WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

9 τροφές που μπορούν να «στρώσουν» το στομάχι σας


Τζουλιάννα Καρνέζη

20 Δεκεμβρίου 2022

9 τροφές που μπορούν να «στρώσουν» το στομάχι σας
unsplash
Όταν έχετε στομαχικές διαταραχές, μπορεί επίσης να εμφανίσετε συμπτώματα όπως ναυτία , έμετο, διάρροια και κράμπες.

Όταν αισθάνεστε αδιαθεσία στο στομάχι είναι σημαντικό να ξεκουράζεστε και να διατηρείτε τον εαυτό σας ενυδατωμένο και να ακολουθείτε μια σωστή διατροφή, ώστε το σώμα σας να ανακάμψει.

Η διάρροια και ο έμετος μπορεί να οδηγήσουν σε αφυδάτωση και να σας κάνουν να αισθάνεστε αδύναμοι επειδή δεν τρώτε αρκετές θερμίδες, επομένως είναι σημαντικό να αναπληρώσετε το σώμα σας με υγρά και τροφές που είναι θρεπτικές και εύκολες για το πεπτικό σας σύστημα.

Εδώ είναι μερικές τροφές που μπορούν να κάνουν το στομάχι σας να νιώσει καλύτερα

Μπανάνες

Τα στομαχικά συμπτώματα όπως η ναυτία και ο έμετος μπορεί να σας κάνουν να χάσετε υγρά και ηλεκτρολύτες, τα οποία είναι απαραίτητα μέταλλα - όπως το νάτριο και το κάλιο - που χρειάζεται το σώμα σας για να διατηρήσει την κανονική κυτταρική λειτουργία. Είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι επιλέγετε τροφές πλούσιες σε ηλεκτρολύτες όταν είστε άρρωστοι.

Οι μπανάνες είναι πλούσιες σε κάλιο, επομένως είναι μια καλή επιλογή για την αναπλήρωση αυτού του σημαντικού θρεπτικού συστατικού. Η θεωρία είναι ότι με χαμηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και ξεκούραση, οι κινήσεις του εντέρου μπορούν τελικά να επανέλθουν στο φυσιολογικό.

Άσπρο ρύζι

Όταν το στομάχι σας είναι αναστατωμένο, οι επεξεργασμένοι κόκκοι όπως το λευκό ρύζι είναι καλύτερη επιλογή σε σχέση με τα δημητριακά ολικής αλέσεως, επειδή έχουν χαμηλότερη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και είναι πιο εύπεπτοι, κάτι που επιτρέπει στο στομάχι να θεραπεύεται πιο αποτελεσματικά. Επίσης, το λευκό ρύζι θα μπορούσε να βοηθήσει στη βελτίωση της διάρροιας.

Ενώ το καστανό ή το μαύρο ρύζι είναι γενικά υγιεινό και συνιστάται για όταν αισθάνεστε καλά, είναι πιο δύσκολο να το χωνέψετε, ειδικά όταν έχετε στομαχικές διαταραχές.

Πουρές μήλων

Ο πουρές μήλου είναι πιο εύπεπτος από τα ωμά μήλα, αφού μαγειρεύοεται και αφαιρούνται οι φλούδες. Ο πουρές μήλου είναι επίσης χαμηλότερος σε φυτικές ίνες από ό,τι τα ωμά μήλα, επομένως μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της διάρροιας.

Ένα μέτριο φρέσκο ​​μήλο (182 γραμμάρια) με τη φλούδα του περιέχει 4,37 γραμμάρια φυτικών ινών σε σύγκριση με μόλις 1,34 γραμμάρια μισό φλιτζάνι πουρέ μήλου (122 γραμμάρια).

Ο πουρές μήλου περιέχει επίσης πηκτίνη, έναν τύπο διαλυτών φυτικών ινών που έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει τα πεπτικά συμπτώματα, όπως η διάρροια, σε ορισμένους πληθυσμούς όταν λαμβάνεται σε υψηλές δόσεις. Ωστόσο, δεν είναι σαφές εάν η ποσότητα πηκτίνης που βρίσκεται στη σάλτσα μήλου έχει σημαντική επίδραση στα συμπτώματα της διάρροιας.

Τοστ

Το τοστ μπορεί να είναι μια ασφαλής επιλογή όταν αντιμετωπίζετε στομαχικές διαταραχές. Το τοστ με λευκό ψωμί είναι χαμηλότερο σε φυτικές ίνες από ό,τι το τοστ ολικής αλέσεως και είναι πιο εύκολο για το πεπτικό σας σύστημα.

Κρακεράκια

Παρόμοια με το τοστ, έτσι και τα κράκερ είναι μια πηγή υδατανθράκων που μπορεί να βοηθήσουν στην ανακούφιση των στομαχικών διαταραχών. Τα κράκερ που παρασκευάζονται με λευκό αλεύρι ή άλλα συστατικά χαμηλής περιεκτικότητας σε ίνες είναι ήπια και εύπεπτα, καθιστώντας τα μια έξυπνη επιλογή όταν αντιμετωπίζετε στομαχικές ενοχλήσεις.

Η κατανάλωση αλατισμένων κράκερ μπορεί επίσης να βοηθήσει στην αναπλήρωση του νατρίου που μπορεί να έχετε χάσει λόγω της εφίδρωσης, του εμετού ή της διάρροιας.

Jenny.Gr
pexels

Τζίντζερ

Το τζίντζερ όπως το τσάι τζίντζερ και τα συμπυκνωμένα συμπληρώματα τζίντζερ χρησιμοποιούνται μερικές φορές για τη διαχείριση της ναυτίας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και της χημειοθεραπείας και μετά από χειρουργική επέμβαση.

Αν και δεν υπάρχουν μελέτες σχετικά με τη χρήση του για τις στομαχικές διαταραχές που προκαλούνται από ιό ή τροφική δηλητηρίαση, ωστόσο ορισμένα προϊόντα με τζίντζερ, όπως το τσάι τζίντζερ, θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν να ενυδατωθείτε κατά τη διάρκεια μιας στομαχικής νόσου και μπορεί να βοηθήσουν στην ανακούφιση συμπτωμάτων όπως ναυτία και έμετο.

Δοκιμάστε να προσθέσετε φρέσκο, ψιλοκομμένο τζίντζερ στο τσάι και σκέτο νερό, ακόμη και να χρησιμοποιήσετε ψιλοκομμένο τζίντζερ για να φτιάξετε δροσιστικά και καταπραϋντικά παγάκια.

Ζωμός

Υπάρχει ένας λόγος που οι άνθρωποι τείνουν να λαχταρούν ζωμό όταν δεν αισθάνονται καλά. Οι ζωμοί όπως ο ζωμός κοτόπουλου περιέχει ηλεκτρολύτες όπως νάτριο, κάλιο και ασβέστιο. Ο ζωμός μπορεί να βοηθήσει στην αναπλήρωση υγρών και μετάλλων όταν έχετε εμετό ή έχετε διάρροια.

Νερό καρύδας

Το νερό καρύδας μπορεί να είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για την αναπλήρωση των χαμένων υγρών και ηλεκτρολυτών, όπως το ασβέστιο, το μαγνήσιο, το κάλιο και το νάτριο, εάν έχετε εμετό ή έχετε διάρροια.

Στην πραγματικότητα, το νερό καρύδας είναι τόσο αποτελεσματικό για την ενυδάτωση που μερικές φορές χρησιμοποιείται ως διάλυμα επανυδάτωσης σε παιδιά με διάρροια που προκαλείται από γαστρεντερίτιδα και χολέρα.

Παρόλο που η κατανάλωση νερού καρύδας θα μπορούσε να σας βοηθήσει να ενυδατωθείτε κατά τη διάρκεια μιας στομαχικής ασθένειας, είναι σημαντικό να προσέχετε την ποσότητα που πίνετε. Γιατί υπερβολική κατανάλωση θα μπορούσε πραγματικά να προκαλέσει διάρροια, ειδικά εάν το νερό καρύδας περιέχει πρόσθετη ζάχαρη. Αναζητήστε μια μάρκα με τουλάχιστον 180 χιλιοστόγραμμα καλίου ανά μερίδα, καθώς αυτός ο ηλεκτρολύτης χάνεται από το σώμα μέσω εμετού ή εφίδρωσης.

Αθλητικά ποτά

Τα αθλητικά ποτά έχουν σχεδιαστεί για να ενυδατώνουν τους αθλητές μετά από απώλεια υγρών λόγω εφίδρωσης και έντονης δραστηριότητας. Συνήθως περιέχουν υδατάνθρακες και ηλεκτρολύτες, οι οποίοι μπορεί να είναι χρήσιμοι όταν αντιμετωπίζετε συμπτώματα όπως διάρροια και έμετο.

Εάν είστε υγιής ενήλικας που αντιμετωπίζει ήπια διάρροια ή έμετο, είναι ασφαλές να στραφείτε σε αθλητικά ποτά για να αντικαταστήσετε τα χαμένα υγρά και τους ηλεκτρολύτες και να αποτρέψετε την αφυδάτωση .

Ωστόσο, είναι σημαντικό να προσέχετε την περιεκτικότητά τους σε ζάχαρη και τις πρόσθετες χρωστικές τους, που μπορεί να επιδεινώσουν ένα ευαίσθητο πεπτικό σύστημα. Τα περισσότερα αθλητικά ποτά περιέχουν κάποιους υδατάνθρακες, συχνά ως πρόσθετη ζάχαρη, όπως γλυκόζη ή δεξτρόζη, για να αντικαταστήσουν την ενέργεια που χάνεται ενώ είστε εξαιρετικά δραστήριοι.

Εναλλακτικά, δοκιμάστε σκόνες ή δισκία ηλεκτρολυτών που περιέχουν περίπου 300 χιλιοστόγραμμα νατρίου, 25-40 χιλιοστόγραμμα μαγνησίου, 180-190 χιλιοστόγραμμα καλίου και 7-10 γραμμάρια υδατανθράκων χωρίς χρωστικές τροφίμων στα συστατικά.

Τροφές προς αποφυγή

Ενώ ορισμένα τρόφιμα και ποτά θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν να νιώσετε καλύτερα και να αναρρώσετε γρήγορα από στομαχικές διαταραχές, άλλα μπορεί να έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα, επιδεινώνοντας τα συμπτώματά σας. Αυτά τα τρόφιμα περιλαμβάνουν:

  • Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, όπως ωμά λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως

  • Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά όπως τηγανητά και παγωτά

  • Όξινα φρούτα όπως πορτοκάλια, λεμόνια και λάιμ

  • Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη

  • Λαχανικά που μπορεί να προκαλέσουν υπερβολικά αέρια, όπως το λάχανο, το κουνουπίδι και τα κρεμμύδια

  • Ξηροί καρποί και σπόροι

  • Λιπαρά κρέατα, όπως το βοδινό

  • Τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση όπως το ξινολάχανο

Όταν αντιμετωπίζετε στομαχικές διαταραχές, είναι καλύτερο να αποφεύγετε φαγητά και ποτά που είναι δύσκολο να τα χωνέψετε και που μπορεί να επιδεινώσουν τα συμπτώματα όπως διάρροια, έμετο, ναυτία και πόνο στο στομάχι.

Όταν αισθάνεστε καλύτερα, είναι καλύτερο να επαναφέρετε σιγά σιγά τα τρόφιμα και να ξεκινήσετε με μικρές μερίδες ήπιων, εύπεπτων γευμάτων όπως κοτόσουπα ή λίγο ψητό κοτόπουλο, ρύζι και μαγειρεμένα λαχανικά. Εάν αντιμετωπίζετε σοβαρή διάρροια ή έμετο και φαίνεται ότι δεν μπορείτε να συγκρατήσετε τα υγρά ή τα τρόφιμα, επικοινωνήστε με τον γιατρό σας.