AdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisement

WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

7 συμβουλές απώλειας βάρους που πρέπει να αγνοήσετε


Τζουλιάννα Καρνέζη

11 Σεπτεμβρίου 2022

7 συμβουλές απώλειας βάρους που πρέπει να αγνοήσετε
pexels
Οι συμβουλές απώλειας βάρους που ακούτε κατά καιρούς είναι πολλές, όμως δεν σημαίνει ότι είναι και σωστές.

Αν και ορισμένες συμβουλές απώλειας βάρους είναι χρήσιμες, άλλες είναι αναποτελεσματικές, παραπλανητικές ή εντελώς επιβλαβείς.

Εδώ είναι 7 συμβουλές απώλειας βάρους που πρέπει να αγνοήσετε εντελώς.

Να τρώτε πάντα πρωινό, ακόμα κι αν δεν πεινάτε

Ίσως έχετε ακούσει ότι είναι σημαντικό να τρώτε πρωινό για να τονώσετε τον μεταβολισμό σας μετά τον ύπνο. Ως εκ τούτου, πολλοί άνθρωποι αναγκάζονται να φάνε το πρωί, ακόμα κι αν δεν πεινάνε. Ωστόσο, η κατανάλωση πρωινού δεν είναι απαραίτητα ευεργετική για την απώλεια βάρους.

Στην πραγματικότητα, μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση ή η παράλειψη πρωινού έχει πολύ μικρή επίδραση στο βάρος και ότι η παράλειψή του μπορεί ακόμη και να οδηγήσει σε ελαφρώς μεγαλύτερη απώλεια βάρους.

Σε μια μελέτη, τα άτομα που παρέλειψαν το πρωινό κατέληξαν να καταναλώνουν 144 θερμίδες περισσότερες στο μεσημεριανό γεύμα, σε σύγκριση με άτομα που είχαν φάει ένα πρωινό γεύμα. Ωστόσο, στο τέλος της ημέρας, η συνολική τους πρόσληψη θερμίδων ήταν 408 θερμίδες χαμηλότερη.

Η ιδέα ότι η κατανάλωση πρωινού είναι σημαντική για τον έλεγχο του βάρους μπορεί να οφείλεται εν μέρει σε έρευνα τω μελών του Εθνικού Μητρώου Ελέγχου Βάρους που είχαν χάσει βάρος και το κράτησαν μακριά για τουλάχιστον 5 χρόνια. Οι περισσότεροι από αυτούς τους ανθρώπους είπαν ότι έτρωγαν πρωινό τακτικά.

Ωστόσο, ο καθένας είναι διαφορετικός, γι αυτό αν δεν πεινάτε το πρωί, δεν υπάρχει λόγος να φάτε πρωινό.

Να ζυγίζεστε κάθε μέρα

Το βάρος σας μπορεί να κυμαίνεται από μέρα σε μέρα ως απάντηση σε διάφορους παράγοντες. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο συχνός έλεγχος της ζυγαριάς να γίνει για πολλούς πηγή άγχους. Εάν αισθάνεστε ότι δεν είναι καλό για την ψυχολογική σας υγεία να ζυγίζεστε, τότε είναι καλύτερο να αποφύγετε αυτή τη στρατηγική.

Είναι σημαντικό να έχετε κατά νου ότι το βάρος σας μπορεί να κυμαίνεται καθημερινά. Οι ορμονικές αλλαγές, η ισορροπία των υγρών και η συχνότητα των κινήσεων του εντέρου μπορεί να επηρεάσουν το σωματικό βάρος. Όμως αυτές οι αλλαγές δεν αντανακλούν απώλεια ή αύξηση λίπους.

Κάντε αποτοξίνωση με χυμούς

Οι αποτοξινώσεις με χυμούς είναι πολύ δημοφιλείς. Οι υποστηρικτές ισχυρίζονται ότι μπορείτε να χάσετε έως και 5 κιλά σε μια εβδομάδα και να απαλλάξετε το σώμα σας από τις τοξίνες. Ωστόσο, υπάρχουν πολύ λίγες έρευνες που δείχνουν ότι οι καθαρισμοί με χυμούς είναι ασφαλείς ή αποτελεσματικοί.

Οποιαδήποτε δίαιτα τόσο χαμηλή σε θερμίδες θα προκαλέσει απώλεια βάρους, αλλά είναι απίθανο να έχει μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Επίσης όσον αφορά την αποτοξίνωση , το συκώτι και άλλα όργανα εκτελούν αυτή τη λειτουργία καθημερινά για και δεν υπάρχει ανάγκη να καθαρίσετε το σώμα σας.

Εστιάστε στις αερόβιες προπονήσεις

Η καρδιαγγειακή άσκηση, γνωστή και αερόβια, μειώνει τα επίπεδα άγχους και ωφελεί την καρδιά και τη γενική υγεία. Ωστόσο, δεν είναι η καλύτερη στρατηγική για την απώλεια βάρους.

Η απάντηση στην απώλεια βάρους εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το άτομο. Μερικοί άνθρωποι χάνουν βάρος ως απόκριση στην άσκηση, ενώ άλλοι είτε διατηρούν είτε παίρνουν ένα ελαφρύ βάρος.

Η καλύτερη στρατηγική για να διατηρήσετε τη μυϊκή μάζα ενώ χάνετε βάρος είναι να συνδυάσετε την προπόνηση ενδυνάμωσης με αερόβια άσκηση.

Ελαχιστοποιήστε τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος

Παρά τη δημοφιλή άποψη, δεν είναι όλα τα λιπαρά επιβλαβή για την υγεία σας και η αποφυγή όλων των λιπαρών τροφών δεν θα σας βοηθήσει απαραίτητα να χάσετε βάρος. Μπορεί το λίπος να έχει διπλάσιες θερμίδες από τις πρωτεΐνες ή τους υδατάνθρακες, αλλά είναι επίσης πολύ χορταστικό και χρειάζεται πολύ χρόνο για να αφομοιωθεί.

Στην πραγματικότητα, τα τρόφιμα που περιέχουν καλά λιπαρά, συμπεριλαμβανομένων των αβοκάντο, ξηρών καρπών και καρύδας, μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους.

Τρώτε κάθε 2-3 ώρες

Ίσως έχετε ακούσει ότι είναι καλύτερο να τρώτε πολλά μικρά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας για να διατηρήσετε τον μεταβολισμό σας σε υψηλό επίπεδο. Όμως αυτό είναι μύθος.

Ελεγχόμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση πολλών μικρών γευμάτων δεν οδηγεί σε μεγαλύτερη απώλεια βάρους, σε σύγκριση με την κατανάλωση τριών ή λιγότερων γευμάτων την ημέρα.

Είναι λοιπόν μύθος ότι η κατανάλωση πολλών μικρών γευμάτων ενισχύει τον μεταβολισμό σε σύγκριση με την κατανάλωση λιγότερων, μεγαλύτερων γευμάτων. Η αυξημένη συχνότητα φαγητού δεν βοηθά απαραίτητα τους ανθρώπους να χάσουν βάρος.

Εστιάστε μόνο στην πρόσληψη θερμίδων

Ενώ οι άνθρωποι πρέπει να δημιουργήσουν ένα έλλειμμα θερμίδων για να χάσουν βάρος, η πρόσληψη θερμίδων είναι μόνο ένα μέρος της διαδικασίας. Το είδος της τροφής που τρώτε έχει τεράστια επίδραση στην πείνα, την όρεξη και τις ορμόνες που ελέγχουν το βάρος. Αυτοί οι παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν την ικανότητά σας να επιτύχετε έλλειμμα θερμίδων.

Για παράδειγμα, το να τρως ένα πακέτο κουλούρια 100 θερμίδων δεν είναι το ίδιο με το να τρως 100 θερμίδες από φρούτα. Τα κουλούρια είναι φτιαγμένα από επεξεργασμένους υδατάνθρακες, οι οποίοι μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, να προκαλέσουν πείνα και να οδηγήσουν σε υπερκατανάλωση τροφής.

Αντίθετα, η λήψη της ίδιας ποσότητας θερμίδων από τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες έχει ως αποτέλεσμα τις ορμονικές αλλαγές που οδηγούν σε αυξημένη πληρότητα και μειωμένη πείνα.

Τέλος, ακόμα κι αν ήταν θερμίδες το μόνο πράγμα που είχε σημασία, είναι πολύ δύσκολο να μετρήσετε με ακρίβεια πόσες τρώτε. Επιπλέον, οι μετρήσεις θερμίδων στα επεξεργασμένα τρόφιμα είναι συχνά ανακριβείς.

Ο καθένας μας είναι μοναδικός και υπάρχουν διαφορές μεταξύ των ατόμων, γι αυτό και ορισμένες συστάσεις για απώλεια βάρους απλά δεν λειτουργούν για τους περισσότερους ανθρώπους.