AdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisement

WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Συναισθηματικό στρες: Τα 5 σημάδια και πώς θα το ξεπεράσεις


JTeam

18 Οκτωβρίου 2022

Συναισθηματικό στρες: Τα 5 σημάδια και πώς θα το ξεπεράσεις
pexels
Όταν τα συναισθήματα εκδηλώνονται με ένταση, το στρες σε παραλύει και σε αποτρέπει από πράγματα που πρέπει ή θες να κάνεις. Αν θες να δεις αν πάσχεις κι εσύ από συναισθηματικό άγχος, καλό είναι να προσέξεις τα 5 παρακάτω σημάδια

Νευρικότητα, φόβος, θυμός, λύπη. Αυτές είναι οι κυριότερες συναισθηματικές αντιδράσεις που προκαλούνται από το στρες και σίγουρα τις έχεις νιώσει στον υπερθετικό βαθμό σε κάποια φάση της ζωής σου.

Όταν τα συναισθήματα εκδηλώνονται με ένταση, το στρες σε παραλύει και σε αποτρέπει από πράγματα που πρέπει ή θες να κάνεις. Αν θες να δεις αν πάσχεις κι εσύ από συναισθηματικό στρες, καλό είναι να προσέξεις τα 5 παρακάτω σημάδια που τονίζουν οι ειδικοί:

1. Απάθεια

Μήπως έχεις σταματήσει να απολαμβάνεις πράγματα που παλαιότερα έκανες με μεγάλη όρεξη; Η απάθεια είναι η επίμονη έλλειψη πάθους και σε κάνει να μην εκδηλώνεις κανένα ενδιαφέρον για νέες γνωριμίες ή για νέα πράγματα. Τα συναισθήματά σου κάπως έτσι βρίσκονται σε παύση ή δεν είναι αληθινά.

Σε μια προσπάθεια να αποφύγεις τις ταμπέλες και το στίγμα, πιέζεις τον εαυτό σου να εκφράζεται περισσότερο αλλά πετυχαίνεις το αντίθετο.

2. Αποσύνδεση

Η αποσύνδεση προκύπτει από την αποκοπή από την πραγματικότητα και τους ανθρώπους. Αυτό προκαλείται από το έντονο στρες και καλό είναι σε αυτή την περίπτωση να συμβουλευτείς έναν ειδικό, ο οποίος θα σου δείξει τον δρόμο στη σχέση με τους γύρω σου.

3. Απόσυρση

Η κοινωνική απόσυρση μπορεί να είναι ένα ακόμη σημάδι συναισθηματικού στρες. Φυσικά δεν χρειάζεται να παρευρίσκεσαι παντού και ίσως χρειάζεσαι ένα καλό διάλειμμα αλλά αυτό είναι εντελώς διαφορετικό από την ολοκληρωτική απόσυρση. Παρόλο που πρόκειται για ένα από τα πιο έμμεσα και ύπουλα σημάδια, θέλει την προσοχή σου.

4. Αλλαγές στη διάθεση

Αν έχεις διάφορες συναισθηματικές διακυμάνσεις, τότε βιώνει σύμφωνα με τους ειδικούς, έντονο συναισθηματικό άγχος. Το πιο σημαντικό εδώ είναι να αποδέχεσαι όλα σου τα συναισθήματα χωρίς να τα αγνοείς.Οι συχνές μεταπτώσεις είναι ένα από τα βασικότερα σημάδια και αν χειροτερεύουν, τότε είναι δύσκολο να επανέλθεις άμεσα. Μπορεί να νιώθεις πιο ευαίσθητος, πιο ευέξαπτος, πιο επικριτικός.

Όλο αυτό πιθανότατα σου προκαλεί περισσότερο στρες, διαταραχές στον ύπνο ενώ δυσχεραίνει τις προσωπικές σου σχέσεις.

5. Μη υγιείς μηχανισμοί άμυνας

Αν έχεις αναπτύξει ένα ορισμένο μοτίβο συμπεριφοράς με μη υγιείς μηχανισμούς άμυνας, τότε είναι πολύ πιθανό να βιώνεις συναισθηματικό στρες παραπάνω από το συνηθισμένο.

Πώς μπορείς να το αντιμετωπίσεις

Για αρχή, προσπάθησε να εξασκήσεις την ενσυνειδητότητα. Καλό είναι να εστιάσεις στην προσοχή που δίνεις, κατανοώντας τον τρόπο που τα συναισθήματα επηρεάζουν τη συμπεριφορά σου. Η ενσυνειδητότητα σε βοηθάει να συγκεντρωθείς σε σένα και στο πώς μπορείς να απαλύνεις το σώμα και το μυαλό σου.

Το επόμενο βήμα που σου προτείνουν οι ειδικοί, είναι να κρατάς σημειώσεις. Να καταγράφεις τις σκέψεις και τα συναισθήματά σου καθώς αποτελεί μια τεχνική που ανακουφίζει και εστιάζει την προσοχή σου στα πιο σημαντικά. Με αυτόν τον τρόπο, αναγνωρίζεις τις πιο αρνητικές σου σκέψεις και μαθαίνει να διαχειρίζεσαι καλύτερα τη συναισθηματική σου κατάσταση.

Σημαντικό είναι να ρίξεις επίσης όλη σου τη βαρύτητα στην ποιότητα του ύπνου σου καθώς η έλλειψή του προκαλεί περισσότερο στρες. Αν το άγχος επιμένει και επιστρέφει σε χειρότερη μορφή, ήρθε η ώρα να δοκιμάσεις μια καλή απόδραση, αφήνοντας τα πάντα πίσω για όσο διάστημα χρειαστεί. Το χρωστάς στον εαυτό σου (και στην ψυχική σου υγεία).