London Fashion Week: Από τις μάγισσες της Dilara Findikoglou μέχρι τον σάλο που προκάλεσε το show της Edem
Σοφία Χριστίνα Ραδίτσα
19 Φεβρουαρίου 2024
Το London Fashion Week ξεκίνησε και αυτά ήταν μέχρι στιγμής τα αγαπημένα μας shows:
Dilara Findikoglu
«Έχει να κάνει με την τοξική αρρενωπότητα και το πώς να είσαι πέρα από αυτή: Αισθάνομαι ότι απόψε κάνουμε ένα μαζικό τελετουργικό για να την τελειώσουμε. Η συλλογή ονομάζεται Femme Vortex διότι ήθελα να δημιουργήσω μια διαφορετική πραγματικότητα, έξω από την πολιτική, τα σύνορα, τα φύλα, κάθε είδους συστημικό κανόνα που δημιουργήθηκε από ετερόφυλους πατριάρχες. Οι προηγούμενες συλλογές μου ήταν σχετικές με τη μάχη, σχετικές με την αντίσταση. Αλλά πλέον σταμάτησα να μάχομαι: Θέλησα να εκφράσω την θεϊκή θηλυκή δύναμη κάπου πέρα από τον χρόνο, την πραγματικότητα».
Με αυτά τα λόγια η σχεδιάστρια μόδας σχολίασε τη νέα της fw 2024 συλλογή, μια συλλογή που μοιάζει πιο πνευματική από ποτέ, μια συλλογή που το κάθε look είχε δικό του όνομα και δικό του χαρακτήρα. Ο δυναμισμός, η θηλυκότητα, η γέννηση και ο θάνατος ήταν εμφανή στοιχεία, τα οποία πήρε ο διευθυντής κίνησης, Πατ Μπογκουσλάφσκι, και τα πήγε σε άλλο επίπεδο. Όπως και με τη δουλειά του στο τελευταίο show του Margiela, έτσι και εδώ έφερε στη ζωή τους χαρακτήρες που δημιούργησε η Ντιλάρα μέσα από τα ρούχα της. Για ακόμα μια φορά μας εξέπληξε ευχάριστα και περιμένουμε πολλά από αυτήν, ειδικά στο κομμάτι φορέσιμων ρούχων.
Emilia Wickstead
Η σχεδιάστρια εμπνεύστηκε τη συλλογή της fw 2024 από τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες του Γκάρι Γουίνογκραντ, ο οποίος αποθανάτιζε γυναίκες όλων των ηλικιών τις δεκαετίες του ‘60 και του ‘70 σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητας και των συναισθημάτων τους. Η Εμίλια βασισμένη σε αυτές τις εικόνες, δημιούργησε κομμάτια με χρώμα -στο οποίο είναι εξαιρετικά ικανή- με υφές, με αισθησιασμό μιας άλλης εποχής, που ακόμα όμως παραμένει relevant και με μια σκοτεινή γκλαμουριά που πάντα μας ενθουσίαζε στα σχέδιά της. Φορέσιμα, εμπνευσμένα και σύγχρονα.
Simone Rocha
Το show fw 2024 ήταν το τελευταίο μέρος ενός κύκλου τριών show όπως ανέφερε η σχεδιάστρια. Η τελευταία της συλλογή που παρουσίασε στο Λονδίνο είχε τίτλο «The Dress Rehearsal», η επόμενη που έγινε σε συνεργασία με τον Γκοτιέ ονομαζόταν «The Procession» και η τωρινή «The Wake». Και οι τρεις είχαν να κάνουν με τη συνεργασία με τον διάσημο σχεδιαστή Ζαν Πολ Γκοτιέ, το πριν, το κατά τη διάρκεια και το μετά.
Για την τελευταία της συλλογή, λοιπόν, η σχεδιάστρια εμπνεύστηκε από το φόρεμα θρήνου της Βασίλισσας Βικτώριας, το οποίο βρίσκεται στο Αγγλικό Βασιλικό Αρχείο στο Hampton Court. Η Βασίλισσα Βικτώρια είναι γνωστή για την εξαιρετικά συντηρητική ενδυμασία της και τα μαύρα ρούχα της, τα οποία στιγμάτησαν και μια ολόκληρη εποχή κοινωνικά, πολιτιστικά, πολιτικά και ενδυματολογικά. Η σχεδιάστρια, λοιπόν, παίρνει το σκοτάδι που αποπνέουν αυτά τα κομμάτια και το μεταμορφώνει σε ποιητικούς θηλυκούς κορσέδες, φουσκωτές διαφάνειες, λαμπερά πετράδια και πολύ goth αισθητική. Μη ξεχνάμε και το κανίς -ναι, το σκυλάκι- το οποίο εμφανίστηκε αρκετές φορές στην πασαρέλα και ήταν μια εμπνευσμένη εκδοχή του Χάρου. Mindblowing για ακόμα μια φορά!
Erdem
Όλη η συλλογή ήταν ένας φόρος τιμής στη Μαρία Κάλλας. Ναι, ο σχεδιαστής θέλησε να τιμήσει το μεγαλείο, το status και το στιλ αυτής της μεγάλης Ελληνίδας star μέσα από τα ρούχα του. Μέσα από την έρευνα των κοστουμιών της για τις παραστάσεις της, της προσωπικής της γκαρνταρόμπας και της τραγικής ερωτικής της ζωής, ο Μοράλιογλου δημιούργησε μια σύγχρονη, σικάτη και πολύ φορέσιμη συλλογή.
Δυστυχώς όλη αυτή η τέχνη, σκέψη και αγάπη παραμερίστηκαν από τον σάλο που προέκυψε λόγω του χώρου που πραγματοποιήθηκε το show. Ο σχεδιαστής ξεκάθαρα σκεφτόταν τη Μαρία Κάλλας όταν ζήτησε άδεια για να κάνει το show του στο Βρετανικό Μουσείο στην αίθουσα με τα ελληνικά μάρμαρα του Παρθενώνα.
Ο Μοράλιογλου ανέφερε «Ειδικά μελετούσα μια συγκεκριμένη παράσταση που έδωσε το 1953 της Μήδειας. Ήθελα λοιπόν να δείξω τη συλλογή μου σε έναν χώρο που να αποτυπώνει την ελληνικότητά της. Με ενδιέφερε η ιδέα του να ξεκινάς από κάπου και να καταλήξεις κάπου αλλού».
JW Anderson
«Θέλαμε να κάνουμε κάτι πιο ψυχολογικό αυτή τη φορά. Αυτή την ιδέα του γκροτέσκ και του πραγματικού. Έψαχνα ένα είδος ‘καθομιλουμένης’ με όρους της μόδας, αυτή η ιδέα του παράξενου Βρετανού είναι πραγματικά ένα πολύ διαφορετικό πράγμα».
Και ναι, ο Τζόναθαν Άντερσον είναι ο μόνος σχεδιαστής που μπορεί να πάρει το πιο παράξενο και nerdy ρούχο και να το αναγεννήσει σε κάτι cool, φρέσκο, διαφορετικό και επιθυμητό. Έτσι, αυτή τη φορά επιστράτευσε το grandpacore, αλλά στην extreme εκδοχή του. Μιλάμε για εσώρουχα, παντόφλες, πλεκτά και παλτό, τα οποία όλα θυμίζουν Άγγλους παππούδες και γιαγιάδες, χωρίς να είναι όμως ακριβώς εσώρουχα, παντόφλες, πλεκτά και παλτό παππούδων και γιαγιάδων. Σε μπερδέψαμε; Αν ναι, μόλις δεις τα looks από την fw 2024 συλλογή θα καταλάβεις ακριβώς τι εννούμε!
Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και μάθετε τα πάντα γύρω από τις τάσεις της μόδας, τα τέλεια outfits και τα πιο hot fashion news.