WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Γιατί πρέπει να σταματήσετε να αγχώνεστε για τα κιλά (και πώς θα το πετύχετε)


Τζουλιάννα Καρνέζη

24 Ιανουαρίου 2022

Γιατί πρέπει να σταματήσετε να αγχώνεστε για τα κιλά (και πώς θα το πετύχετε)
Pexels
Για τους περισσότερους ανθρώπους η λέξη «δίαιτα» είναι βαθιά συνυφασμένη με την επιθυμία να χάσουν βάρος. Αλλά πιστεύω ότι η εμμονή και το άγχος για τα κιλά μας είναι στην πραγματικότητα αντιπαραγωγική.

Όλο και περισσότεροι άνθρωποι αγχώνονται ως αποτέλεσμα των αρνητικών σκέψεων για το σώμα και το βάρος τους. Όμως κάθε φορά που αγχωνόμαστε παράγεται μια ορμόνη, η κορτιζόλη, η οποία μειώνει τη ροή του αίματος στην κοιλιά και τις εκκρίσεις που απαιτούνται για τη σωστή πέψη. Ως αποτέλεσμα, τα τρόφιμα μπορεί να μην διασπώνται πλήρως και τα θρεπτικά συστατικά να μην απορροφώνται σωστά, καθώς μετακινούνται στο πεπτικό σας σύστημα πολύ γρήγορα.

Έτσι, ενώ μπορεί να πιστεύετε ότι το να σκέφτεστε συνέχεια το βάρος σας και να προσπαθείτε να ελέγξετε κάθε μπουκιά που καταναλώνετε, σας βοηθά, μπορεί να κάνει ακριβώς το αντίθετο και να επηρεάσει αρνητικά την πέψη σας αλλά και τη γενική σας υγεία.

Τι να κάνετε για να σταματήσετε να αγχώνεστε για το βάρος σας

Να σταματήσετε να ζυγίζεστε

Αυτό μπορεί να ακούγεται προφανές σε κάποιους, αλλά πιστέψτε με δεν είναι. Αν έχετε μάθει να ζυγίζεστε καθημερινά και μερικές φορές δύο φορές την ημέρα και διαπιστώσετε ότι ο αριθμός της ζυγαριάς παραμένει σταθερός τότε αρχίζετε να αγχώνεστε. Αντ αυτού σκεφτείτε τι σημαίνει το βάρος σας για εσάς. Και αναρωτηθείτε αν θα αφήσετε τα κιλά να σας καθορίζουν.

Νιώστε ευγνωμοσύνη για το στο σώμα σας όπως είναι τώρα

Όταν νιώθουμε ευγνωμοσύνη, η αντίληψή μας για το σώμα μας αλλάζει. Η συμβουλή μου είναι να εστιάσετε στο τι κάνει το σώμα σας για εσάς και λιγότερο στο πώς φαίνεται το σώμα σας.

Χρησιμοποιήστε την Τεχνική Συναισθηματικής Ελευθερίας (EFT)

Η τεχνική της συναισθηματικής ελευθερίας είναι ένας τρόπος διαχείρισης της σωματικής έντασης και του στρες. Η βασική αρχή της στηρίζεται στη θεωρία ότι όλα τα συναισθήματα και οι σκέψεις είναι μορφές ενέργειας.

Τα βασικά βήματα εφαρμογής της EFT είναι τα εξής:

  • Προσδιορισμός του προβλήματος

  • Δημιουργία φράσης υπενθύμισης. Δημιουργείτε μια σύντομη φράση που σας βοηθά να ανατρέξετε στο πρόβλημα δίνοντάς έναν τίτλο

  • Αξιολόγηση το προβλήματος. Σε μια κλίμακα από το 1 μέχρι το 10 αξιολογείτε το πόσο σημαντικό είναι για εσάς το εκάστοτε πρόβλημα.

  • Λεκτική επιβεβαίωση. Μπορείτε να ορίσετε μια φράση που θα σας βοηθάει να νιώθετε πιο δυνατοί.

  • Συντονισμός για επανεκτίμηση

  • Επανάληψη της διαδικασίας