WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αναπνοή ujjayi: Τι είναι και πώς μπορεί να μας ωφελήσει


Τζουλιάννα Καρνέζη

1 Ιουλίου 2022

Αναπνοή ujjayi: Τι είναι και πώς μπορεί να μας ωφελήσει
pexels
Υπάρχουν πολλές μορφές αναπνοής στη yoga και μερικές είναι αρκετά ευεργετικές. Μια από αυτές είναι και η αναπνοή Ujjayi.

Ujjayi σημαίνει νίκη ή νικάω. Η Ujjayi αναπνοή, είναι επομένως η αναπνοή που νικάει. Τι ακριβώς; Οι yogis λένε την ασθένεια και τη φθορά, όχι μόνο την σωματική αλλά και την πνευματική.

Πώς θα εξασκήσουμε την αναπνοή ujjayi

Εάν θέλετε να εφαρμόσετε την αναπνοή ujjayi θα πρέπει καταρχάς να συνηθίσετε να εισπνέετε και να εκπνέετε από τη μύτη. Στη συνέχεια θα πρέπει να καθίσετε κάπου οκλαδόν και να ξεκινήσετε να εισπνέετε από τη μύτη και να εκπνέετε αρχικά από το στόμα.

Καθώς βγάζετε τον αέρα ανάμεσα από τα χείλη σας, φανταστείτε ότι ο στόχος σας είναι να θολώσετε έναν καθρέφτη που υπάρχει μπροστά στο πρόσωπό σας. Αυτό γίνεται κλείνοντας απαλά την επιγλωττίδα στη βάση του λαιμού και τότε θα ακούσετε έναν ήχο σαν χααα.

Ύστερα, κλείστε τα χείλη σας και συνεχίστε ακριβώς το ίδιο, όμως αυτή την φορά με το στόμα κλειστό. Ο ήχος που βγαίνει δεν είναι δυνατός, αλλά θα πρέπει να μπορεί να τον αντιληφθεί κάποιος που κάθεται δίπλα σας σε ένα ήσυχο δωμάτιο. Ουσιαστικά αυτό που συμβαίνει είναι μια μικρή σύσπαση εσωτερικά του λαιμού, μπροστά από τις φωνητικές χορδές. Συνεχίστε να εισπνέετε και να εκπνέετε με το στόμα κλειστό και επαναλάβετε μερικές φορές.

Τα οφέλη της αναπνοής ujjayi

Ακόμη και χωρίς μια συνοδευτική σωματική πρακτική γιόγκα, η αναπνοή ujjayi μπορεί να σας βοηθήσει ψυχικά και σωματικά. Σύμφωνα με μια μελέτη του 2022 στο Journal of Clinical and Diagnostic Research, οι μαθητές που έκαναν οκτώ λεπτά αναπνοής ujjayi βελτίωσαν την προσοχή τους και μείωσαν τα επίπεδα άγχους τους.

Επίσης η εξάσκηση της αναπνοής ujjayi για περισσότερη ώρα μπορεί να βελτιώσει το καρδιαγγειακό σας σύστημα. Σε μια μελέτη του 2017 στο National Journal of Physiology, Pharmacy and Pharmacology, 60 νεαροί ενήλικες εξασκήθηκαν στην ujjayi για 10 λεπτά δύο φορές την ημέρα για τρεις μήνες. Στο τέλος της μελέτης, οι συμμετέχοντες είχαν χαμηλότερες φυσιολογικές αποκρίσεις στο στρες και μειωμένη αρτηριακή πίεση, σφυγμό και αναπνευστικό ρυθμό.

Άλλα οφέλη της αναπνοής ujjayi:

  • Ηρεμεί το νου

  • Βοηθά να συνδεθούμε με τον εσωτερικό μας εαυτό

  • Αυξάνει την δυνατότητα συγκέντρωσης

  • Αυξάνει την αναπνευστική ικανότητα

  • Αυξάνει την αντοχή μας στην άσκηση

  • Ανακουφίζει τον πονοκέφαλο

Πότε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την ujjayi

Δεν είναι ανάγκη να είμαστε νευριασμένοι ή αγχωμένοι για να εφαρμόσουμε την ujjayi. Μπορούμε να τη χρησιμοποιήσουμε οποιαδήποτε στιγμή μέσα στην ημέρα, είτε με του που ξεκινάμε να πάμε στη δουλειά, είτε όσο περιμένουμε κάποιο ραντεβού, είτε όσο περπατάτε. Έτσι θα μπορέσουμε να έρθουμε σε επαφή με τον εαυτό μας και θα αναζωογονήσουμε το σώμα μας.