WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Dry January: 5 στρατηγικές και 3 λόγοι για να κόψεις το αλκόολ αυτόν τον μήνα


JTeam

3 Ιανουαρίου 2023

Dry January: 5 στρατηγικές και 3 λόγοι για να κόψεις το αλκόολ αυτόν τον μήνα
pexels
Μήπως έχεις περιέργεια να μάθεις τι θα συμβεί στο σώμα σου μετά το τελευταίο σου ποτό;

Κάνουμε ένα μικρό rewind στη στιγμή που άλλαξε ο χρόνος. Επιστρέφουμε σε εκείνα τα λεπτά που βάλαμε μπροστά τα ποτήρια μας για να γεμίσουν και να ευχηθούμε όλοι μαζί αυτή η χρονιά να είναι πολύ καλύτερη από την προηγούμενη. Υποσυνείδητα, το αλκοόλ συνδέεται στο μυαλό μας με στιγμές ανεμελιάς και χαλάρωσης, μια γουλιά και νιώθουμε ότι τα λύνει όλα. Αλλά, δεν!

Ο πρώτος μήνας του έτους είναι εδώ και ώρα να μάθεις περισσότερα για το Dry January που σε καλεί να διαλύσεις την ψευδαίσθηση που ζει μες στο μυαλό σου. Πρόκειται για μια λυτρωτική αποτοξίνωση από όλο το αλκοόλ που καταναλώσαμε στις γιορτές και έχεις πολλούς λόγους για να τη δοκιμάσεις. Αν αναρωτιέσαι πώς, ακολουθούν 5 δυνατές στρατηγικές για να τα καταφέρεις και να αντισταθείς στον πειρασμό που υψώνεται από τα χέρια των άλλων μες στο αγαπημένο σου bar.

Jenny.Gr
pexels

5 τεχνικές που θα σε βοηθήσουν να κρατήσεις χαρακτήρα

Σκέψου καλά τους λόγους, για τους οποίους απέχεις

Αν αποφασίσεις να υιοθετήσεις το Dry January μόνο και μόνο επειδή το ζήτησαν οι φίλες σου, δεν θα πιάσει. Θα υποκύψεις εύκολα στον πειρασμό στο πρώτο μισό του μήνα. Αν έχεις πλήρη επίγνωση και συνείδηση του γιατί θα διακόψεις το αλκοόλ, όλα θα είναι με το μέρος σου για να τελειώσεις με επιτυχία το challenge.

Κοινοποίησε το παντού

Ναι, είναι κατόρθωμα και σου αξίζει να το «φωνάζεις» παντού. Πες το στον σύντροφό σου, στους φίλους σου, στην οικογένεια και τους συναδέλφους σου. Κάνε κονσεπτικά stories στα social γύρω από το Dry January και μη σταματάς να «ανεβάζεις» free- alcohol μπύρες. Έρευνες δείχνουν ότι όσοι ποστάρουν διάφορα γύρω από τους στόχους που βάζουν, είναι πιθανότερο στο τέλος να τους εκπληρώνουν.

Δοκίμασε άλλες εναλλακτικές

Δοκίμασε τις μπύρες χωρίς αλκοόλ και γενικά βρες υποκατάστατα. Πέρα από το ότι έχουν λιγότερες θερμίδες, δεν προκαλούν εθισμό και αυτός είναι ο βασικός στόχος. Μπορείς λοιπόν να απολαύσεις μπύρες και κοκτέιλ χωρίς αλκοόλ μαζί με κάθε αγαπημένη σου ασχολία. Το συναίσθημα και η ευχαρίστηση παραμένουν ακριβώς τα ίδια.

Jenny.Gr
pexels

Δείξε υπομονή όσο προσαρμόζεται το σώμα σου

Αν πίνεις συχνά για χρόνια, οφείλεις να δώσεις τον απαραίτητο χρόνο στο σώμα σου μέχρι να προσαρμοστεί από την αλλαγή. Είναι πιθανό να πάρεις λίγο βάρος καθώς ο οργανισμός σου μεταβολίζει το αλκοόλ διαφορετικά από το φαγητό.

Μην αφήσεις ένα «ατόπημα» να καταστρέψει την προσπάθεια ενός ολόκληρου μήνα

Αν υποκύψεις έστω μία ημέρα, μη νιώσεις ότι άδικα προσπαθούσες τόσο καιρό. Μην πιστέψεις ότι πρέπει να επιστρέψεις πάλι στην πρώτη μέρα, μηδενίζοντας τον κόπο σου. Ένα «ατόπημα» δεν είναι ικανό να χαλάσει όλη σου την προσπάθεια. Τα κατάφερες και αν υπέκυψες (ελάχιστα), μπράβο σου!

3 λόγοι για να μην πιεις καθόλου για 30 ημέρες:

Θα κοιμηθείς καλύτερα

Όσο εντύπωση και αν σου κάνει αυτό, το αλκοόλ υποβαθμίζει την ποιότητα του ύπνου και σε κάνει πιο επιρρεπή στο ροχαλητό. Μπορεί όταν είσαι μεθυσμένος να κοιμάσαι πιο εύκολα, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως η ποιότητα του ύπνου σου είναι καλή. Ο ύπνος χωρίς αλκοόλ στον οργανισμό, βελτιώνει την αναπνοή σου και ξεκουράζει ουσιαστικά τον εγκέφαλο σου.

Jenny.Gr
pexels

Θα έχεις περισσότερη ενέργεια

Ο οργανισμός σου για να εξουδετερώσει το αλκοόλ καταβάλει αρκετή προσπάθεια και ενέργεια. Αν έχεις σκοπό να γυμναστείς ή έχεις μια δύσκολη ημέρα, φρόντισε καλύτερα να αποφύγεις το ποτό, ενώ μετά από 30 ημέρες θα παρατηρήσεις και ο ίδιος την διαφορά στα επίπεδα της ενέργειας σου.

Δεν θα αρρωσταίνεις τόσο συχνά

Η συχνή κατανάλωση αλκοόλ, σύμφωνα με τους ειδικούς «ρίχνει το ανοσοποιητικό σου» και αυξάνει τις πιθανότητες να αρρωστήσεις. Αντιθέτως, όσοι δεν καταναλώνουν αλκοόλ και μπορούν να αναρρώσουν πιο γρήγορα και εύκολα και ο οργανισμός τους καταπολεμά πιο αποτελεσματικά μικρόβια και ιώσεις.

Τι συμβαίνει στο σώμα σου μετά το τελευταίο σου ποτό

Μετά από μία ώρα

Τότε είναι η στιγμή που το σώμα σου αρχίζει να κάνει αποτοξίνωση ώστε να καθαρίσει το αλκοόλ από την κυκλοφορία του αίματος. Μια ώρα μετά το τελευταίο σου ποτό, το συκώτι αρχίζει να εργάζεται… υπερωρίες.

Μετά από 24 ώρες

Τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σου επιτέλους μπαίνουν σε κανονικούς ρυθμούς. Επίσης, λόγω της διουρητικής επίδρασης που έχει το αλκοόλ, πολύ πιθανό είναι να περνάς πολλές ώρες στην τουαλέτα, με αποτέλεσμα το σώμα σου να έχει αφυδατωθεί πλήρως. Γι’ αυτό φρόντισε να πιεις πολύ νερό!

Μετά από 48 ώρες

Σε αυτό το στάδιο, το σώμα σου έχει αρχίσει πια σιγά σιγά να σταματά την αποτοξίνωση. Ωστόσο, εάν είχες πιει πολύ, ίσως ακόμα να αισθάνεσαι λίγη ζαλάδα, πονοκέφαλο και κούραση.

Jenny.Gr
pexels

Μετά από 72 ώρες

Οι επιπτώσεις του αλκοόλ έχουν πλέον σίγουρα περάσει. Οι λιγούρες για υδατάνθρακες πάλι…όχι. Τουλάχιστον έχεις αρχίσει να αισθάνεσαι καλύτερα!

Μετά από 1 εβδομάδα

Ξεκινάς να κοιμάσαι πιο βαθιά και έτσι αποκτάς πνευματική διαύγεια και ενέργεια. Η επιδερμίδα σου αρχίζει πάλι να λάμπει και να δείχνει πιο νεανική, καθώς αποκαθίσταται η ενυδάτωσή της.

Μετά από 1 μήνα

Το λίπος του συκωτιού μειώνεται κατά 15%, αυξάνοντας την ικανότητά του να φιλτράρει και να απομακρύνει τις τοξίνες από το σώμα. Θα αρχίσεις να παρατηρείς επίσης και μια ελαφριά μείωση του λίπους στην περιοχή της κοιλιάς, αλλά και εμφανή βελτίωση της όψης της επιδερμίδας.