WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων: Ποιες είναι οι παρενέργειες;


Τζουλιάννα Καρνέζη

1 Ιανουαρίου 2023

Δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων: Ποιες είναι οι παρενέργειες;
pexels
Δείτε τις παρενέργειες μιας δίαιτας χαμηλών υδατανθράκων.

Ο ορισμός του καθενός για μια δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες είναι διαφορετικός. Πολλοί άνθρωποι, για παράδειγμα, τρώνε περισσότερους υδατάνθρακες από ό,τι απαιτεί το σώμα τους και η μείωση των υδατανθράκων μπορεί να τους βοηθήσει να επιστρέψουν στην υγιεινή κατανάλωση υδατανθράκων. Ωστόσο, άλλοι προτιμούν να μειώσουν ακόμη περισσότερο τους υδατάνθρακες για να ελέγξουν καλύτερα τα επίπεδα γλυκόζης τους ή να χάσουν βάρος.

Ενώ ο περιορισμός των υδατανθράκων δεν απαιτείται για να χάσετε βάρος, μερικές φορές οι άνθρωποι θα προτιμούσαν να το κάνουν, καθώς τους κάνει να νιώθουν πιο ευτυχισμένοι. Η ιδανική δίαιτα για εσάς θα ήταν αυτή που μπορείτε να ακολουθήσετε για μεγάλο χρονικό διάστημα ή που σας επιτρέπει να βελτιώσετε την υγεία σας.

Η μείωση της πρόσληψης υδατανθράκων, ιδιαίτερα των ανθυγιεινών απλών υδατανθράκων από υπέρ-επεξεργασμένα τρόφιμα, μπορεί να έχει ευεργετικά αποτελέσματα. Ωστόσο, μπορεί να εμφανίσετε κάποιες παρενέργειες ανάλογα με το πόσους και ποιους υδατάνθρακες θα κόψετε.

Ακολουθώντας μια δίαιτα χαμηλότερη σε υδατάνθρακες σημαίνει μείωση της πρόσληψης τροφών που περιέχουν υδατάνθρακες και όχι εξάλειψή τους. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι πρέπει να αυξήσετε την ποσότητα πρωτεΐνης και λίπους μειώνοντας παράλληλα την πρόσληψη υδατανθράκων.

Jenny.Gr
pexels

Παρενέργειες μιας δίαιτας χαμηλών υδατανθράκων

Εδώ είναι οι πιο διαδεδομένες ανεπιθύμητες παρενέργειες της δίαιτας χαμηλών υδατανθράκων.

Δυσκοιλιότητα

Η δυσκοιλιότητα είναι ένα κοινό παράπονο μεταξύ εκείνων που ακολουθούν μια δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες, ειδικά σε δίαιτες πολύ χαμηλών υδατανθράκων. Ενώ οποιαδήποτε αλλαγή στα συνήθη διατροφικά σας πρότυπα μπορεί να προκαλέσει αλλαγές στις κινήσεις του εντέρου σας, η δυσκοιλιότητα είναι κοινή μεταξύ εκείνων που ακολουθούν δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες.

Μια αιτία για τη δυσκοιλιότητα είναι η έλλειψη φυτικών ινών, δηλαδή η αποφυγή τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες, όπως τα φασόλια και τα δημητριακά, τα οποία είναι επίσης σχετικά πλούσια σε υδατάνθρακες και έτσι γενικά αποφεύγονται σε δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων.

Ενώ η δυσκοιλιότητα μπορεί συχνά να υποχωρήσει καθώς το σώμα προσαρμόζεται, η διατήρηση της ενυδάτωσης, η λήψη συμπληρώματος φυτικών ινών και η κατανάλωση περισσότερων τροφών με χαμηλούς υδατάνθρακες και πλούσια σε φυτικές ίνες μπορούν να βοηθήσουν.

Κούραση

Επειδή οι υδατάνθρακες είναι η κύρια πηγή καυσίμου του σώματος, η συνεχής κούραση είναι ένα κοινό σύμπτωμα της δίαιτας με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, επομένως βεβαιωθείτε ότι λαμβάνετε αρκετές θερμίδες για να διατηρήσετε την ενέργεια σας.

Μυϊκές κράμπες

Μυϊκές κράμπες μπορεί να εμφανιστούν εάν δεν λαμβάνετε απαραίτητα μέταλλα στη διατροφή σας, όπως μαγνήσιο και κάλιο. Το κάλιο, το αλάτι και το μαγνήσιο μπορούν να ρυθμίσουν τη συστολή των μυών και πολλές άλλες σημαντικές δραστηριότητες που σχετίζονται με τη λειτουργία των νεύρων και των μυών.

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως είναι μια καλή πηγή τέτοιων μετάλλων και η αποκοπή τους από τη διατροφή σας μπορεί να προκαλέσει ελλείμματα και δυσμενείς επιπτώσεις. Επειδή οι υδατάνθρακες αλληλεπιδρούν με το νερό και την αποθήκευση γλυκογόνου, η μείωση των υδατανθράκων αναγκάζει το σώμα σας να μεταφέρει λιγότερο νερό. Επομένως, μπορεί να χάσετε αυτά τα μέταλλα λόγω σημαντικής απώλειας νερού.

Κακή αναπνοή

Οι δίαιτες χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες συνδέονται συχνά με την κακοσμία του στόματος. Λόγω της έλλειψης γλυκογόνου, το σώμα σας καταφεύγει στις κετόνες για καύσιμο. Οι κετόνες αποβάλλονται με την ούρηση και την εκπνοή και αυτό θα μπορούσε να είναι η πηγή της κακής αναπνοής.

Τελικά μπορεί να πάρετε βάρος

Επειδή οι περισσότερες δίαιτες χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες είναι πολύ περιοριστικές, δεν είναι κατάλληλες για να ακολουθήσετε μακροπρόθεσμα. Και το πρόβλημα είναι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι θα ανακτήσουν μεγάλο μέρος του χαμένου βάρους τους μόλις επιστρέψουν στην κανονική τους διατροφή.

Η ανάκτηση βάρους είναι ένα πρόβλημα με οποιαδήποτε δίαιτα της μόδας, αλλά φαίνεται πιο συνηθισμένη με δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων. Αυτές οι διακυμάνσεις βάρους μπρος-πίσω μπορούν να συμβάλουν σε μια ανθυγιεινή σχέση με το φαγητό, οδηγώντας σε διατροφικές διαταραχές.

Όσοι πάσχουν από διαβήτη και όσοι λαμβάνουν φάρμακα για την υπέρταση ή για τη μείωση του σακχάρου στο αίμα θα πρέπει να αναζητήσουν ιατρική συμβουλή πριν ξεκινήσουν μια δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων. Επιπλέον, όταν επιχειρείτε μια δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες, τα φάρμακα μπορεί να χρειαστεί να τροποποιηθούν και θα πρέπει να παρακολουθούνται.

Οι άνθρωποι συνήθως ξεκινούν μια δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων για βραχυπρόθεσμη διαχείριση βάρους και έλεγχο του σακχάρου στο αίμα. Ωστόσο, απαιτείται περισσότερη έρευνα για να προσδιοριστούν οι μακροπρόθεσμες συνέπειες της υιοθέτησης αυτής της δίαιτας.

Η μακροχρόνια έρευνα σχετικά με τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις των διαιτών χαμηλών υδατανθράκων λέει ότι μπορεί να είναι επικίνδυνες, αυξάνοντας ενδεχομένως τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου, καρδιαγγειακών παθήσεων, εγκεφαλικών επεισοδίων και καρκίνου. Τέλος οι έγκυες και οι μητέρες που θηλάζουν θα πρέπει πιθανώς να αποφεύγουν δίαιτες χαμηλές σε υδατάνθρακες.