WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Κανόνας 3-3-3: Τι είναι και πώς θα σε βοηθήσει να διώξεις το άγχος


JTeam

9 Σεπτεμβρίου 2022

Κανόνας 3-3-3: Τι είναι και πώς θα σε βοηθήσει να διώξεις το άγχος
pexels
Ο κανόνας 3-3-3 υπόσχεται να απομακρύνει τα δύσκολα συναισθήματα και τις τραυματικές εμπειρίες. Πρόκειται για μια απλή πρακτική που στόχο έχει να σε κάνει να εστιάσεις αποκλειστικά στο παρόν

Έχεις άγχος; Δεν είσαι ο μοναδικός άνθρωπος επάνω στον πλανήτη, αντίθετα υπάρχουν εκατομμύρια που συμπάσχουν μαζί σου. Όσο σε κυριεύει, απομακρύνεσαι από τη διαχείρισή του και η ψυχική υγεία περνά όλο και περισσότερο σε δεύτερο πλάνο, επηρεάζοντας και τη σωματική.

Το άγχος συγχέεται συχνά με το στρες αλλά όπως τονίζουν οι ψυχολόγοι, υπάρχουν κάποιες πολύ συγκεκριμένες διαφορές μεταξύ τους. Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχουν και κάποιες ομοιότητες, όπως ότι τόσο το άγχος όσο και το στρες είναι συναισθηματικές αντιδράσεις με βασικά συμπτώματα την ευερεθιστότητα, τους πονοκεφάλους και τη δυσκολία στον ύπνο.

Ο κλινικός ψυχολόγος του Bupa UK Insurance, Pablo Vandenabeele, εξηγεί ότι «το στρες είναι η φυσική αντίδραση απέναντι σε μια πρόκληση. Τα πρώτα σημάδια είναι οι αυξημένοι καρδιακοί παλμοί και τα χέρια που αρχίζουν να ιδρώνουν». Το άγχος είναι πολύ διαφορετικό, σύμφωνα με τον ίδιο. «Πρόκειται ουσιαστικά για μια αντίδραση στο στρες και είναι εσωτερικευμένο. Αν για παράδειγμα στεναχωριέσαι υπερβολικά για κάτι που δεν συνηθίζεις, τότε μιλάμε για άγχος και όχι στρες». Στρες αντίθετα, αρχίζουμε να νιώθουμε όταν βρισκόμαστε σε ένα πιεστικό περιβάλλον.

A post shared by The Good List (@thegoodlistapp)

Ο κανόνας 3-3-3 που μπορεί να διώξει μακριά το άγχος

Ο κανόνας 3-3-3 υπόσχεται να απομακρύνει τα δύσκολα συναισθήματα και τις τραυματικές εμπειρίες. Πρόκειται για μια απλή πρακτική που στόχο έχει να σε κάνει να εστιάσεις αποκλειστικά στο παρόν. Ανακατευθύνει τις σκέψεις σου και σε προσανατολίζει προς τον σωστό δρόμο μέσα από όλες τις αισθήσεις. Σε τραβάει μακριά από το χάος που επικρατεί μέσα σου και σε κάνει να δεις την πραγματικότητα όπως ακριβώς είναι χωρίς περιττές σκέψεις και σκοτούρες.

Για να εφαρμόσεις τον κανόνα, πρέπει για αρχή σύμφωνα με τους ειδικούς, να περιγράψεις τρία πράγματα για ένα αντικείμενο. Για παράδειγμα, μπορείς να επισημάνεις τρία πράγματα που βλέπεις αυτή τη στιγμή, να κουνήσεις τρία μέρη του σώματός σου, όπως τα δάχτυλά, τους ώμους και μετά τα πόδια σου ή να εστιάσεις σε τρεις ήχους που ακούς. Αν δοκιμάσεις για πρώτη φορά και δεν τα καταφέρεις και τόσο καλά, μην απογοητευτείς. Θέλει εξάσκηση.

Τώρα ήρθε η ώρα να εστιάσεις στις λεπτομέρειες όσων έχεις παρατηρήσει, σπάζοντας τον φαύλο κύκλο του άγχους, παίρνοντας μια βαθιά εισπνοή από τη μύτη και αφήνοντας όλο τον αέρα να απελευθερωθεί από το στόμα σου. Σημαντικό σε όλη τη διαδικασία είναι να δώσεις χώρο στην εκδήλωση αρνητικών συναισθημάτων χωρίς να τα αγνοήσεις γιατί είναι κι αυτό, σημαντικό κομμάτι της διαδικασίας που θα σε απελευθερώσει επιτέλους από το πολύ άγχος.