WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Οι 5 τύποι προσωπικότητας στη δουλειά, που καθορίζονται από το άγχος


JTeam

11 Ιουλίου 2022

Οι 5 τύποι προσωπικότητας στη δουλειά, που καθορίζονται από το άγχος
pexels
Μήπως υποψιάζεστε ότι είστε ο ορισμός του τελειομανή ή του people pleaser;

Πόσες φορές έχετε πιάσει τον εαυτό σας να κυριεύεται από άγχος στη δουλειά; Αν νιώθετε ότι το στομάχι σας γίνεται κόμπος, να ξέρετε ότι δεν είστε οι μόνοι και γι΄αυτό που σας συμβαίνει, υπάρχει συγκεκριμένη εξήγηση.

«Πίσω από κάθε άγχος που σας κυριεύει, κρύβεται κι ένας φόβος», σύμφωνα με την κλινική ψυχολόγο Tanisha Ranger. «Ένας φόβος για μια επερχόμενη καταστροφή. Δεν μπορείς να εξηγήσεις τι ακριβώς είναι, απλά ξέρεις ότι σε κατακλύζει». Αν θέλετε να δείτε σε ποιον τύπο εργασιακό τύπο προσωπικότητας ανήκετε, ανάλογα με το άγχος που σας καταβάλλει, δεν έχετε παρά να δώσετε την προσοχή σας στους παρακάτω όρους.

1. Τελειομανία

Η τελειομανία είναι η πιο συχνή απάντηση που δίνουν οι υποψήφιοι για δουλειά όταν τους ρωτούν ποιο είναι το πιο αδύναμο χαρακτηριστικό τους. Αλλά το να είσαι τελειομανής σύμφωνα με τους επιστήμονες, είναι σημάδι άγχους. Τα άτομα που θέλουν να είναι τέλεια σε όλα τους, ασκούν έντονη κριτική στους άλλους και αμύνονται εύκολα όταν οι άλλοι τους κάνουν το ίδιο.

Σύμφωνα με την ψυχολόγο, Lacherza-Drew: «Συνήθως, οι εργαζόμενοι που έχουν χαρακτηριστικά τελειομανίας, έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση ή τον φόβο της αποτυχίας. Προσπαθούν απεγνωσμένα να μην αποτύχουν και πιστεύουν ότι για να τα καταφέρουν, πρέπει να τα κάνουν όλα τέλεια αλλά συνήθως γίνεται το αντίθετο».

2. People- pleasing

Είσαι το άτομο που θέλει πάντα να βοηθάει τους άλλους στο γραφείο. Συγχαρητήρια, γιατί είσαι και ο πιο συμπαθής. Ωστόσο, αυτό μπορεί να αρχίσει να λειτουργεί εναντίον αυτών των ατόμων γιατί λένε σε όλα «ναι» ακόμη κι αν δεν έχουν καθόλου χρόνο. Έτσι, σπαταλούν όλη τους την ενέργεια και όπως περιγράφει εύστοχα η ειδικός:

«Το people- pleasing είναι μια μορφή άγχους επειδή προέρχεται από την ανησυχία του τι θα πουν οι άλλοι για εμάς αν αρνηθούμε να κάνουμε κάτι που μας ζήτησαν».

3. Αναβλητικότητα

Αν πιάνετε τον εαυτό σας να αποφεύγει συγκεκριμένα άτομα, μέρη ή tasks στη δουλειά, τότε και πάλι γι' αυτό ευθύνεται το στρες.

Αλλά η πραγματικότητα είναι πως αν αναβάλλετε διαρκώς άβολες καταστάσεις ή deadlines, αυτά τείνουν να διογκώνονται με αποτέλεσμα να σας προκαλείται παραπάνω άγχος.

4. Μικροδιαχείριση

Αν έχετε άγχος στη δουλειά, είναι πολύ πιθανό να θέλετε να διαχειρίζεστε τα πάντα γύρω σας σχολαστικά. Τα άτομα αυτά μοιάζουν πολύ με τους τελειομανείς καθώς θέλουν να έχουν τον έλεγχο ακόμη και στην παραμικρή λεπτομέρεια. Ακόμη κι αν αυτό καταντά ενοχλητικό για τους συναδέλφους τους, δύσκολα σταματούν τη συνήθεια και συνεχίζουν να εξετάζουν τα πάντα 100% προσεκτικά.

Όλη αυτή η μικροδιαχείριση κρύβει υποσυνείδητα έντονους φόβους που μπορεί να έχουν τις ρίζες τους στα παιδικά μας χρόνια. Ειδικά, αν η οικογένειά μας μάς φόρτωνε με πολλές υποχρεώσεις χωρίς να μας οπλίζει με καμία δύναμη.

5. Busyness

Τι ακριβώς σημαίνει αυτό; Ότι θέλετε συνεχώς να συντονίζεστε με το πρόγραμμα των συναδέλφων σας και να συμβαδίζετε με την κοινωνική τους ζωή. Όλο αυτό προέρχεται από τον φόβο ότι δεν θα γίνετε αποδεκτοί σε διαφορετική περίπτωση οπότε κάνετε ό,τι περνάει από το χέρι σας για να τα καταφέρετε.

Αυτό που πρέπει να καταλάβετε όμως αν ανήκετε σε αυτόν τον εργασιακό τύπο προσωπικότητας, είναι πως οι άλλοι θα σας αποδέχονται ακόμη κι αν δεν μπορείτε να ταυτιστείτε σε όλα μαζί τους.