WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Οι 4 κύριες πηγές άγχους στη δουλειά και πώς θα βρεις λύση


Κλέλια Φατούρου

27 Μαΐου 2022

Οι 4 κύριες πηγές άγχους στη δουλειά και πώς θα βρεις λύση
Αυτά που σου προκαλούν άγχος στη δουλειά και πώς θα βοηθήσεις τον εαυτό σου

Οι διαταραχές άγχους είναι πλέον ένα πολύ συνηθισμένο πράγμα και υπολογίζεται ότι επηρεάζει 40 εκατ. ενήλικες κάθε χρόνο στις Η.Π.Α. Όπως καταλαβαίνεις, ένα τεράστιο μέρος του άγχους προέρχεται από τον χώρο της δουλειάς και οι πηγές είναι συγκεκριμένες.

Όταν λέμε ότι η δουλειά μας προκαλεί γενικά άγχος, δεν έχουμε εντοπίσει τι είναι αυτό που μας δυσκολεύει περισσότερο. Πάμε να δούμε τις πιο συνηθισμένες περιπτώσεις, αλλά και πώς θα φτάσουμε στη λύση του προβλήματος.

Φοβάσαι το αφεντικό

Τα αφεντικά που προκαλούν φόβο και πανικό δεν είναι ηγέτες αλλά βαμπίρ που ρουφούν την ενέργειά μας. Είναι συνήθως οι managers που δεν έχουν ψυχραιμία, θυμώνουν με το παραμικρό, κάνουν παράπονα και επικεντρώνονται μόνο στα προβλήματα. Δεν είναι να απορείς που νιώθεις τόσο άγχος.

Δεν υπάρχει συγκεκριμένη λύση. Μπορείς να μιλήσεις με το HR ή με το ίδιο το πρόσωπο, για να εκφράσεις αυτά που νιώθεις. Σκέψου αν πρόκειται για μία δουλειά που σου αρέσει πραγματικά και ξεκίνα να κάνεις πιο δημιουργικά πράγματα εντός και εκτός δουλειάς, ώστε να σταματήσεις να κάνεις focus στις τοξικές συμπεριφορές.

Οι κλίκες των συναδέλφων

Υπάρχει ένα Mean Girls vibe στη δουλειά και νιώθεις άβολα; Είναι αρκετά σύνηθες αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να σε επηρεάζει. Μπορείς να μην συμμετέχεις και απλώς να κάνεις τη δουλειά σου. Ας μην ξεχνάμε ότι η δουλειά δεν είναι απαραίτητα χώρος για φιλίες και προσωπικές σχέσεις.

Το άγχος των παρουσιάσεων

Ακόμα και αν είσαι η πιο εύγλωττη και η πιο κοινωνική παρουσία στον χώρο, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι εύκολο να κάνεις παρουσιάσεις στο πλαίσιο της δουλειάς. Αλλά με επιμονή και καλή προετοιμασία, όλα είναι πιο εύκολα. Το θέμα είναι αν θα το αντιμετωπίσεις ως απειλή ή ως πρόκληση.

Κακή συνεννόηση

Είναι συνηθισμένο και η μόνη λύση είναι να το αποδεχτείς. Δεν κυλούν όλα ρολόι και θα υπάρξουν οι μέρες που δεν επικοινωνείς σωστά ή κάποιος ξεχνά να ενημερώσει για ένα σημαντικό project. Πρέπει να θυμάσαι ότι δεν σου αναλογεί όλη η ευθύνη για αυτά που συμβαίνουν και να μην παίρνεις τόσο προσωπικά αυτά που γίνονται στη δουλειά.

TAGS