AdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisement

WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Πώς να αλλάξετε νοοτροπία για το αδυνάτισμα και να χάσετε σωστά κιλά


Τζουλιάννα Καρνέζη

29 Σεπτεμβρίου 2022

Πώς να αλλάξετε νοοτροπία για το αδυνάτισμα και να χάσετε σωστά κιλά
pexels
Μια αλλαγή στη νοοτροπία μπορεί να έχει τεράστια οφέλη για την υγεία σας.

Για πολλούς ανθρώπους, η απώλεια βάρους είναι μια σημαντική πρόκληση. Εάν η απώλεια βάρους ήταν εύκολη, δεν θα υπήρχαν τόσες πολλές δίαιτες και προσεγγίσεις για να διαλέξετε. Κάθε δίαιτα και στρατηγική απώλειας βάρους έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά της, αλλά για να λειτουργήσει πραγματικά, πρέπει να έχετε την κατάλληλη νοοτροπία.

Πολύ απλά, χωρίς τη σωστή νοοτροπία, το ταξίδι σας για απώλεια βάρους θα είναι πιο δύσκολο και οι στόχοι σας θα είναι πιο δύσκολο να επιτευχθούν. Η αλλαγή νοοτροπίας σχετικά με το πώς να χάσετε κιλά εφόσον το επιθυμείτε, είναι ο μεγαλύτερος παράγοντας για την απώλεια βάρους. Δεν μπορούμε να αλλάξουμε το βάρος μας, χωρίς να έχουμε αποφασιστικότητα και πρόθεση.

Δυστυχώς, οι περισσότεροι άνθρωποι προσπαθούν να χάσουν βάρος ενώ δεν είναι έτοιμοι ψυχολογικά. Μπαίνουν σε δίαιτες και σχέδια άσκησης όταν απογοητεύονται ή μισούν τον εαυτό τους, ενώ ταυτόχρονα κρίνουν τα «προβληματικά» τους σημεία και αποκαλούν τον εαυτό τους «παχύ». Έχουν εμμονή με τα αποτελέσματα, επικεντρώνονται στο πώς να χάσουν βάρος γρήγορα, με αποτέλεσμα να χάνουν τη βιωσιμότητα και ακόμη και την υγεία τους .

Αυτός ο τύπος σκέψης μπορεί να είναι καταστροφικός. Αντί να εστιάζουν στο καλό που μπορεί να προκύψει από την απώλεια βάρους – όπως καλύτερη υγεία, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, περισσότερη απόλαυση στις καθημερινές δραστηριότητες και την πρόληψη του διαβήτη και των καρδιακών παθήσεων –εστιάζουν στις αρνητικές σκέψεις. Και τελικά, μια αρνητική νοοτροπία οδηγεί στην αποτυχία.

Αλλάξτε τη νοοτροπία σας σχετικά με την απώλεια βάρους

Ναι, η αλλαγή της στάσης σας σχετικά με την απώλεια βάρους δεν έχει να κάνει μόνο με την ευεξία, αλλά και με τα αποτελέσματα. Μάλιστα, έρευνα από το Πανεπιστήμιο στις Συρακούσες δείχνει ότι όσο πιο δυσαρεστημένες είναι οι γυναίκες με το σώμα τους, τόσο πιο πιθανό είναι να αποφύγουν την άσκηση. Και το να σκέφτεστε απλώς ότι είστε υπέρβαροι, προβλέπει μελλοντική αύξηση βάρους, σύμφωνα με έρευνα του 2015 που δημοσιεύτηκε στο International Journal of Obesity.

Οι ψυχολόγοι τονίζουν ότι το πώς βλέπετε τον εαυτό σας προβλέπει τις ενέργειές σας: Δείτε τον εαυτό σας ως υπέρβαρο ή ανάξιο, και θα ενεργήσετε ανάλογα.

Ωστόσο, η βιολογία μπορεί επίσης να παίξει κάποιο ρόλο Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι η ορμόνη του στρες, η κορτιζόλη, την οποία εκκρίνουν τα επινεφρίδια σας κάθε φορά που καταπιέζεστε ή ανησυχείτε για τα νούμερα της ζυγαριάς, αυξάνει την κατανομή του λίπους γύρω από την κοιλιά.

Συμβουλές για καλύτερη απώλεια βάρους

Ακολουθήστε αυτές τις συμβουλές για να αλλάξετε τη νοοτροπία σας και να χάσετε βάρος με πιο υγιή τρόπο.

Εξερευνήστε το γιατί

Όταν προσπαθείτε να κάνετε ουσιαστικές και μόνιμες αλλαγές στις συνήθειες σας, είναι σημαντικό να εξετάσετε τα κίνητρά σας. Είστε έτοιμοι να κάνετε αυτές τις αλλαγές για την επίτευξη μιας υγιούς και βιώσιμης απώλειας βάρους; Η απώλεια βάρους με υγιή τρόπο σημαίνει κάτι περισσότερο από μια απλή δίαιτα. Η αλλαγή συμπεριφοράς ξεκινά με το να ξέρεις τι θέλεις.

Εστιάστε στην εκπαίδευση

Είναι πολύ χρήσιμο να κατανοήσετε πώς επηρεάζουν τα διαφορετικά τρόφιμα το σώμα σας και πώς οι διαφορετικές ασκήσεις επηρεάζουν επίσης το σώμα σας.

Εξασκηθείτε στη λήψη αποφάσεων

Για παράδειγμα, το ενσυνείδητο φαγητό ή το διαισθητικό φαγητό, είναι ένας τρόπος προσέγγισης που προσπαθεί να κατανοήσει καλύτερα τα διατροφικά σας πρότυπα και τα συναισθήματά σας. Η παρακολούθηση και η καταγραφή των συναισθημάτων γύρω από τις επιλογές φαγητού θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια συνειδητή σύνδεση μεταξύ των σκέψεων και των αποφάσεών σας και θα κατανοήσετε καλύτερα τη σχέση με το φαγητό.

Αλλάξτε τους στόχους σας

Η απώλεια βάρους μπορεί να είναι αποτέλεσμα, αλλά δεν πρέπει να είναι ο στόχος. Αντίθετα, οι στόχοι σας πρέπει να είναι μικρά, βιώσιμα πράγματα πάνω στα οποία έχετε τον πλήρη έλεγχο. Για παράδειγμα, ένας λογικός και ρεαλιστικός στόχος μπορεί να είναι να φάτε σήμερα πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών

Σκεφτείτε θετικά

Είναι σημαντικό να περιβάλλετε τον εαυτό σας με θετικούς ανθρώπους, γιατί αυτό σας παρέχει ένα ενθαρρυντικό, συναισθηματικά υγιές περιβάλλον στο οποίο μπορείτε να επενδύσετε στον εαυτό σας.

Λάβετε συμβουλές από επιστημονικές πηγές

Οι συμβουλές από διαιτολόγους και διατροφολόγους μπορούν να κάνουν τεράστια διαφορά στην κατανόηση του τι λειτουργεί καλύτερα για εσάς. Η απώλεια βάρους μπορεί να είναι ένα πολύ εξατομικευμένο ταξίδι, επομένως είναι σημαντικό να αναγνωρίσετε τι λειτουργεί για εσάς.

Δεν υπάρχει σωστός ή λάθος τρόπος όταν πρόκειται για την απώλεια βάρους, καθώς ο καθένας είναι μοναδικός και έχει διαφορετικές ανάγκες. Επίσης είναι σημαντικό να γνωρίζετε πως δεν υπάρχει η καλύτερη δίαιτα ή το καλύτερο πρόγραμμα απώλειας βάρους που να λειτουργεί για όλους.

Να είστε προσεκτικοί με όσους υπόσχονται γρήγορη απώλεια κιλών. Όσοι χάνουν βάρος πιο αργά κάνοντας βιώσιμες αλλαγές, τείνουν να διατηρούν αυτή την απώλεια μακροπρόθεσμα.

Διώξτε τη σκέψη του «όλα ή τίποτα»

Πολλοί άνθρωποι που έχουν κάνει δίαιτα στο παρελθόν έχουν τη νοοτροπία του όλα ή τίποτα. Αλλά αυτό το είδος σκέψης μπορεί πραγματικά να υπονομεύσει τις προσπάθειές σας.

Επίσης κάποιοι έχουν πολύ αυστηρούς στόχους που δεν είναι ρεαλιστικοί και, ως εκ τούτου, δεν μπορούν να συνεχίσουν την προσπάθεια και απογοητεύονται.

Αντί λοιπόν να πέσετε σε αυτή την παγίδα, είναι προτιμότερο να εστιάσετε περισσότερο στην υγεία σας, τόσο στη σωματική όσο και στην ψυχική. Και να μην ανησυχείτε για την απώλεια βάρους, αντ αυτού στοχεύστε στη σταθερή και συνεπή αλλαγή σε όλους τους τομείς.

Δεν χρειάζεται να ζυγίζεστε

Αν και η ζυγαριά δεν είναι εγγενώς κακή, πολλοί από εμάς έχουμε μάθει να τη συνδέουμε με αυτοκαταστροφικές σκέψεις και πράξεις. Εάν νιώθετε και εσείς έτσι, μην μπείτε καν στον κόπο να ανέβετε τη ζυγαριά μέχρι να νιώσετε ότι ο αριθμοί δεν καθορίζουν την αξία σας.

Ένα υγιές βάρος είναι κάτι περισσότερο από έναν αριθμό σε μια ζυγαριά. Η υγιής απώλεια βάρους μπορεί να σας βοηθήσει να νιώσετε καλά. Το να μπορείτε να βελτιώσετε τη διάθεσή σας, τη λειτουργική σας κίνηση, τα επίπεδα ενέργειας ή να ανακουφίσετε την ταλαιπωρία ή τον πόνο είναι όλα πιθανά οφέλη ενός υγιούς ταξιδιού απώλειας βάρους. Και οι σταδιακές βελτιώσεις σε αυτούς τους τομείς μπορούν να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να παρακολουθείτε την πρόοδό σας χωρίς να ανέβετε στη ζυγαριά.

Πολλοί άνθρωποι έχουν την παράλογη ελπίδα ότι μια αλλαγή στον αριθμό στη ζυγαριά θα διορθώσει άλλα προβλήματα στη ζωή τους. Αλλά αυτό οδηγεί σε περισσότερο άγχος και σε μια ανθυγιεινή σχέση με το φαγητό και το σώμα σας. Αντί λοιπόν να ασκείτε πίεση στα αποτελέσματα, φροντίστε να επικροτήσετε τις προσπάθειές σας.

Σταματήσετε τη νοοτροπία ότι τα τρόφιμα είναι «καλά ή κακά»

Έχουμε μάθει να νιώθουμε είτε περήφανοι είτε ένοχοι για κάθε διατροφική επιλογή που κάνουμε. Αλλά είναι απλώς φαγητό και δεν χρειάζεται να νιώθετε ένοχοι που θέλετε αυτό το μπισκότο. Να θυμάστε ότι μπορείτε να φάτε ό,τι επιθυμείτε.

Ο περιορισμός των τροφίμων ή των ομάδων τροφίμων, ειδικά αυτών που σας αρέσουν, είναι συνήθως κάτι που δεν μπορεί να διατηρηθεί για πάντα και μπορεί να κάνει αυτά τα τρόφιμα να φαίνονται ακόμα πιο λαχταριστά. Ο απόλυτος περιορισμός ενός τροφίμου με σκοπό την απώλεια βάρους μπορεί να προκαλέσει μια πιο αρνητική νοοτροπία.

Το φαγητό είναι φαγητό. Δεν σε κάνει κακό άνθρωπο ή αποτυχημένο αν τρως μερικές φορές ένα cupcake.

Εστιάστε στο εφικτό

Εάν δεν έχετε ξαναπάει σε γυμναστήριο, ο στόχος σας δεν πρέπει να είναι να κάνετε 30 λεπτά στο ελλειπτικό την πρώτη μέρα. Ένας καλύτερος στόχος μπορεί να είναι να πάτε για 20 λεπτά περπάτημα.

Και τέλος εάν για παράδειγμα θέλετε να μαγειρεύετε περισσότερο αλλά έχετε μικρή εμπειρία ή έχετε περιορισμένο χρόνο, μην περιμένετε από τον εαυτό σας να δημιουργεί νέες υγιεινές συνταγές κάθε βράδυ μετά τη δουλειά.