WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

4 απλά tricks για να γίνετε πιο έξυπνοι, σύμφωνα με το Harvard


JTeam

1 Σεπτεμβρίου 2022

4 απλά tricks για να γίνετε πιο έξυπνοι, σύμφωνα με το Harvard
Unsplash
Τελικά, είναι εξαιρετικά εύκολο να ακονίσουμε όλοι λίγο παραπάνω, το μυαλό μας

Μία από τις μεγαλύτερες συνέπειες από τη νόσηση με Covid είναι το brain fog που προκαλεί την «ομίχλη του εγκεφάλου» και αποτελείται από ένα παράξενο γενικό αίσθημα. Η έλλειψη εστίασης, τα προβλήματα μνήμης και η σύγχυση που προκαλείται λόγω της μειωμένης πνευματικής εγρήγορσης είναι μερικά μόνο από τα συμπτώματα που θα σας κάνουν να αναγνωρίσετε αν πάσχετε κι εσείς από αυτό.

Ό,τι κι αν σας συμβαίνει, ερευνητές του πανεπιστημίου του Harvard βεβαιώνουν πως δεν είναι δύσκολο να γίνει ο εγκέφαλός σας το ίδιο δραστήριος με πριν, αρκεί να ακολουθήσετε τα παρακάτω tricks.

1. Αποκτήστε μια νέα δεξιότητα

Κάθε φορά που ωθείτε τον εγκέφαλό σας να αποκτήσει μια νέα γνώση (να μάθετε για παράδειγμα, μια νέα γλώσσα ή να μαγειρέψετε κάτι καινούριο), βελτιώνετε σημαντικά τις λειτουργίες του. Ακόμη κι αν προσπαθήσετε να λύσετε έναν γρίφο ή να δοκιμάσετε ένα παιχνίδι μνήμης, θα έχετε ενεργοποιήσει σε ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό τον εγκέφαλό σας.

2. Μιλήστε δυνατά

Είναι πολύ απλό αλλά λειτουργεί 100%. Το να μιλάτε δυνατά, εκφράζοντας τις σκέψεις σας, θα σας βοηθήσει να επαναφέρετε κάτι πιο εύκολα στη μνήμη σας, ειδικά αν πρόκειται για μια νέα γνώση. Μπορεί να σας φαίνεται παράξενο αλλά αξίζει να το δοκιμάσετε.

3. Πλύντε τα δόντια σας με το αντίθετο χέρι

Αλλάξτε το χέρι που χρησιμοποιείτε κανονικά όταν πλένετε τα δόντια σας καθώς αυτό ωθεί τον εγκέφαλό σας να εργαστεί πιο σκληρά για να κάνει το ίδιο task. Μπορείτε εναλλακτικά να γράψετε, να φάτε ή ακόμη και να στείλετε μήνυμα με το αντίθετο χέρι από αυτό που χρησιμοποιείτε, μόνο και μόνο για να εξασκήσετε τη συνήθεια να χρησιμοποιείτε από εδώ και στο εξής και τα δύο, το ίδιο καλά.

4. Προκαλέστε τις αισθήσεις σας

Έρευνες δείχνουν ότι όσο περισσότερο χρησιμοποιείτε τις αισθήσεις σας για να μάθετε κάτι καινούριο, τόσο περισσότερο ενισχύεται η λειτουργία της μνήμης σας. Έρευνα του Harvard δείχνει για παράδειγμα το πώς μπορεί να συνδεθεί μια εικόνα με την όσφρηση, προκαλώντας συγκεκριμένες αναμνήσεις.