WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Health Trends: Οι νέες τάσεις για την υγεία που πρέπει να ακολουθήσουμε το 2023


Τζουλιάννα Καρνέζη

27 Δεκεμβρίου 2022

Health Trends: Οι νέες τάσεις για την υγεία που πρέπει να ακολουθήσουμε το 2023
pexels
Το νέο έτος φέρνει πάντα μαζί του ελπίδα για το τι πρόκειται να έρθει. Έτσι και σήμερα θα αναλύσουμε τις νέες τάσεις υγείας για το 2023.

Εν όψει του 2023 θα δούμε ποιες πρακτικές υγείας και ευεξίας αξίζουν να τεθούν στη νέα χρονιά. Από τη διατροφή και την άσκηση μέχρι την περιποίηση του δέρματος και την αυτοφροντίδα.

Αγκαλιάστε τα «exercise snacks»

Μπορεί να είναι δύσκολο να αφιερώσετε χρόνο για κίνηση, ειδικά αν είστε πολυάσχολοι και δεν έχετε συνηθίσει να γυμνάζεστε. Εάν δεν έχετε ήδη μια ρουτίνα, μπορεί να φαίνεται αδύνατο να καλύψετε τα συνιστώμενα 150 λεπτά άσκησης την εβδομάδα.

Επειδή λοιπόν μπορεί να είναι τρομακτικό να ακούς ότι πρέπει να ασκείσαι 30 λεπτά την ημέρα, το 2023 έρχονται τα «exercise snacks» στην καθημερινότητά σας. Τι ακριβώς είναι τα «exercise snacks»; Είναι 15 λεπτά άσκησης δύο φορές την ημέρα.

Αν για παράδειγμα αν δουλεύετε σε γραφείο και έχετε μια ώρα κενό για το μεσημεριανό γεύμα. Μπορείτε τα τελευταία 15 λεπτά του μεσημεριανού σας διαλείμματος να κάνετε ασκήσεις μέτριας έντασης και μετά να κάνετε ξανά το ίδιο στο τέλος της εργάσιμης ημέρας.

Κάνοντας 15 λεπτά άσκησης δύο φορές την ημέρα για πέντε ημέρες την εβδομάδα αθροιστικά…σημαίνει 150 συνολικά λεπτά εβδομαδιαίας άσκησης. Η τακτική και σταθερή κίνηση έχει αμέτρητα οφέλη για την υγεία σας, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης του κινδύνου καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού, διαβήτη τύπου 2 και άλλων. Το να κάνετε μικρές εκρήξεις σωματικής δραστηριότητας κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο στη συνολική υγεία σας.

Γνωστική (ή Γνωσιακή) Συμπεριφορική Θεραπεία για τον ύπνο

Εάν έχετε βιώσει ποτέ μια περίοδο αϋπνίας, πιθανότατα (απελπισμένα) αναζητήσατε μια εύκολη, γρήγορη λύση για να κοιμηθείτε. Από τα μη συνταγογραφούμενα βοηθήματα ύπνου όπως η μελατονίνη μέχρι τα συνταγογραφούμενα υπνωτικά χάπια , τα φάρμακα πιθανότατα ήταν η πρώτη γραμμή άμυνάς σας.

Όμως υπάρχει και η Γνωσιακή Συμπεριφορική Θεραπεία ειδικά σχεδιασμένη για την αϋπνία (επίσης αναφέρεται ως CBT-I), η οποία είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για την αντιμετώπιση της αϋπνίας που διαρκεί περισσότερο από τρεις μήνες. Και σε αντίθεση με τα φάρμακα, οι τεχνικές CBT-I μπορούν να σας βοηθήσουν να φτάσετε στη βασική αιτία που δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε.

Βάλτε υγιή όρια στις σχέσεις σας

Αν νιώθετε ότι σας εκμεταλλεύονται, ότι σας περιφρονούν ή ότι τα συναισθήματά σας δεν έχουν σημασία, κάντε το 2023 τη χρονιά που θα δημιουργήσετε υγιή όρια στις σχέσεις σας.

Πρέπει να θέσουμε όρια για να προστατεύσουμε την ψυχική μας υγεία. Και όταν θέτουμε όρια, διδάσκουμε στους ανθρώπους πώς να μας συμπεριφέρονται. Ίσως χρειαστεί να το κάνετε αυτό στις σχέσεις με τον σύντροφό σας, ένα μέλος της οικογένειας ή έναν φίλο.

Μάθετε να λέτε «όχι». Να θυμάστε ότι έχετε το δικαίωμα να λέτε «όχι» σε οτιδήποτε αντίκειται στις αξίες σας ή σας κάνει να νιώθετε άβολα — και ανάλογα με τη σχέση, δεν χρειάζεται να δίνετε πάντα μια εξήγηση. «Το «όχι» είναι μια πλήρης απάντηση.

Jenny.Gr
pexels

Επιλέξτε τροφές που σας φτιάχνουν τη διάθεση

Γνωρίζετε ήδη ότι διαφορετικά είδη τροφών και θρεπτικών συστατικών μπορούν να επηρεάσουν την ενέργεια και την ευεξία σας. Η κατανάλωση μαύρης σοκολάτας , για παράδειγμα, μπορεί να βελτιώσει τη διάθεσή σας. Στη νέα χρονιά, αξιοποιήστε αυτές τις πληροφορίες ενσωματώνοντας συστατικά που μπορούν να επηρεάσουν θετικά την ανταπόκριση του σώματός σας στους στρεσογόνους παράγοντες.

Μπορείτε να δοκιμάσετε να προσθέσετε λίγο κουρκουμά σε ένα smoothie ή σούπα λόγω της δυνατότητας του μπαχαρικού να μειώσει τη φλεγμονή. Ένα άλλο παράδειγμα είναι το ashwagandha , αλλιώς γνωστό ως ινδικό χειμωνιάτικο κεράσι ή ινδικό ginseng, το οποίο είναι δημοφιλές για την πιθανή ηρεμιστική του επίδραση.

Εστιάστε στον τρόπο ζωής και την υγεία και πείτε όχι στους κανόνες

Το νέο έτος σας ενθαρρύνει να δίνετε λιγότερη έμφαση στο να ακολουθείτε κανόνες στη διατροφή. Αν είστε χορτοφάγος, για παράδειγμα, είναι εντάξει να τρώτε ψάρι μια στο τόσο. Και ακόμα κι αν προσπαθείτε να ακολουθήσετε τη δίαιτα κετο, μην ανησυχείτε αν καταναλώνετε περιστασιακά κάτι πλούσιο σε υδατάνθρακες.

Αυτή η πιο ευέλικτη προσέγγιση αποτελεί επίσης μέρος της εστίασης στη συνολική υγεία αντί για την επίτευξη ενός συγκεκριμένου βάρους – κάτι που είναι καλό. Σε κάποιο βαθμό, νομίζω ότι αυτό συμβαίνει με το κίνημα του body positivity και τη μεγαλύτερη αυτοαποδοχή.

Καθώς βάζετε στόχους τη νέα χρονιά, προσπαθήστε να είστε ρεαλιστές στην προσέγγισή σας. Αντί να στοχεύετε σε έναν συγκεκριμένο αριθμό στη ζυγαριά, προσπαθήστε να προσθέσετε περισσότερα λαχανικά στη διατροφή σας, να τρώτε λιγότερα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα ή να ξεκινήσετε να περπατάτε 10 λεπτά την ημέρα.

Κάντε τους στόχους σας διαχειρίσιμους και εφικτούς — και, πάνω απ' όλα, να είστε ευγενικοί με τον εαυτό σας.

Αγκαλιάστε την αυτοφροντίδα

Θεωρητικά, οι περισσότεροι από εμάς συμφωνούμε ότι η αυτοφροντίδα είναι σημαντική, αλλά μερικές φορές, η ιδέα μοιάζει λιγότερο με ευεξία και περισσότερο σαν δουλειά.

Μερικές φορές, νιώθουμε ότι είναι σχεδόν αδύνατο να φτάσουμε στο να είμαστε πραγματικά ευτυχισμένοι και ικανοποιημένοι - σαν να μην έχουμε τα κατάλληλα εργαλεία που χρειαζόμαστε για να ανέβουμε στο βουνό και να βρούμε τη χαρά.

Αλλά η ευτυχία δεν είναι προορισμός και η φροντίδα του εαυτού μας δεν είναι αγγαρεία. Έτσι λοιπόν το 2023 ξεκινήστε να σκέφτεστε την ευτυχία και την αυτοφροντίδα με πιο διαχειρίσιμο τρόπο και όχι σαν αγγαρεία.

Όταν μετατρέπετε την αυτοφροντίδα σε μια χρονοβόρα δραστηριότητα που απαιτεί ενέργεια και εστίαση, χάνετε το νόημα.

Θυμηθείτε: Τα μικρά βήματα κάνουν τη διαφορά!