WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Τι να κάνετε μετά από ένα υπερφαγικό επεισόδιο


Τζουλιάννα Καρνέζη

25 Ιανουαρίου 2023

Τι να κάνετε μετά από ένα υπερφαγικό επεισόδιο
pexels
Αναρωτιέστε τι πρέπει να κάνετε μετά από ένα υπερφαγικό επεισόδιο; Συνεχίστε να διαβάζετε για να μάθετε.

Η εμπειρία ενός επεισοδίου υπερφαγίας μπορεί να είναι συντριπτική. Μόλις συνειδητοποιήσετε τι έχει συμβεί μπορεί να αισθανθείτε μπερδεμένοι ή ακόμα και ντροπή. Ως αποτέλεσμα, μια κοινή ανθρώπινη αντίδραση είναι να προσπαθήσετε να το διορθώσετε και αυτό συχνά οδηγεί σε νηστεία τις επόμενες ημέρες. Δυστυχώς όμως η νηστεία μπορεί να οδηγήσει σε επαναλαμβανόμενα επεισόδια υπερφαγίας και νηστείας, χωρίς τέλος. Εάν έχετε βιώσει αυτόν τον κύκλο στο παρελθόν, θα ξέρετε ακριβώς για τι πράγμα μιλάω.

Ευτυχώς, υπάρχουν πέντε βήματα που μπορείτε να κάνετε για να σταματήσετε αυτόν τον κύκλο και να προχωρήσετε μετά από ένα φαγοπότι.

Τι είναι η υπερφαγία;

Πριν συζητήσουμε τι πρέπει να συμβεί μετά από ένα υπερφαγικό επεισόδιο, είναι σημαντικό να καθορίσουμε τι είναι πραγματικά η υπερφαγία. Η υπερφαγία χαρακτηρίζεται από την κατανάλωση εξαιρετικά μεγάλων ποσοτήτων φαγητού σε σύντομο χρονικό διάστημα με ελάχιστο έως καθόλου αυτοέλεγχο. Στη συνέχεια, οι περισσότεροι αισθάνονται ενοχές, άγχος και ντροπή. Η υπερφαγία είναι διαφορετική από την υπερκατανάλωση τροφής, καθώς είναι συχνά επαναλαμβανόμενη και συνήθως περιλαμβάνει επίσης μεγαλύτερες ποσότητες φαγητού.

Πρέπει να νηστεύετε μετά από ένα υπερφαγικό επεισόδιο;

Η σύντομη απάντηση είναι όχι, και να γιατί. Η νηστεία διασφαλίζει ότι ο κύκλος θα συνεχιστεί. Θα φτάσετε τελικά στο οριακό σημείο και θα νιώσετε τόσο πεινασμένοι που απλά δεν θα αντέχετε άλλο. Το αποτέλεσμα; Τις περισσότερες φορές, άλλο ένα υπερφαγικό επεισόδιο. Για να μην ξανασυμβεί αυτό και να ξεπεράσετε οριστικά αυτόν τον κύκλο, ξεκινήστε εφαρμόζοντας τα πέντε παρακάτω βήματα.

Jenny.Gr
pexels

5 βήματα που μπορείτε να κάνετε μετά από ένα υπερφαγικό επεισόδιο

Δείξτε ενσυναίσθηση

Η ενσυναίσθηση είναι τόσο σημαντική εδώ. Ακούγεται σαν να μην είναι πραγματικά τόσο σημαντικό. Αλλά στο πλαίσιο της υπερφαγίας, είναι πολύ σημαντικό. Η υπερφαγία και η ενοχή πάνε χέρι-χέρι. Το ένα συχνά δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς τον άλλο. Συμπονώντας όμως τον εαυτό σας θα μπορέσετε να διώξετε την ενοχή.

Φάτε σύμφωνα με την πείνα σας

Η νηστεία οδηγεί σε υπερβολική πείνα και η υπερβολική πείνα μπορεί να οδηγήσει σε υπερφαγία. Τα μικρότερα, πιο συχνά γεύματα οδηγούν σε βιώσιμο κορεσμό και διαχειρίσιμη πείνα. Αυτό αποτρέπει τις ακραίες αυξήσεις της πείνας που οδηγούν σε μεγαλύτερη πρόσληψη τροφής. Εάν μπορούμε να αφαιρέσουμε την ακραία πείνα και την ακραία πληρότητα από την εξίσωση, είναι πολύ λιγότερο πιθανό να εμπλακείτε ξανά σε υπερφαγικό επεισόδιο.

Για να το κάνετε αυτό, μάθετε να διαβάζετε τα σημάδια πείνας και κορεσμού, ρωτώντας τον εαυτό σας «πόσο πεινάω αυτή τη στιγμή;» «Θα βοηθούσε το να φάω κάτι για να μειώσω την πείνα μου;» Με τον καιρό, αυτό θα γίνει ευκολότερο και πιο φυσικό.

Εγκαταλείψτε τις ακραίες δίαιτες και ξεκινήστε να τρώτε ισορροπημένα

Ακριβώς όπως συζητήσαμε νωρίτερα, μια κοινή ανθρώπινη αντίδραση μετά την υπερφαγία είναι να προσπαθήσουμε να τη διορθώσουμε. Εκτός από τη νηστεία, οι ακραίες δίαιτες είναι μια άλλη κοινή λύση. Έφαγες πάρα πολύ, οπότε τώρα θα πρέπει να προσπαθήσεις να τρως όσο το δυνατόν λιγότερο, σωστά;

Μπορεί να πιστεύετε ότι οι τροφές με χαμηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες είναι μια καλή ιδέα, αλλά αυτές θα σας εμποδίσουν να αισθάνεστε κορεσμό και ικανοποιημένοι μετά το φαγητό. Κάτι που με τη σειρά του θα σας οδηγήσει να φάτε μεγάλη ποσότητα. Αν από την άλλη πλευρά, καταναλώνετε γεύματα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά που όχι μόνο σας χορταίνουν αλλά και σας ικανοποιούν γευστικά, θα έχετε πολύ λιγότερες πιθανότητες να τρώτε άσκοπα.

Μείνετε ενυδατωμένοι

Όπως χρειαζόμαστε τροφή για καύσιμα, χρειαζόμαστε και νερό. Το σώμα το λαχταρά. Εάν είμαστε συνεχώς αφυδατωμένοι, αυτό μπορεί να κάνει πιο πιθανό να αναζητήσουμε ενυδάτωση μέσω της τροφής. Φροντίστε να έχετε ένα μπουκάλι νερό κοντά σας όλη την ημέρα και να μείνετε ενυδατωμένοι όσο καλύτερα μπορείτε.

Κινηθείτε, αλλά μην κάνετε υπερβολική άσκηση

Επιστροφή σε αυτή τη νοοτροπία που βασίζεται στη γρήγροη λύση. Η άσκηση είναι μια άλλη κοινή λύση. «Έφαγα πάρα πολύ, οπότε θα ασκηθώ για να κάψω όλες τις θερμίδες» Αυτή η αντίληψη διαιωνίζει επίσης τον κύκλο. Η άσκηση, ειδικά η υπερβολική άσκηση, μας εξαντλεί. Και τι κάνει το σώμα ως απάντηση; Ζητά περισσότερη ενέργεια για να μπορέσει να αναρρώσει.

Αντί να γυμνάζεστε υπερβολικά και να προσπαθείτε να τιμωρήσετε τον εαυτό σας, ασκηθείτε με τρόπο που να αισθάνεστε καλά. Αυτό θα μπορούσε να είναι μια σύντομη βόλτα ή ακόμα και μια σύντομη συνεδρία γιόγκα. Δεν θέλουμε να σταματήσουμε εντελώς την κίνηση, αλλά σίγουρα δεν θέλουμε να πιέζουμε τον εαυτό μας πολύ και να γυμναζόμαστε υπερβολικά.

Το συμπέρασμα εδώ είναι ότι η νηστεία δεν είναι η λύση. Υπάρχουν τόσες άλλες βιώσιμες επιλογές αντ 'αυτού. Να είστε ευγενικοί με το σώμα σας και τον εαυτό σας, και προτού το καταλάβετε, θα είστε στο δρόμο για να σπάσετε τον φαύλο κύκλο.