WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

4 τροφές και ροφήματα που σας αφυδατώνουν χωρίς να το ξέρετε


Τζουλιάννα Καρνέζη

23 Αυγούστου 2022

4 τροφές και ροφήματα που σας αφυδατώνουν χωρίς να το ξέρετε
pexels
Είμαι βέβαιη ότι γνωρίζετε καλά ότι το να παραμένετε ενυδατωμένοι είναι απαραίτητο για να αισθάνεστε καλύτερα.

Η σωστή ενυδάτωση βοηθά στη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος και στη λίπανση των αρθρώσεων με απώτερο σκοπό την καλή τους λειτουργία. Συνδέεται επίσης με τη διάθεσή σας, την ψυχική σας υγεία και τη γενική αίσθηση ευεξίας.

Μια μελέτη μάλιστα διαπίστωσε ότι το να πίνουμε λιγότερο από δύο φλιτζάνια νερό την ημέρα μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο κατάθλιψης έως και 73 τοις εκατό. Επιπλέον, η αφυδάτωση μπορεί να αυξήσει τους πονοκεφάλους και να επηρεάσει τη γνώση, την αντίληψη και την ενέργεια.

Ένας από τους ευκολότερους τρόπους για την καταπολέμηση των επιπτώσεων της αφυδάτωσης και την ενίσχυση της ενυδάτωσης είναι να πίνετε νερό. Όμως γνωρίζατε ότι υπάρχουν μερικά τρόφιμα και ροφήματα που μπορούν να συμβάλουν στην αφυδάτωση; Αν όχι τότε δείτε ποια είναι.

Αναψυκτικά

Τα αναψυκτικά περιέχουν ζάχαρη και η επίδραση της πρόσθετης ζάχαρης στα επίπεδα ενυδάτωσης είναι κάθε άλλο παρά γλυκιά. Όταν καταναλώνετε πολλή ζάχαρη, η συγκέντρωση σακχάρου στο αίμα αυξάνεται και τα υψηλά επίπεδα γλυκόζης στο αίμα μπορεί να οδηγήσουν σε αφυδάτωση.

Εάν λοιπόν χρειάζεστε μια ανθρακούχα λύση, προσπαθήστε να αντικαταστήσετε το αναψυκτικό της επιλογής σας με ανθρακούχο νερό.

Τσίχλα χωρίς ζάχαρη

Η τσίχλα χωρίς ζάχαρη περιέχει σορβιτόλη, μια αλκοόλη ζάχαρης που μιμείται τη γεύση της ζάχαρης χωρίς να αυξάνει το σάκχαρο στο αίμα σας. Αν και είναι ωφέλιμο από αυτή την άποψη, η κατανάλωση υπερβολικής ποσότητας σορβιτόλης -περισσότερα από 50 γραμμάρια την ημέρα- μπορεί να οδηγήσει σε διάρροια. Και δεδομένου ότι η διάρροια συμβάλλει στην απώλεια νερού από το σώμα, μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση.

Δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες

Όσο κι αν χρειαζόμαστε πρωτεΐνη στη διατροφή μας, αποδεικνύεται ότι η περίσσεια της μπορεί να συμβάλει στην αφυδάτωση. Οι ανάγκες σε πρωτεΐνη διαφέρουν από άτομο σε άτομο και βασίζονται στην ηλικία, το φύλο και το επίπεδο δραστηριότητας, επομένως αξίζει να μιλήσετε με το γιατρό σας για την ιδανική ημερήσια πρόσληψη που ταιριάζει καλύτερα στο σώμα και τους στόχους σας. Αν επιλέξετε να αυξήσετε την πρόσληψη πρωτεΐνης, απλώς συνδυάστε την με κάποια ενυδατικά τρόφιμα όπως μαρούλι, αγγούρι, καρπούζι και/ή ντομάτες.

Τουρσιά

Τα τουρσιά είναι ένα από τα πιο αφυδατικά φαγητά, Ενώ είναι υπέροχα σε σάντουιτς - ή, ξέρετε, κατευθείαν από το βάζο - έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι, το οποίο μπορεί να αφυδατώσει. Για να διατηρήσετε υπό έλεγχο την πρόσληψη αλατιού από τα τουρσιά, επιλέξτε να περιέχουν 50 έως 70 χιλιοστόγραμμα νατρίου ανά μερίδα. Επιπλέον, συνδυάστε τα με ένα ποτήρι νερό για να παραμείνετε ενυδατωμένοι.