό, είναι απολύτως φυσιολογικό να νιώθουμε μια αίσθηση απώλειας, όχι μόνο συναισθηματικά αλλά και σωματικά. Το πρόσωπο που ήταν στη ζωή μας, επιτελούσε πολλαπλούς ρόλους όπως του συντρόφου, του φίλου, οπότε όταν φεύγει από τη ζωή μας, νιώθουμε ότι το σύμπαν μας καταρρέει.

5. Η επίπονη ιδέα ότι τα μέλη της οικογένειας αποχωρίζονται

Αν έχεις δημιουργήσει οικογένεια με το άτομο με το οποίο χωρίζετε, είναι ακόμη πιο δύσκολο να διαχειριστείς τον χωρισμό. Ακριβώς επειδή εμπλέκονται περισσότερα μέλη σε όλη αυτή την επίπονη και συναισθηματικά δύσκολη διαδικασία. Αυτό που χρειάζεται σε αυτό το στάδιο σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι να δώσεις χώρο σε κάθε συναίσθημα, να κάνεις υπομονή και να φέρεσαι ευγενικά στον εαυτό σου.

Η θλίψη και το πώς τη βιώνει κανείς, είναι μια εντελώς προσωπική διαδικασία. Δεν ακολουθεί συγκεκριμένο πρόγραμμα. Μπορεί να κλάψεις, να θυμώσεις, να νιώσεις εντελώς κενός. Τίποτε δεν αποκλείεται όταν βιώνεις έναν χωρισμό αλλά επιβάλλεται να επιτρέψεις σε κάθε συναίσθημα να εκδηλωθεί μέχρι να επουλωθεί πλήρως.

TAGS