URL designers: Πώς η πανδημία ανέδειξε τους ανατρεπτικούς σχεδιαστές μόδας της ψηφιακής εποχής
Εύα Κονδύλη
12 Αυγούστου 2021
Με την πανδημία να ωθεί την πραγματική μας ζωή πίσω από μια οθόνη, μια νέα γενιά ψηφιακών σχεδιαστών έκαναν την εμφάνισή τους και αλλάζουν τα δεδομένα στον χώρο της μόδας, όπως τον ξέραμε μέχρι σήμερα.
Φαντάσου αυτό: ετοιμάζεσαι για μια έξοδο και δυσκολεύεσαι να καταλήξεις σε ένα outfit. Ακόμη κι αν η ντουλάπα σου είναι γεμάτη ρούχα, το μυαλό σου σκέφτεται μόνο ένα πράγμα: «δεν έχω τι να φορέσω».
Λοιπόν, τι κάνεις; Τα μαγαζιά φαντάζουν μακρινά και οι διαδικτυακές αγορές γίνονται όλο και πιο βαρετές. Έτσι, βγάζεις το τηλέφωνό σου, ψάχνεις ανάμεσα σε ένα εκατομμύριο σχεδιαστές και αντιγράφεις τη νέα σεζόν του αγαπημένου σου luxury brand - στη μισή αρχική τιμή και σε πλήρως ψηφιακή μορφή.
Όχι, αυτό δεν είναι ένα σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αλλά μια νέα εξέλιξη στη μόδα που άνθισε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, και ακολουθεί το μότο που μας έμαθε η Ariana Grande «το βλέπω, μου αρέσει, το θέλω, το έχω».
Για τα περισσότερα ατελιέ της νέας αυτής εποχής, όλα ξεκινούν από μια φωτογραφία. Όσοι θέλουν να αποκτήσουν μια διαδικτυακή εμφάνιση υποβάλλουν μια σαφή, ολόσωμη φωτογραφία τους -χωρίς φαρδιά ρούχα, ακατάστατα μαλλιά, αξεσουάρ ή σκιές σε αντίθεση- και σε λιγότερο από 48 ώρες, είναι κάτοχοι ενός ψηφιακού ρούχου που τους ταιριάζει «γάντι».
Το πιο σημαντικό: Όχι μόνο η τιμή είναι minimal, αλλά και οι περιβαλλοντικοί πόροι που χρησιμοποιούνται ελάχιστοι!
Το ψηφιακό αυτό κίνημα μόδας απογειώθηκε κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, όταν το μεγαλύτερο μέρος του κόσμου βρέθηκε ξαφνικά σε lockdown.
Με τα φυσικά ρούχα κατά κύριο λόγο απρόσιτα και το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνικής μας ζωής μετατοπισμένο στον κόσμο των URL, δηλαδή του ίντερνετ, ένα υπερσυνδεδεμένο κοινό έστρεψε την προσοχή του στα διαδικτυακά ρούχα.
Πέρα από τα ήδη υπάρχοντα brands του κυβερνοχώρου, η ευρύτερη βιομηχανία της μόδας αρχίζει επίσης να στρέφεται προς πιο ψηφιακά μονοπάτια.
Ο οίκος Gucci σχεδίασε πρόσφατα ένα fluo πράσινο, ψηφιακό πάνινο παπούτσι που θα μπορούσε να αγοραστεί με μόλις 12,99 δολάρια μέσω της εφαρμογής τους, ενώ ο Marc Jacobs, κατά τα πρώτα στάδια της πανδημίας, παρουσίασε μια συλλογή ρούχων σχεδιασμένων για το παιχνίδι Animal Crossing.
Τα ψηφιακά ρούχα μπορεί να μην είναι απτά, αλλά πυροδοτούν πραγματική συζήτηση σχετικά με την ικανότητα της τεχνολογίας να επιταχύνει τη βιωσιμότητα στη μόδα - ιδιαίτερα μεταξύ μιας νέας γενιάς fashionistas, που ασχολούνται ενεργά με την κλιματική κρίση και τη διαφύλαξη του πλανήτη μας.
Πηγή cover: Instagram
Δείτε ακόμη: Robert Wun: Ο φουτουριστικός σχεδιαστής που μεταμορφώνει τις γυναίκες σε μαχήτριες και έχει συνεπάρει τον κόσμο της μόδας
Γίνε κι εσύ μέλος μόνο με 6€/ έτος στο συνδρομητικό Jenny.gr Exclusive Benefits