WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

7 τροφές που εξισορροπούν τις ορμόνες μας


Τζουλιάννα Καρνέζη

27 Νοεμβρίου 2022

7 τροφές που εξισορροπούν τις ορμόνες μας
unsplash
Όταν μιλάμε για τη διατροφή και την υγεία μας, εστιάζουμε συχνά σε βασικά όργανα όπως ο εγκέφαλος και η καρδιά μας. Αλλά η ορμονική υγεία να γίνεται όλο και μεγαλύτερο θέμα τελευταία. Γι αυτό και είναι σημαντικό να συζητήσουμε πώς η διατροφή μπορεί να υποστηρίξει την ορμονική ισορροπία.

Η ενσωμάτωση ορισμένων βασικών θρεπτικών συστατικών στα γεύματα και τα σνακ μας είναι ένα σημαντικό μέρος της υποστήριξης της ορμονικής ισορροπίας.

Ορμόνες και υγεία

Όταν σκεφτόμαστε τις ορμόνες, το πρώτο που μας έρχεται στο μυαλό είναι οι ορμόνες του φύλου (όπως η τεστοστερόνη, τα οιστρογόνα και η προγεστερόνη). Ωστόσο, υπάρχουν περισσότερες από 50 ορμόνες στο ανθρώπινο σώμα, καθεμία από τις οποίες εξυπηρετεί μια μοναδική λειτουργία.

Μερικά μόνο παραδείγματα που συζητούνται συχνά περιλαμβάνουν την ινσουλίνη, η οποία ελέγχει το σάκχαρο στο αίμα, τη θυροξίνη, η οποία εκκρίνεται από τον θυρεοειδή αδένα για την τόνωση της ανάπτυξης και της αναπαραγωγής και τη μελατονίνη , η οποία βοηθά στη ρύθμιση του κιρκάδιου ρυθμού.

Η διατήρηση της βέλτιστης ισορροπίας καθεμιάς από αυτές τις ορμόνες είναι εξίσου σημαντική για την καλή υγεία με κάθε άλλη πτυχή της σωματικής μας λειτουργίας. Όταν έχουμε τη βέλτιστη ορμονική ισορροπία, σχεδόν όλα τα άλλα συστήματα στο σώμα μας λειτουργούν καλύτερα, η διάθεσή μας είναι πιο ισορροπημένη, η ενέργειά μας είναι γενικά καλύτερη, κοιμόμαστε καλύτερα, μπορούμε να σκεφτόμαστε και να συγκεντρωνόμαστε καλύτερα… και η λίστα συνεχίζεται

Από την άλλη πλευρά, όταν οι ορμόνες μας δεν είναι σε ισορροπία, μπορεί να εμφανίσουμε μια σειρά από ανεπιθύμητα συμπτώματα, όπως αραίωση μαλλιών, δυσκολία στον ύπνο και ακμή.

Λοιπόν, ποιες τροφές πρέπει να εμφανίζονται τακτικά στα γεύματά σας εάν θέλετε να προωθήσετε την ορμονική ισορροπία; Εδώ είναι μερικές από αυτές.

Σολομός

Ο σολομός είναι διάσημος για τα οφέλη του για την καρδιά και τον εγκέφαλο, αλλά μπορεί επίσης να έχει αντίκτυπο και στις ορμόνες σας. Στην πραγματικότητα, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που δίνουν στον σολομό τις ικανότητές του να τονώνουν τον εγκέφαλο και την καρδιά, μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην υποστήριξη των ορμονών.

Βλέπετε, οι ορμόνες επηρεάζονται αρνητικά από τη φλεγμονή, την οποία οι τροφές πλούσιες σε ωμέγα 3 όπως ο σολομός, μπορούν να καταπολεμήσουν.

Σταυρανθή λαχανικά

Εκτός από το ότι τα λαχανικά είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά που προστατεύουν το σώμα σας από τις ελεύθερες ρίζες, τα σταυρανθή λαχανικά, όπως το κουνουπίδι, το μπρόκολο, το λάχανο και τα λαχανάκια Βρυξελλών, έχουν επίσης ευεργετικά αποτελέσματα στον μεταβολισμό των οιστρογόνων.

Αυτά τα λαχανικά περιέχουν σουλφοραφάνη, μια ένωση που ενθαρρύνει τον μεταβολισμό των οιστρογόνων, με τα υψηλότερα επίπεδα να βρίσκονται στο μπρόκολο.

Και η σημασία του μεταβολισμού των οιστρογόνων; Τα πλαστικά που διαταράσσουν το ενδοκρινικό σύστημα αλλά και άλλες χημικές ουσίες στις οποίες είμαστε εκτεθειμένοι μπορούν να προκαλέσουν συσσώρευση περίσσειας οιστρογόνων στο σώμα και να δημιουργήσουν προβλήματα στην υγεία.

Δεδομένου ότι οι γυναίκες έχουν υψηλότερα επίπεδα οιστρογόνων από τους άνδρες, τείνουν να επωφελούνται περισσότερο από τον μεταβολισμό των οιστρογόνων που προσφέρουν τα σταυρανθή λαχανικά. Ωστόσο, και οι άντρες μπορούν να ωφεληθούν, καθώς η έρευνα υποδηλώνει μια σχέση μεταξύ των υψηλών επιπέδων οιστρογόνων στο σώμα και του καρκίνου του προστάτη.

Καλό είναι να τρώτε μία έως δύο μερίδες μισού φλιτζανιού μπρόκολο κάθε εβδομάδα για να υποστηρίξετε τις υγιείς ορμόνες.

Γιαούρτι

Οι υγιεινές για το έντερο τροφές όπως το γιαούρτι είναι ζωτικής σημασίας για την παραγωγή ορμονών. Το έντερο όχι μόνο παράγει ορισμένες ορμόνες, αλλά επίσης αποτοξινώνει ορμόνες, όπως τα οιστρογόνα, επομένως είναι σημαντικό να θρέφετε το έντερό σας με προβιοτικά που έχουν σχεδιαστεί για να ρυθμίζουν το μικροβίωμα (τον πληθυσμό των μικροοργανισμών που ζουν στο έντερο).

Σπόροι κολοκύθας

Οι σπόροι κολοκύθας είναι πλούσιοι σε μαγνήσιο, ένα θρεπτικό συστατικό για την παραγωγή ορμονών όπως η τεστοστερόνη, τα οιστρογόνα, η προγεστερόνη και η DHEA. Το μαγνήσιο ηρεμεί επίσης το νευρικό σύστημα, το οποίο έχει θετικό αντίκτυπο στις ορμόνες του στρες, υποστηρίζει την παραγωγή θυρεοειδικών ορμονών και παίζει ρόλο στη ρύθμιση των παγκρεατικών ορμονών.

Αυγά

Τα αυγά, ιδιαίτερα οι κρόκοι, είναι μια πηγή βιταμίνης D , η οποία είναι δύσκολο να βρεθεί στα τρόφιμα. Η βιταμίνη D ρυθμίζει την παραγωγή και τη δραστηριότητα των ορμονών, γι αυτό και η ανεπάρκεια της επηρεάζει αρνητικά την ορμονική ισορροπία.

Βρώμη

Ναι, το ζεστό πλιγούρι βρώμης είναι καλό για τις ορμόνες σας. Υπάρχουν μερικοί λόγοι για αυτό. Πρώτα απ 'όλα, η βρώμη παρέχει βιταμίνες του συμπλέγματος Β, οι οποίες σχετίζονται με την ισορροπία των ορμονών καθώς και με την αποβολή των ορμονών που δαπανώνται από το σώμα.

Αυτά τα δημητριακά ολικής αλέσεως προσφέρουν επίσης φυτικές ίνες, οι οποίες υποστηρίζουν την ισορροπία των ορμονών. Μια μελέτη του 2015 που δημοσιεύτηκε στο Nutrition and Metabolism έδειξε ότι οι φυτικές ίνες έχουν ευεργετική επίδραση στην ευαισθησία στην ινσουλίνη, μια ορμόνη που είναι ζωτικής σημασίας για τη μεταβολική υγεία.

Γλυκοπατάτες

Τα λαχανικά όπως οι γλυκοπατάτες βοηθούν στην ισορροπία των ορμονών εξισορροπώντας το σάκχαρο του αίματος μέσω των φυτικών ινών τους. Οι γλυκοπατάτες, ειδικότερα, θεωρούνται υδατάνθρακες με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, που σημαίνει ότι δεν ανεβάζουν το σάκχαρο στο αίμα σας. Περιέχουν επίσης υψηλές ποσότητες βιταμίνης C, η οποία απαιτείται για την παραγωγή προγεστερόνης στο δεύτερο μισό του εμμηνορροϊκού κύκλου των γυναικών (γνωστή και ως ωχρινική φάση).