Μήπως ο παντοδύναμος όμιλος Kering πλησιάζει σε μια βαθιά κρίση;
Σοφία Χριστίνα Ραδίτσα
16 Φεβρουαρίου 2023
Η λέξη κρίση χρησιμοποιείται αρκετά συχνά, ειδικά όσον αφορά στη μόδα, διότι αλήθεια, τι αποτελεί «κρίση»; Μια τεράστια πτώση στις πωλήσεις ίσως; Ένα pop luxury brand να γίνει το επίκεντρο ενός σκανδάλου; Για τον γαλλικό luxury όμιλο Kering είναι ξεκάθαρα το δεύτερο.
Σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά reports, ο Gucci, το μεγαλύτερο brand του ομίλου, κατέγραψε σχεδόν 7% πτώση των πωλήσεων το 4ο τρίμηνο του 2022 και 15% πτώση στην Κίνα, ειδικά λόγω της τελευταίας κρίσης του κορονοϊού, δηλαδή 4% περισσότερο από την πρόβλεψη των αναλυτών.
Ο Chief Executive της Kering, François-Henri Pinault, στην συνέντευξη Τύπου στις 15 Φεβρουαρίου παρέμεινε αισιόδοξος, παρά την αβεβαιότητα γύρω από τα brands τους: «Έχουμε δει μια αξιοσημείωτη άνοδο, σε σχέση με την πτώση τον Δεκέμβριο, η οποία επηρεάστηκε πάρα πολύ από τις πολιτικές και την κρίση υγείας στην Κίνα. Οι πωλήσεις για την Κινέζικη Πρωτοχρονιά πήγαν καλά, καλύτερα από όσο περιμέναμε. Τα εμπορικά κέντρα είναι γεμάτα, οι άνθρωποι προχώρησαν σε άλλα πράγματα».
Ο Gucci, που διόρισε τον Sabato De Sarno ως τον νέο creative director τον προηγούμενο μήνα, δεν ήταν το μόνο σημαντικό θέμα συζήτησης σε αυτή τη συνέντευξη Τύπου. Μη ξεχνάμε το σκάνδαλο του Balenciaga το 2022.
Ο ισπανικός οίκος βρέθηκε στη μέση ενός σκανδάλου παιδικής κακοποίησης στο τέλος του περασμένου έτους και αναμενόμενο ήταν οι πωλήσεις να σημειώσουν αισθητή πτώση.
Ενώ ο οίκος Balenciaga προετοιμάζεται για την επιστροφή του στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού τον Μάρτιο, ανακοίνωσε την συνεργασία του και τη δική του και του Kering Foundation με το National Children's Alliance.
Τώρα αν αυτή η ενέργεια αρκεί για να επιστρέψει ο οίκος στις «δόξες» του 2021; Αναμένουμε να δούμε τις αντιδράσεις, αν και η επιστροφή του στις πασαρέλες κάνει ξεκάθαρο ότι αυτή είναι η δική του επιλογή. Του κόσμου όμως;
Φυσικά για έναν όμιλο όπως η Kering, που ασχολείται με πολλά πράγματα, η επιτυχία δεν στηρίζεται μόνο σε δύο brands, αλλά αν αυτά τα δύο brands είναι τα πιο επιτυχημένα τους τα τελευταία χρόνια τι γίνεται; Σίγουρα υπάρχει κάποιος ιδρώτας και κάποιο άγχος. Απλά δεν είναι ακόμα στο σημείο της βαθιάς κρίσης.
Πηγή highsnobiety
Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και μάθετε τα πάντα γύρω από τις τάσεις της μόδας, τα τέλεια outfits και τα πιο hot fashion news.