AdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisement

UPDATE #NOW

«Ο θυμός είναι απαραίτητος για να επέλθει η αλλαγή»: Η Cate Blanchett για το TÁR, το #MeToo και το method acting


Κλέλια Φατούρου

5 Οκτωβρίου 2022

«Ο θυμός είναι απαραίτητος για να επέλθει η αλλαγή»: Η Cate Blanchett για το TÁR, το #MeToo και το method acting
Instagram/cate_blanchettofficial
Η υπέροχη ηθοποιός μιλά για το method acting, την ταινία της και γιατί δεν θα δουλέψει με τον Almodovar

Ο σκηνοθέτης Todd Field απείχε 16 χρόνια από τη δουλειά, αλλά επέστρεψε για χάρη της Cate Blanchett. Για να φτιάξουν μαζί του TÁR, την ταινία που διηγείται τη ζωή της μαέστρου Lydia Tár και τελικά, τη μεγάλη πτώση της. Δούλευαν μαζί το σενάριο από το 2020 και κατέληξε σε μία οργανική διαδικασία που όλο και μεταβαλλόταν σε κάτι άλλο.

Το αποτέλεσμα εντυπωσίασε στο Φεστιβάλ Βενετίας και φυσικά όλοι μιλούν για τη συγκλονιστική ερμηνεία της Blanchett. Οι δύο καλλιτέχνες μίλησαν στο Indiewire, λίγο πριν την πρεμιέρα στις αίθουσες και έδωσαν τη δική τους οπτική για το #MeToo, για το πώς βλέπουν το method acting και κυρίως, για την ταινία τους.

«Πρόκειται για μία ταινία που που κάνει μεγάλα μεταφυσικά και υπαρξιακά ερωτήματα. Ωστόσο, έχει και πολλά πρακτικά σημεία και αυτό μάλλον με επηρέαζε. Ένα πρωί ξύπνησα έχοντας το χέρι μου όρθιο, να κινείται μελωδικά. Αλλά θα μου πεις, και ποιος δεν βλέπει όνειρα με τη δουλειά του;» παραδέχεται η Blanchett ενώ μιλά για το method acting, που έχει γίνει επίκαιρο θέμα συζήτησης.

«Δεν είναι τόσο το αν θα πάρεις τον ρόλο μαζί σου στο σπίτι, όσο το ότι αλλάζει το βάρος του ενδιαφέροντός σου. Ξαφνικά αρχίσεις να παρατηρείς άλλα πράγματα. Ναι, ένιωθα ότι έμενα στον ρόλο στα διαλείμματα αλλά μπορούσα να βγαίνω πολύ γρήγορα. Έχω δουλέψει τόσα χρόνια στο θέατρο που ξέρω πλέον ότι το πρόσωπό μου πρέπει να είναι σε συγκεκριμένη γωνία, ανάλογα με το πού είναι η κάμερα».

Το cancel culture είναι το κεντρικό θέμα της ταινίας και στη δύναμη που σου δίνεται μέσα από την εξουσία. «Το θέμα όμως είναι να μπορεί πάντα να υπάρχει διάλογος. Η ικανότητα του να μπαίνεις στα παπούτσια του άλλου. Δεν γίνεται να εξαφανιστεί ο διάλογος», τονίζει ο Field ενώ η Blanchett είναι πιο προσεκτική σε αυτά που λέει, κάτι που πάντα έκανε με τα Μέσα. Θεωρεί ότι δεν έχουν τελειώσει τα προβλήματα του #MeToo και του #BlackLivesMatter και ακόμα είμαστε στη φάση της επεξεργασίας τους. «Ο θυμός είναι απαραίτητος για να επέλθει η αλλαγή», αναφέρει η ηθοποιός ενώ συμφωνεί στο ότι πρέπει να υπάρχει διάλογος, τουλάχιστον στις περιπτώσεις που χωρούν συζήτηση».

Αντιλαμβάνεται ότι πλέον οι γυναίκες δεν είναι η εξαίρεση και ότι είναι πολλές οι σκηνοθέτιδες και οι παραγωγοί που έχουν κάνει σπουδαία πράγματα, κι ας μην τις έχουμε ακούσει. Όπως η Larisa Shepitko. Προφανώς και θα δούλευε με περισσότερες γυναίκες στη σκηνοθεσία, αν και δεν την ενδιαφέρει τόσο το φύλο, όσο το timing και το θέμα της ταινίας. Επιβεβαιώνει ότι ναυάγησε η συνεργασία με τον αγαπημένο της φίλο Pedro Almodovar, αλλά υπόσχεται ότι θα κάνει κάτι άλλο, σπουδαιότερο, μαζί του.