WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Γιατί το να προσπαθείτε να χάσετε βάρος με το να μην τρώτε, δεν είναι καλή ιδέα


Τζουλιάννα Καρνέζη

28 Νοεμβρίου 2022

Γιατί το να προσπαθείτε να χάσετε βάρος με το να μην τρώτε, δεν είναι καλή ιδέα
pexels
Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε θελήσει κάποια στιγμή στη ζωή μας να χάσουμε μερικά κιλά.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι αν τρώτε υπερβολικά, είναι πολύ πιθανό να πάρετε βάρος. Όμως αυτό που ίσως δεν γνωρίζετε και που είναι ο μεγαλύτερος μύθος είναι ότι εάν σταματήσετε να τρώτε θα χάσετε βάρος. Η απώλεια βάρους είναι πιο πολύπλοκη από όσο νομίζετε.

Μελέτες δείχνουν ότι ο υπερβολικός περιορισμός των θερμίδων δεν είναι υγιής ή βιώσιμος μακροπρόθεσμα. Εάν σταματήσετε να τρώτε, το σώμα σας θα περάσει σε κατάσταση λιμοκτονίας, οδηγώντας σε προβλήματα όπως αυξημένη όρεξη, κόπωση και κακό ύπνο.

Το να τρώτε λιγότερο ή να παραλείπετε γεύματα μπορεί να σας κάνει να χάσετε λίγο βάρος στην αρχή, όμως αυτό δεν θα είναι λίπος, αλλά νερό.

Εδώ είναι μερικοί πιθανοί κίνδυνοι για την υγεία που προκύπτουν όταν μειώνετε το φαγητό

Επιβραδύνεται ο μεταβολισμός

Εάν δεν λαμβάνετε αρκετές θερμίδες, το σώμα σας θα αρχίσει να επιβραδύνει τον μεταβολισμό του για να προσπαθήσει να εξοικονομήσει ενέργεια.

Θα προκαλθεί πτώση του μεταβολικού ρυθμού ηρεμίας, καθιστώντας πιο δύσκολο για το σώμα σας να κάψει θερμίδες. Επίσης όταν δεν τρώτε, το σώμα σας προσπαθεί να επιβιώσει και αρχίζει να επιβραδύνει όλες τις λειτουργίες του για εξοικονόμηση ενέργειας. Και αυτό πορεί να είναι επιβλαβές για την υγεία σας μακροπρόθεσμα.

Το σώμα σας δεν θα λειτουργεί κανονικά

Όσο περισσότερο ακολουθείτε μια δίαιτα χαμηλών θερμίδων, τόσο περισσότερο το σώμα σας θα αρχίσει να δίνει προτεραιότητα στις κύριες λειτουργίες έναντι των δευτερογενών βασικών διεργασιών. Αυτό σημαίνει ότι τα μαλλιά και τα νύχια σας μπορεί να μην είναι πλέον τόσο υγιή, το ανοσοποιητικό σας μπορεί να εξασθενίσει και να αντιμετωπίσετε προβλήματα με το δέρμα, την αναπαραγωγική υγεία και την πέψη.

Θα κάψετε μύες

Εάν δεν τρώτε αρκετά, το σώμα σας θα αρχίσει να καίει άπαχο μυ και σκελετικό ιστό για ενέργεια. Το σώμα το κάνει αυτό επειδή όσο περισσότερος ιστός υπάρχει, τόσο περισσότερες θερμίδες χρειάζεται για να κάψει. Ωστόσο, χρειάζεστε τον μυϊκό και σκελετικό ιστό για να επιβιώσετε, γι αυτό το να μην τρώτε πολύ μπορεί να είναι επιζήμιο.

Μπορεί να κερδίσετε περισσότερο βάρος

Ένα από τα μειονεκτήματα του να μην τρώτε είναι ότι τελικά ότι θα ανακτήσετε το βάρος που χάσατε κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Αν και μπορεί να χάσετε βάρος γρήγορα στην αρχή, είναι πιθανό να κερδίσετε περισσότερο βάρος από αυτό που χάσατε, όταν ξεκινήσετε να τρώτε και πάλι κανονικά.

Αυτό συμβαίνει επειδή το σώμα σας έχει συνηθίσει να έχει λιγότερες θερμίδες και θα θεωρήσει την τακτική πρόσληψη θερμίδων ως υπερβολή και έτσι θα τις μετατρέπει σε λίπος.

Όπως λοιπόν καταλαβαίνουμε υπάρχουν πολλές παρενέργειες εάν τρώτε πολύ λίγο. Επίσης ενώ μπορεί να χάσετε βάρος βραχυπρόθεσμα, δεν είναι μια υγιής ή βιώσιμη λύση. Ο μεταβολισμός σας επιβραδύνεται, καίτε άπαχο μυ και αποθηκεύετε λίπος και η συνολική λειτουργία του σώματός σας μειώνεται.

Ποιος είναι ο σωστός τρόπος για να χάσετε βάρος;

Η υγιής απώλεια βάρους είναι να τρώτε αρκετές θερμίδες για να μεγιστοποιήσετε τον μεταβολισμό του λίπους και να διατηρήσετε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας σε φυσιολογικά επίπεδα.

Ακολουθούν μερικές υγιεινές στρατηγικές απώλειας βάρους

Μην παραλείπετε γεύματα

Η παράλειψη γευμάτων δεν είναι ο κατάλληλος τρόπος για να χάσετε βάρος. Η υπερβολική μείωση των θερμίδων μπορεί να καταστρέψει την ψυχολογία σας και να σας κάνει να πεινάτε συνέχεια.

Σταματήστε να πεινάτε

Ξεκινήστε τρώγοντας και σταδιακά υιοθετήστε μια ισορροπημένη διατροφή.

Ξεκινήστε με ένα μικρό έλλειμμα θερμίδων

Ξεκινήστε με κάτι που δεν σας περιορίζει τόσο πολύ. Επιδιώξτε ένα ελαφρύ έλλειμμα θερμίδων, περίπου 20-25% λιγότερο από αυτό που τρώτε συνήθως ή αφαιρέστε 500 θερμίδες ημερησίως από μια δίαιτα 2000 θερμίδων.

Βελτιστοποιήστε τις προπονήσεις σας

Στοχεύστε σε μια ισορροπημένη προπόνηση με ασκήσεις καρδιο και ενδυνάμωσης για τουλάχιστον 30 λεπτά καθημερινά. Η προπόνηση δύναμης στην καθημερινή σας δραστηριότητα θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε και να χτίσετε μυϊκό ιστό.

Μια δίαιτα απώλειας βάρους δεν πρέπει να είναι δίαιτα πείνας Επομένως, σταματήστε να καταπιέζετε τον εαυτό σας και απολαύστε το φαγητό.