AdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisement

WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Γιαούρτι καρύδας vs παραδοσιακό: Ποιο να επιλέξετε και γιατί


Τζουλιάννα Καρνέζη

30 Οκτωβρίου 2022

Γιαούρτι καρύδας vs παραδοσιακό: Ποιο να επιλέξετε και γιατί
pexels
Το γιαούρτι καρύδας είναι η πιο πρόσφατη διατροφική τρέλα.

Τόσοι πολλοί γκουρού της υγείας υποστηρίζουν ότι το γιαούρτι καρύδας θα μπορούσε να είναι η επόμενη υπερτροφή, ωστόσο, υπάρχει ένα αρκετά μεγάλο μειονέκτημα: αυτό το μοντέρνο φαγητό δεν περιείχε ασβέστιο ή προβιοτικά.

Λοιπόν, ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στο γιαούρτι καρύδας. Είναι πραγματικά καλύτερο από το παραδοσιακό γιαούρτι;

Ενώ δεν υπάρχουν φυσικά ζωντανές καλλιέργειες στο γιαούρτι καρύδας, οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν αρχίσει να προσθέτουν προβιοτικά. Αυτά τα καλά βακτήρια είναι εξαιρετικά για την υγεία του εντέρου, γιατί μπορούν να επηρεάσουν πολλά πράγματα, από το πώς λειτουργεί το έντερο σας, μέχρι τα επίπεδα ενέργειας σας.

Ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη της κατανάλωσης του παραδοσιακού γιαουρτιού είναι ότι είναι πηγή ασβεστίου – το οποίο είναι ένα σημαντικό θρεπτικό συστατικό για τη διατήρηση της υγείας των οστών. Δυστυχώς, το γιαούρτι καρύδας δεν έχει φυσικά καθόλου ασβέστιο… αλλά σήμερα μπορείτε να βρείτε επιλογές εμπλουτισμένες με ασβέστιο.

Επίσης το γιαούρτι καρύδας είναι φυτικής προέλευσης, κάτι που είναι σημαντικό για πολλούς ανθρώπους. Εάν είστε vegan ή έχετε δυσανεξία στη λακτόζη, τότε το γιαούρτι καρύδας μπορεί να είναι μια εξαιρετική εναλλακτική λύση.

Η γεύση του είναι αρκετά ευχάριστη και μπορεί γενικά να χρησιμοποιηθεί σε μια συνταγή που απαιτεί γιαούρτι γαλακτοκομικών. Προσωπικά προτιμώ τη γεύση του γιαουρτιού καρύδας από το γιαούρτι σόγιας – αλλά προτιμώ την υφή των ποικιλιών σόγιας.

Το γιαούρτι καρύδας περιέχει πολύ περισσότερη ενέργεια (θερμίδες) και λιγότερη πρωτεΐνη από το κανονικό γιαούρτι, ενώ έχει μέχρι και 4 φορές περισσότερα κορεσμένα λιπαρά.

Επίσης τα γιαούρτια καρύδας έχουν όντως χαμηλότερη περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες– γι' αυτό νομίζω ότι οι άνθρωποι μπορεί να έχουν αρχίσει να πιστεύουν ότι είναι μια πιο υγιεινή εναλλακτική λύση. Είναι αλήθεια όμως…; Η απάντηση είναι όχι, γιατί οι υδατάνθρακες εμπίπτουν στην κατηγορία των βασικών μακροθρεπτικών συστατικών, όπως οι πρωτεΐνες και τα λίπη και δεν μπορούν να αποκλειστούν από μια ισορροπημένη διατροφή εάν θέλετε να διασφαλίσετε την ευημερία ολόκληρου του σώματος.

Στην πραγματικότητα, οι υδατάνθρακες αντιπροσωπεύουν τη σημαντικότερη πηγή ενέργειας για το σώμα, καθώς είναι σε θέση να παρέχουν γλυκόζη η οποία είναι απαραίτητη για την εκτέλεση των πιο σημαντικών ζωτικών λειτουργιών.

Γενικά κόσμος της ευεξίας είναι γεμάτος από αμφιλεγόμενες συμβουλές για την «υγεία», γι αυτό πριν πάρετε μια απόφαση είναι σημαντικό να είστε σωστά ενημερωμένοι.

Το συμπέρασμα

Τελικά είναι καλό το γιαούρτι καρύδας; Καταρχάς να επισημάνω πως δεν υπάρχει καλό ή κακό τρόφιμο και φυσικά δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην το καταναλώνετε. Όμως δεν είναι η επόμενη υπερτροφή. Και φυσικά εάν δεν έχετε κάποιο θέμα υγείας ή δεν είστε vegan δεν χρειάζεται να σταματήσετε να τρώτε το κανονικό γιαούρτι. Εάν μπορείτε να φάτε (και να απολαύσετε) το παραδοσιακό γιαούρτι, δεν χρειάζεται να κάνετε την ανταλλαγή μόνο και μόνο επειδή πιστεύετε ότι το γιαούρτι καρύδας είναι πιο υγιεινό.

Το γιαούρτι καρύδας μπορεί να είναι μια υγιεινή εναλλακτική λύση, εάν είστε vegan ή έχετε δυσανεξία στη λακτόζη.

Ποιο είναι το καλύτερο γιαούρτι καρύδας; Είναι σημαντικό να ψάχνετε για ένα γιαούρτι ενισχυμένο με ασβέστιο και προβιοτικά. Επίσης επιλέξτε την απλή εκδοχή γιατί θα περιέχει λιγότερη ζάχαρη. Αν θέλετε να το κάνετε πιο γλυκό, μπορείτε να προσθέσετε τα δικά σας φρούτα όπως μούρα, φρούτο του πάθους ή ρόδι.

Τέλος είναι σημαντικό να επιλέγετε τροφές που κάνουν το σώμα σας να αισθάνεται όμορφα.