REAL LIFE WHO

Αθηνά Κυριακού, Τζούλια Φωκά: Οι co-founders της Atoj μιλούν για τα θεματικά σουπλά που κάνουν την εκπαίδευση των παιδιών να μοιάζει με παιχνίδι


Τόνια Τζάφερη

22 Δεκεμβρίου 2023

Αθηνά Κυριακού, Τζούλια Φωκά: Οι co-founders της Atoj μιλούν για τα θεματικά σουπλά που κάνουν την εκπαίδευση των παιδιών να μοιάζει με παιχνίδι
Μια αποκλειστική συνέντευξη με την Αθηνά Κυριακού και την Τζούλια Φωκά, co-founders της «AtoJ»

Πρόκειται για ένα εγχείρημα που ξεκίνησε την περίοδο της καραντίνας και πολύ γρήγορα αναδείχθηκε σε μια αγαπημένη συνήθεια μικρών και μεγάλων. Η Αθηνά Κυριακού και η Τζούλια Φωκά αποφάσισαν να κάνουν την εκπαίδευση, αλλά και την μετάδοση της γνώσης στα παιδιά τους, αρκετά πιο δημιουργική, λίγο πιο γρήγορη, και πολύ αποτελεσματική και διασκεδαστική.

Ο τρόπος που κατάφεραν κάτι τέτοιο, ήταν μέσω της δημιουργίας ειδικών σουπλά, τα οποία χωρίζονται σε θεματικές και αφορούν κλασσικά μαθήματα όπως Μαθηματικά, και Γεωγραφία , είτε πιο δημιουργικά θέματα όπως Χριστουγεννιάτικα σταυρόλεξα ή Θεούς τους Ολύμπου.

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός για να κατανοήσει πόσο πιο ευχάριστη γίνεται η μάθηση, αλλά και το διάβασμα των παιδιών, μέσω πιο δημιουργικών τρόπων, όπως τα σουπλά της «AtoJ». Συνεργαζόμενες με ειδικούς εκπαιδευτές και δασκάλους, η κ. Κυριακού και η κ. Φωκά παρουσιάζουν τα 100% made in Greece σουπλά τους, και μοιράζονται σημαντικές συμβουλές για νεαρούς και μεγάλους:

Πείτε μας λίγα λόγια για την «Α to J». Πώς γεννήθηκε η ιδέα και πώς απέκτησε σάρκα και οστά;

H AtoJ είναι δημιούργημα του lockdown του 2020. Η ιδέα γεννήθηκε από την ανάγκη που μας προέκυψε όταν κλειστήκαμε στα σπίτια μας, και όντας μαμάδες με παιδιά Δημοτικού τότε, κληθήκαμε να γίνουμε, μεταξύ όλων των άλλων, και δασκάλες. Ψάχνοντας να βρούμε τρόπους να τα βοηθήσουμε διαπιστώσαμε ότι πολλά από τα εργαλεία που αναζητούσαμε δεν υπήρχαν. Έτσι, βρήκαμε μόνες μας δημιουργικούς τρόπους, φτιάχνοντας πολύχρωμα σχεδιαγράμματα και πινακάκια που κολλήσαμε στους τοίχους των γραφείων τους για να τα βλέπουν κατά τη διάρκεια της online διδασκαλίας και το κόλπο δούλεψε.

Στηριζόμενες σε αυτή την επιτυχία που είχαν τα όσα φτιάξαμε για τα παιδιά μας, σκεφτήκαμε να τα μοιραστούμε με όλα τα παιδιά και τους γονείς εκεί έξω. Η AtoJ απέκτησε υπόσταση στις αρχές του 2022 όταν πια είχαμε στα χέρια μας την πρώτη πλήρη έκδοση όλης της ύλης των βασικών μαθημάτων του Δημοτικού – σε συμπυκνωμένη μορφή φυσικά – και από εκεί, αρχίσαμε την επιμέλεια του περιεχομένου, την έρευνα για την επιλογή των πρώτων υλών, την αναζήτηση συνεργατών για την παραγωγή και τον σχεδιασμό.

Είχαμε από την αρχή πολύ ξεκάθαρη εικόνα για το τί θέλουμε να κάνουμε, για την αισθητική των προϊόντων μας αλλά και για τα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά, και έτσι όλες μας οι κινήσεις έγιναν προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις. Σήμερα, είμαστε πολύ περήφανες που καταφέραμε τα προϊόντα μας να είναι «100% made in Greece», ασφαλή και φιλικά προς τα παιδιά και το περιβάλλον.

Ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείτε για τη δημιουργία των σουπλά, από την έμπνευση μέχρι την υλοποίηση; Συνεργάζεστε και με ειδικούς (π.χ. εκπαιδευτικούς);

Πρώτο βήμα είναι η επιλογή της θεματικής και η απόφαση για το επιμέρους περιεχόμενο – αυτή είναι μια συζήτηση που γίνεται μεταξύ μας με βάση μια εκτενή λίστα θεματικών που διατηρούμε. Στη συνέχεια, η σειρά των βημάτων εξαρτάται από το βαθμό εξειδίκευσης του περιεχομένου – δηλαδή είτε πρώτα θα συμβουλευτούμε συνεργάτες δασκάλους/ καθηγητές για να μας καθορίσουν με ακρίβεια τί θα πρέπει να περιλαμβάνεται στο σουπλά ή θα ξεκινήσουμε από το σχεδιασμό και θα οριστικοποιήσουμε το περιεχόμενο, πάντα σε συνεργασία με εκπαιδευτικό, σε επόμενη φάση.

Στο σημείο αυτό είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως για το σχεδιασμό όλων των σουπλά μας λαμβάνουμε υπόψη εξειδικευμένες τεχνικές προδιαγραφές έτσι όπως τις έχει προσδιορίσει επιστημονικός συνεργάτης, ώστε να είναι κατάλληλα για όσους παρουσιάζουν διαταραχές χρωματικής αντίληψης.

Jenny.Gr
IG @atoj.gr


Πώς ακριβώς βοηθούν τα μικρά παιδιά τα σουπλά «AtoJ»; Τι είναι αυτό που απολαμβάνουν περισσότερο τα παιδιά κατά τη χρήση τους, από τη μέχρι τώρα εμπειρία σας;

Είμαστε στην πολύ ευχάριστη θέση, μετά από ένα μήνα λειτουργίας, να έχουμε το feedback που ελπίζαμε να έχουμε. Τα παιδιά άφησαν τα τάμπλετ την ώρα του γεύματος. Φαίνεται να ζητούν τα σουπλά μας, όχι μόνο για τα ίδια, αλλά και γιατί κάνουν το γεύμα πιο διαδραστικό μεταξύ αδελφών, αλλά και μεταξύ παιδιών και γονέων. Τα μεγαλύτερα παιδιά τα χρησιμοποιούν πιο πολύ στο χώρο όπου μελετούν, είτε πάνω στα γραφεία τους είτε στους τοίχους τους ως βοηθήματα.

Ποιο είναι το feedback που παίρνετε από τον κόσμο και ειδικότερα τους γονείς;

Έχουμε πάρει πολύ ενθαρρυντικό και εποικοδομητικό feedback και μας αρέσει γιατί βλέπουμε ότι υπάρχει ενδιαφέρον και απήχηση. Φαίνεται πως η ανάγκη μας αφορά και άλλους, και πως η πρότασή μας καλύπτει ένα πραγματικό κενό – οπότε ο πρώτος μας στόχος έχει επιτευχθεί. Ιδιαίτερη ικανοποίηση παίρνουμε από γονείς που βλέπουν τα προϊόντα μας σαν βοηθήματα και για τους ίδιους όταν καλούνται να στηρίξουν τα παιδιά τους στη μελέτη.

Επιπλέον, έχουμε λάβει πολύ θετικά σχόλια για την αισθητική, την ποιότητα του τελικού προϊόντος, την επιλογή και την παρουσίαση του περιεχομένου αλλά και για το γεγονός ότι τα προϊόντα μας σχεδιάζονται και παράγονται εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα. Δεν έλειψαν βέβαια και οι προτάσεις για νέα σουπλά.

Υπάρχει δυνατότητα custom παραγγελιών -κι αν όχι, είναι κάτι που σκέφτεστε να συμπεριλάβετε στις υπηρεσίες σας;

Βεβαίως. Ήδη παράγουμε για επιχειρήσεις που έχουν σχέση είτε με την εκπαίδευση ή με τα παιδιά. Επίσης, έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε και custom ανά παιδί για εκδηλώσεις, πάρτι, κτλ.


Έχετε σκεφτεί να επεκτείνετε τη γκάμα σας και με άλλα προϊόντα, παρόμοιας φιλοσοφίας;

Τα σουπλά είναι μόνο η αρχή. Ήδη βρισκόμαστε σε στάδιο σχεδιασμού νέων προϊόντων – εκτός των νέων σχεδίων θεματικών σουπλά που ετοιμάζουμε – με στόχο να βγουν στην αγορά εντός του πρώτου τριμήνου 2024. Ετοιμάζουμε flash cards, write/ erase προϊόντα, σχολικά είδη κ.α.

Ως μητέρες και οι ίδιες, πόσο απαιτητικός νιώθετε πως είναι ο συγκεκριμένος ρόλος για τις γυναίκες σήμερα, με όλη την υπέρ-πληροφόρηση που έχουν σχετικά με το μεγάλωμα ενός παιδιού; Πόσο σημαντικά είναι προϊόντα σαν το δικό σας στην καθημερινότητα μιας σύγχρονης μητέρας, που εκπαιδεύουν και διασκεδάζουν ταυτόχρονα το παιδί;

Υπάρχει η απαίτηση να είμαστε τέλειες μητέρες και τέλειες επαγγελματίες, να δουλεύουμε σα να μην έχουμε παιδιά και να μεγαλώνουμε παιδιά σα να μην έχουμε δουλειά. Είναι εξωπραγματικό αυτό που μας ζητείται. Ισχύς εν τη ενώσει θα πούμε. Μαμάδες για μαμάδες και μπαμπάδες φυσικά. Moms to the rescue όπως λέμε χαρακτηριστικά - ό,τι μπορεί να κάνει ο ένας για τον άλλον να το κάνει, χωρίς ανταγωνισμό.

Ως μαμάδες προς άλλες μαμάδες, τι συμβουλή θα έδινε η κάθε μία από εσάς στις γυναίκες που διαβάζουν αυτό το κείμενο και νιώθουν συχνά πελαγωμένες από τη μητρότητα;

Να κάνουν υπομονή και να ξέρουν πως δεν είναι μόνες σε ό,τι τους συμβαίνει.