AdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisement

WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

5 μύθοι για την υγιεινή διατροφή που πρέπει να σταματήσετε να πιστεύετε


Τζουλιάννα Καρνέζη

29 Σεπτεμβρίου 2022

5 μύθοι για την υγιεινή διατροφή που πρέπει να σταματήσετε να πιστεύετε
pexels
Επειδή ακούτε ή διαβάζετε κάτι επανειλημμένα, δεν σημαίνει ότι είναι και αληθινό. Μην ξεγελιέστε από αυτούς τους κοινούς μύθους για την υγιεινή διατροφή και μάθετε την αλήθεια.

Όπου κι αν βρεθείτε οι άνθρωποι μιλούν για το τι σημαίνει «να τρώτε υγιεινά». Μπορεί να ακούσετε πράγματα όπως «Οι υδατάνθρακες είναι κακοί», «Το λίπος σε παχαίνει», «Οι αποτοξίνωση κάνει καλό»

Και παρά το γεγονός ότι η επιστήμη που αμφισβητεί αυτές τις κοινές παρανοήσεις, πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να πιστεύουν σε αυτές. Και συχνά, αυτές οι φοβίες επικεντρώνονται στην αύξηση βάρους και λιγότερο στην πραγματική υγεία και ευεξία.

Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικούς από τους χειρότερους διατροφικούς μύθους

Μύθος1 : Οι υδατάνθρακες το βράδυ μας κάνουν κακό

Πολλοί πιστεύουν ότι η κατανάλωση υδατανθράκων μετά το δείπνο θα προκαλέσει σημαντική αύξηση βάρους. Αλλά μελέτες δείχνουν ότι η ορμονική απόκριση του σώματος στην κατανάλωση υδατανθράκων δεν διαφέρει από ένα πρωινό γεύμα σε σχέση με ένα βραδινό γεύμα σε υγιή άτομα. Επίσης οι υδατάνθρακες τη νύχτα μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν στον ύπνο.

Μύθος 2: Τα λίπη κάνουν κακό

Η ιδέα υπήρχε εδώ και πολύ καιρό και η τάση της δίαιτας χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά δυστυχώς προωθήθηκε σε όλη την ιατρική κοινότητα, παρά το γεγονός ότι η έρευνα δείχνει ότι ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Στην πραγματικότητα, είναι υγιές να καταναλώνετε υγιεινά λίπη ως μέρος της διατροφής σας.

Αν ρίξουμε μια ματιά στη μεσογειακή διατροφή, η οποία επικεντρώνεται στα λαχανικά, τα φρούτα, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τους ξηρούς καρπούς και τα όσπρια, την άπαχη πρωτεΐνη και τα υγιή λίπη (όπως αυτά που βρίσκονται στον σολομός, στις ελιές, το ελαιόλαδο, στους ξηρούς καρπούς και τους σπόρους), θα διαπιστώσουμε ότι ο κίνδυνος για καρδιακή νόσο είναι σημαντικά χαμηλότερος από αυτόν ενός ατόμου που ακολουθεί μια διατροφή χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά.

Εστιάστε στα υγιή λίπη από ολόκληρα τρόφιμα όπως ξηρούς καρπούς, σπόρους, αβοκάντο, ελαιόλαδο και σολομό, και είστε στο δρόμο για να μειώσετε τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και διαβήτη.

Μύθος 3: Όλες οι θερμίδες είναι ίδιες

Εάν το μόνο που κάνετε είναι να μετράτε θερμίδες σε μια προσπάθεια να είστε υγιείς, σταματήστε. Δεν είναι όλες οι θερμίδες ίδιες. Επιλέξτε να λαμβάνετε τις θερμίδες σας από πολύχρωμα λαχανικά και φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως, αμυλούχα και μη αμυλούχα φυτά, ξηρούς καρπούς και σπόρους. Είναι πολύ πιο σημαντικό να εστιάσουμε στην ποιότητα παρά στην ποσότητα.

Άρα, λοιπόν, εγκαταλείψτε τη μέτρηση θερμίδων και επικεντρωθείτε στην κατανάλωση ολόκληρων τροφών. Ναι, θα φάτε κέικ, αλλά αφήστε στην άκρη τη μέτρηση των θερμίδων, γιατί αυτό μακροπρόθεσμα προκαλεί περισσότερο άγχος στο σώμα σας.

Μύθος 4: Τα κατεψυγμένα λαχανικά και φρούτα στερούνται θρεπτικών συστατικών

Η αλήθεια είναι πως τα κατεψυγμένα λαχανικά και φρούτα καταψύχονται αμέσως τη στιγμή που επιλέγονται, κλειδώνοντας έτσι τη γεύση και τα θρεπτικά συστατικά. Φυσικά, είναι γενικά καλύτερο να αγοράζετε φρέσκα φρούτα και λαχανικά όσο είναι στην εποχή τους, αλλά τα κατεψυγμένα θα σας δώσουν σίγουρα μεγάλη ποσότητα βιταμινών, μετάλλων και αντιοξειδωτικών.

Μύθος 5: Είναι σημαντικό να κάνετε αποτοξίνωση κάθε τόσο

Ευτυχώς για εσάς, το σώμα σας ξέρει πώς να αποτοξινωθεί. Η δουλειά του ήπατος, των νεφρών και του παγκρέατος είναι να αποτοξινώνουν φυσικά το σώμα, απομακρύνοντας τα επιβλαβή απόβλητα κάθε μέρα.

Ο καλύτερος «καθαρισμός» είναι ο φυσικός καθαρισμός του σώματός σας που διευκολύνεται με την ισορροπημένη διατροφή, την τακτική άσκηση, τον ποιοτικό ύπνο και τη μείωση του στρες.