ΣΤΙΛ

Το Quiet Luxury είναι παντού: Η φιλοσοφία του νέου trend και ο ρόλος του «Succession»


Σοφία Χριστίνα Ραδίτσα

27 Μαρτίου 2023

Το Quiet Luxury είναι παντού: Η φιλοσοφία του νέου trend και ο ρόλος του «Succession»
Το «quiet luxury» είναι πραγματικά παντού

Η σειρά του HBO «Succession» επιστρέφει για την τέταρτη και τελευταία της σεζόν και -με τέλειο timing- η συζήτηση για το «quiet luxury» όλο και φουντώνει.

Σε γενικές γραμμές το «quiet luxury» αναφέρεται σε τρόπους ντυσίματος, οι οποίοι υποδεικνύουν το status μέσα από τα υλικά, τις ραφές και τα «under the radar» signatures παρά με ηχηρά logos και οφθαλμοφανή σχέδια. Η Brunello Cucinelli, η Loro Piana, η Zegna και η The Row είναι τα Brands που «παίζουν» πιο πολύ σε αυτή την κατηγορία, αν και πολλά luxury labels, που είναι δημοφιλή για τα prints και τα logos τους, προσφέρουν μια ποικιλία από κλασικές καμπαρντίνες, blazers και τσάντες σε high-end τιμές.

Το «quiet luxury» έχει τον «Αν ξέρεις, ξέρεις» παράγοντα και υπόσχεται μια πιο γνήσια αποκλειστικότητα σε σχέση με αυτή των luxury megabrands, εφόσον είναι πολλοί λίγοι όσοι μπορούν να διαθέσουν πάνω από $2,000 για ένα basic κομμάτι της γκαρνταρόμπας τους. Αυτή τη στιγμή το «quiet luxury» είναι πιο pop από ποτέ με τις πωλήσεις της Cucinelli να αυξάνονται κατά 29.1% το 2022 και με ένα εξαιρετικό ξεκίνημα το 2023, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι αυξάνει τις προβλέψεις των πωλήσεων, προβλέποντας 15% ανάπτυξη ακόμα και με την οικονομία σε ύφεση.

Το «Succession» με τους θλιμμένους, Cucinelli-obsessed δισεκατομμυριούχους αποτελεί έναν πολιτιστικό ογκόλιθο για το «quiet luxury» από την πρεμιέρα του το 2018. Το γεγονός ότι η σειρά συχνά χρησιμοποιεί τη μόδα για να υπογραμμίσει τα ελαττώματα των ηρώων της, δεν στάθηκε εμπόδιo από το να γίνουν style icons. Την προηγούμενη εβδομάδα η Zegna λάνσαρε μια καμπάνια για sneaker στην οποία πρωταγωνιστεί ο Kieran Culkin, ο οποίος παίζει στη σειρά. Όπως το έθεσε ένας ρεπόρτερ από το BoF, ήταν ο απόλυτος τρόπος να δηλωθεί ότι «Είμαστε το brand που πραγματικά φοράνε οι πλούσιοι».

Αλλά το «quiet luxury» trend έχει διαποτίσει την κουλτούρα μας πολύ περισσότερο από όσο φαίνεται. Ας πάρουμε για παράδειγμα την toned-down κομψότητα, που κατέκλυσε τις πασαρέλες του Παρισιού -και όχι μόνο- τον Φεβρουάριο και τις πολλές αναφορές στο classic Hollywood στα φετινά Oscars. Από την άλλη το concept του «quiet luxury» επεκτείνεται και πέρα από τον κόσμο της μόδας, όπως παραδείγματος χάριν το παράπονο της New York Post για το «ντροπιαστηκα φτηνό» σκηνικό μερικών παραγωγών στο Broadway. Τι φωνάζει περισσότερο «quiet luxury» από το να πληρώνεις $300 για να δεις την Jessica Chastain να παίζει σε μια άδεια σκηνή στο «“A Doll’s House»; Τίποτα!

Πιθανόν να ήταν και αναμενόμενο η μόδα να γυρίσει επιτέλους σε ένα πιο «ήσυχο» στιλ μετά από τόσα χρόνια logo μανίας. Αλλά τη δεδομένη στιγμή είναι όλα θέμα οικονομίας. Είναι λογικό οι έχοντες χρήματα να χαμηλώσουν λίγο τους τόνους -άρα και το στιλ- όταν οι καιροί είναι δύσκολοι και τα brands να δώσουν την προσοχή τους στους καταναλωτές ξοδεύουν ακόμα, τη στιγμή που ο περισσότερος κόσμος έχει κάνει μια μικρή παύση.

Πηγή: BoF

Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και μάθετε τα πάντα γύρω από τις τάσεις της μόδας, τα τέλεια outfits και τα πιο hot fashion news.