WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

7 τρόποι για να νιώθετε λιγότερο κουρασμένοι μέσα στη μέρα


Τζουλιάννα Καρνέζη

7 Νοεμβρίου 2022

7 τρόποι για να νιώθετε λιγότερο κουρασμένοι μέσα στη μέρα
pexels
Είναι φυσιολογικό να νιώθετε περιστασιακά υποτονικοί κατά τη διάρκεια της ημέρας, αλλά αν είναι κάτι που το βιώνετε τακτικά, ίσως είναι καιρός να κάνετε κάποιες αλλαγές.

Πολλές κοινές ιατρικές καταστάσεις όπως η αναιμία, η ρευματοειδής αρθρίτιδα και ο διαβήτης μπορεί να προκαλέσουν κόπωση. Μιλήστε με έναν γιατρό εάν η κούρασή σας επηρεάζει την καθημερινότητά σας, την ψυχική σας υγεία ή εάν συνοδεύεται από άλλα συμπτώματα όπως ξαφνική απώλεια βάρους, αύξηση βάρους ή απώλεια όρεξης.

Μπορεί να είναι δύσκολο να εντοπίσετε γιατί νιώθετε κουρασμένοι όλη την ώρα, αλλά εάν ο γιατρός σας έχει αποκλείσει οποιαδήποτε σοβαρή κατάσταση, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αυξήσετε τα επίπεδα ενέργειάς σας και να σας βοηθήσουν να νιώσετε πιο συγκεντρωμένοι.

Δείτε ποιες αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορείτε να κάνετε για να αισθάνεστε λιγότερο κουρασμένοι

Πηγαίνετε για ύπνο νωρίτερα

Το ένα τρίτο των ενηλίκων στις ΗΠΑ κοιμάται λιγότερο από τις συνιστώμενες 7 ή περισσότερες ώρες τη νύχτα. Η ώρα που πηγαίνετε για ύπνο είναι επίσης σημαντική. Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που πάνε για ύπνο νωρίτερα έχουν καλύτερο έλεγχο του σακχάρου στο αίμα το επόμενο πρωί, με αποτέλεσμα να νιώθουν περισσότερο σε εγρήγορση την επόμενη ημέρα.

Καταναλώστε ένα ισορροπημένο πρωινό

Οι περισσότεροι από εμάς με του που ξυπνάμε τρέχουμε για να προλάβουμε τις υποχρεώσεις της ημέρας, με αποτέλεσμα η κατανάλωση ενός ισορροπημένου πρωινού να είναι δύσκολη. Εάν για παράδειγμα το συνηθισμένο πρωινό σας γεύμα είναι ένα ζαχαρούχο ρόφημα, αυτός θα μπορούσε να είναι ο λόγος που έχετε χαμηλή κατανάλωση ενέργειας.

Από την άλλη μεριά η κατανάλωση ενός πρωινού με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, πρωτεΐνες και σύνθετους υδατάνθρακες σας παρέχει ενέργεια και σας κρατάει χορτάτους για αρκετές ώρες μέσα στην ημέρα.

Φροντίστε την υγεία του εντέρου σας

Όλο και περισσότερα στοιχεία δείχνουν ότι η υγεία του εντέρου μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο. Ορισμένες έρευνες δείχνουν ότι η ποικιλομορφία του μικροβιώματος του εντέρου σας - τα τρισεκατομμύρια βακτήρια και άλλοι μικροοργανισμοί που ζουν στο έντερό σας - συνδέεται με καλύτερο ύπνο και ότι συγκεκριμένοι τύποι βακτηρίων σχετίζονται με τον κακό ύπνο.

Αυτό θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί η κούραση είναι συχνά ένα κοινό σημάδι ενός ανθυγιεινού εντέρου. Στην πραγματικότητα, τα βακτήρια του εντέρου σας εμπλέκονται στην παραγωγή πολλών ορμονών που ρυθμίζουν τον ύπνο, όπως η μελατονίνη , η σεροτονίνη , η ντοπαμίνη. Αν λοιπόν θέλετε να βοηθήσετε στη βελτίωση της υγείας του εντέρου σας, μπορείτε να καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε προβιοτικά και πρεβιοτικά .

Τα προβιοτικά είναι ζωντανά βακτήρια και βρίσκονται σε πολλά τρόφιμα και ροφήματα που έχουν υποστεί ζύμωση, όπως: γιαούρτι, κεφίρ, ξυνολάχανο κ.α.

Τα πρεβιοτικά βρίσκονται σε φυτά με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, συμπεριλαμβανομένων των οσπρίων όπως τα ρεβίθια και οι φακές, τα κρεμμύδια, το σκόρδο, τα μανιτάρια, τα σπαράγγια και τα δημητριακά ολικής αλέσεως όπως η βρώμη, το κριθάρι και η σίκαλη.

Ασκηθείτε περισσότερο

Η άσκηση είναι ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να ενισχύσετε φυσικά την ενέργειά σας. Έρευνες δείχνουν ότι η σωματική δραστηριότητα βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου και ανακουφίζει από το άγχος, το οποίο συνδέεται με τον κακό ύπνο.

Μην ανησυχείτε, δεν χρειάζεται να περνάτε ώρες στο γυμναστήριο κάθε μέρα. Η άσκηση χαμηλότερης έντασης μπορεί επίσης να ωφελήσει σημαντικά τα επίπεδα ενέργειάς σας. Ένα γρήγορο περπάτημα 10 λεπτών το πρωί, στο μεσημεριανό σας διάλειμμα ή μετά τη δουλειά μπορεί να κάνει πραγματική διαφορά.

Διαχειριστείτε το άγχος σας

Το άγχος μπορεί να σας εμποδίσουν να κοιμηθείτε καλά και να δυσκολέψει παραγωγικότητά σας κατά τη διάρκεια της ημέρας. Εάν είστε αγχωμένοι, είναι επίσης πιο πιθανό να αντιμετωπίσετε άλλα προβλήματα ύπνου, όπως το να ξυπνάτε πολλές φορές κατά τη διάρκεια της νύχτας. .

Παρόλα αυτά η διαχείριση του άγχους είναι πιο εύκολο να ειπωθεί παρά να γίνει, αλλά είναι ζωτικής σημασίας για τη βελτίωση του ύπνου και την αίσθηση λιγότερης κούρασης κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Πίνετε περισσότερο νερό

Η αφυδάτωση μπορεί να σας κάνει να νιώθετε υπνηλία, κούραση και ευερεθιστότητα. Η κατανάλωση περισσότερου νερού, από την άλλη μεριά, έχει συνδεθεί με μειωμένη κόπωση. Έτσι, η αύξηση της πρόσληψης νερού κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορεί να σας βοηθήσει να αισθανθείτε λιγότερο κουρασμένοι.

Όμως να έχετε κατά νου ότι αυτές οι οδηγίες που συμβουλεύουν να πίνετε 8 ποτήρια νερό κάθε μέρα, δεν είναι ο κανόνας, γιατί ο καθένας είναι διαφορετικός. Ακούστε το σώμα σας και προσπαθήστε να πίνετε νερό με συνέπεια όλη την ημέρα ή όποτε αισθάνεστε διψασμένοι.

Κόψτε το κάπνισμα

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το κάπνισμα είναι κακό για την υγεία σας. Εκτός από τις κύριες παθήσεις υγείας που σχετίζονται με το κάπνισμα - όπως ο καρκίνος και οι καρδιακές παθήσεις - μπορεί επίσης να διαταράξει τον ύπνο σας και να σας κάνει να αισθάνεστε πιο κουρασμένοι κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Σύμφωνα με μια ανασκόπηση μελετών για το κάπνισμα και τον ύπνο, οι καπνιστές έχουν χαμηλότερη ποιότητα ύπνου και μεγαλύτερη δυσκολία να αποκοιμηθούν ή να παραμείνουν κοιμισμένοι. Το κάπνισμα αυξάνει επίσης τόσο την πιθανότητα όσο και τη σοβαρότητα της υπνικής άπνοιας - μια σοβαρή κατάσταση όπου η αναπνοή σας σταματά και ξεκινά κατά τη διάρκεια τη νύχτα.

Επίσης οι καπνιστές είναι πιο πιθανό να δυσκολεύονται να σηκωθούν το πρωί και να εμφανίσουν υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας .