WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αυτό είναι το νούμερο ένα αφέψημα που προστατεύει την καρδιά μας


Τζουλιάννα Καρνέζη

15 Ιανουαρίου 2023

Αυτό είναι το νούμερο ένα αφέψημα που προστατεύει την καρδιά μας
unsplash
Μια υγιής καρδιά μπορεί να παρατείνει τη ζωή σας, σύμφωνα με μελέτες.

Τα καρδιαγγειακά νοσήματα είναι η πρώτη αιτία θανάτου σε όλο τον πλανήτη. Περίπου οι μισοί από τους άνδρες και το ένα τρίτο των γυναικών μέσης ηλικίας παρουσιάζουν κάποιο απ’ αυτά τα νοσήματα. Αυτά τα άτομα συνήθως συμβουλεύονται να τρώνε υγιεινά, να συμμετέχουν σε τακτική άσκηση και να μειώνουν τα επίπεδα άγχους. Ωστόσο, η έρευνα έχει βρει ότι η τακτική κατανάλωση τσαγιού θα μπορούσε επίσης να συμβάλει στην καλύτερη υγεία της καρδιάς.

Ας μάθουμε πώς η κατανάλωση τσαγιού μπορεί να βοηθήσει την καρδιά σας

Μία από τις ισχυρότερες μελέτες υποστήριξης του τσαγιού πραγματοποιήθηκε στην Κίνα για μια περίοδο 22 ετών. Συμμετείχαν περισσότεροι από 100.000 συμμετέχοντες. Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η κατανάλωση περισσότερων από 3 φλιτζανιών τσαγιού κάθε εβδομάδα μείωσε τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων κατά 20%. Η κατανάλωση τσαγιού μείωσε επίσης τον κίνδυνο καρδιαγγειακού θανάτου κατά 22%.

Μια άλλη μελέτη στην Κίνα σε περισσότερους από 80.000 ανθρώπους διαπίστωσε ότι η τακτική κατανάλωση τσαγιού μείωσε την πιθανότητα καρδιαγγειακών παθήσεων κατά 8%. Το πράσινο τσάι σημειώθηκε ότι είναι πιο ωφέλιμο από το μαύρο τσάι.

Jenny.Gr
pexels

Υπάρχουν εκατοντάδες είδη τσαγιού και μερικά από αυτά είναι καλύτερα για την καρδιά σας από άλλα. Το πράσινο τσάι είναι μια καλή επιλογή καθώς μελέτες έχουν δείξει ότι διασπά τις πλάκες που μπορούν να μπλοκάρουν την καρδιά. Η κατανάλωση 5 φλιτζανιών πράσινου τσαγιού την ημέρα μπορεί επίσης να μειώσει τον κίνδυνο θανάτου από καρδιακή προσβολή κατά 26%.

Μια άλλη καλή επιλογή είναι το μαύρο τσάι, καθώς η κατανάλωση 3 φλιτζανιών την ημέρα μπορεί να μειώσει τα επίπεδα τριγλυκεριδίων και να βελτιώσει τη χοληστερόλη, και τα δύο είναι καλά νέα για την καρδιά. Το Oolong, ο ιβίσκος και το κόκκινο τσάι είναι μόνο μερικά άλλα τσάγια που μπορεί να βοηθήσουν την καρδιά σας. Έτσι λοιπόν πίνοντας τακτικά μια ποικιλία τσαγιού μπορεί να είναι μια καλή επιλογή.

Πώς το τσάι ωφελεί την καρδιά

Τώρα που ξέρετε ότι το τσάι ωφελεί την καρδιά σας, πιθανότατα θέλετε να μάθετε πώς τη βοηθάει. Το τσάι είναι πλούσιο σε φλαβονοειδή και περιέχει 172 mg ανά 235 ml. Τα φλαβονοειδή εμποδίζουν το σχηματισμό θρόμβων αίματος και παίζουν ρόλο στη μείωση της κακής χοληστερόλης και στην πρόληψη της φλεγμονής.

Οι ερευνητές ανέφεραν ότι το τσάι (ιδιαίτερα το πράσινο τσάι) δρα στη μείωση των επιπέδων LDL χοληστερόλης που είναι επίσης γνωστά ως «κακή χοληστερόλη». Η υψηλή χοληστερόλη σας θέτει σε μεγαλύτερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Μια υγιής καρδιά είναι το κλειδί για μια μακρά και ευτυχισμένη ζωή. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να διατηρήσετε την καρδιά σας σε άριστη κατάσταση και το τσάι μπορεί να παίξει βασικό ρόλο σε αυτό.