To να αναλάβεις μια νέα ηγετική θέση μπορεί μερικές φορές να μην είναι και ότι πιο εύκολο, πόσο μάλλον αν δεν υπάρχει η σωστή καθοδήγηση και το σωστό attitude.“Πολλά άτομα δεν έχουν εκπαιδευτεί για να αναλάβουν ρόλος managing”, δηλώνει ο Lawrese Brown founder της C- Track.
Αν λοιπόν έχεις αναλάβει μια νέα θέση είναι πολύ σημαντικό να θέσεις τις σωστές προσδοκίες, τα κατάλληλα όρια, αλλά και το απαραίτητο “πνεύμα” στην ομάδα, προκειμένου να βγει η δουλειά.
Μέχρι να βρεις τους ρυθμούς, είναι καλό να έχεις κατα νου κάποιες σύνηθεις φράσεις, τις οποίες καλύτερα να τις αφήσεις στην άκρη:
“Στείλε μου ότι ώρα και αν είναι”
Το να δείχνεις πάντα διαθέσιμος και να έχεις πάντα “μια πόρτα ανοιχτή”, ακούγεται ως μια καλή τακτική, ωστόσο η εμπειρία δείχνει το αντίθετο. Είναι σημαντικό να θέσεις από την αρχή τα όρια σου, αλλά και για ποια θέματα είναι σημαντικό να απευθύνονται σε σένα, και για ποια όχι.
“Θα σου τα πω όλα”
Και ενώ είναι μια φράση που την χρησιμοποιούν συχνά ηγετικά στελέχη, προκειμένου να δείξουν διαφάνεια και πως μπορούν οι υπόλοιποι να σε εμπιστευτούν, είναι σημαντικό να γνωρίζεις σε ποιους μπορείς να ανοιχτείς και με ποιους να μοιραστείς πληροφορίες. Είναι επίσης σημαντικό να κρατάς ιδιωτικότητα και να μοιράζεσαι πληροφορίες μόνο σε έμπιστα άτομα. Δεν θα ήταν καλό να εκτεθείς, μόλις έχεις αναλάβει μια νέα θέση.
Μη χρησιμοποιείς προστακτική
Ίσως σου βγαίνει πιο εύκολα να μιλάς σε προστακτικό τόνο, ωστόσο αυτό πιθανότητα να δυσκολέψει τις σχέσεις σου με τους υπόλοιπους και να δημιουργήσει ένα αμήχανο χάσμα, το οποίο δεν θα σε ευνοήσει κάπου. Αντιθέτως μπορείς να έχεις ένα πιο casual ύφος και λέγειν, το οποιο ναι μεν θα σε φέρει πιο κοντά με τον απέναντι σου, χωρίς όμως να ξεπεράσεις τις γραμμές.
"Ας κάτσουμε να το αναλύσουμε αυτό διεξοδικά"
Είναι η στιγμή να δεις την μεγάλη εικόνα και όχι να πιάνεσαι με λεπτομέρειες. Επομένως τις πιο τεχνικές δεξιότητες καλύτερα να τις αφήσεις για την υπόλοιπη ομάδα, και να εστιάσεις σε πιο στρατηγικές και λειτουργικές εργασίες και τακτικές.
"Ντάξει δεν έγινε και κάτι"
Συνήθως οι νέοι managers επειδή δεν γνωρίζουν πως να διαχειρίζονται πιο περίπλοκες καταστάσεις και να δίνουν το σωστό feedback, προτιμούν να λένε ένα οκει δεν έγινε και κάτι και να προχωρούν, αφήνοντας άλυτες καταστάσεις έτσι.