AdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisement

CELEBRITIES MEN’S POINT

Γιατί δεν πρέπει να κάνεις γυμναστική πριν κοιμηθείς


JTeam

6 Αυγούστου 2022

Γιατί δεν πρέπει να κάνεις γυμναστική πριν κοιμηθείς
pexels
Μπορεί να βρίσκεις πάντα χρόνο για άθληση λίγο πριν πέσεις το βράδυ στο μαξιλάρι. Οι ειδικοί όμως σου λένε να ξεχάσεις καλύτερα αυτή τη συνήθεια γιατί προκαλεί δυσκολίες στον ύπνο

Αρκετοί επιλέγουν να κάνουν γυμναστική λίγο πριν κοιμηθούν, το βράδυ γιατί τότε ξεκλέβουν λίγο χρόνο να ασχοληθούν με τον εαυτό τους.

Η άσκηση όμως τη νύχτα και συγκεκριμένα 3 ώρες πριν πέσεις για ύπνο μπορεί να φέρει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που θες. Αυτό υποστηρίζει μάλιστα και το το Sleep Medicine Reviews, το οποίο δημοσίευσε έρευνα, σύμφωνα με την οποία, η γυμναστική πριν από τον ύπνο προκαλεί προβλήματα στην ποιότητα και διάρκεια ύπνου.

Οι λόγοι που συμβαίνει αυτό είναι πολύ ξεκάθαροι:

Η γυμναστική ξυπνά το νευρικό σύστημα

Η γυμναστική πριν τον ύπνο μειώνει την ανάπτυξη των μυών και οι έντονες προπονήσεις έχουν την τάση να ενεργοποιούν το νευρικό σύστημα. Αυτό σημαίνει ότι ο ύπνος αργεί να έρθει και το σώμα παραμένει σε εγρήγορση χωρίς να μπορεί να ξεκουραστεί.

Στην περίπτωση μάλιστα της υπερβολικής άσκησης, υπάρχει ο κίνδυνος οι μύες του σώματος να αρχίζουν να ταλαντεύονται, προκαλώντας μυϊκό πόνο, ο οποίος επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου.

Το σώμα βρίσκεται σε εγρήγορση

Οι καρδιακοί παλμοί ανεβαίνουν με την άσκηση, όπως και η θερμοκρασία του σώματος και εκκρίνεται αδρεναλίνη. Έτσι, η ροή του αίματος αυξάνεται και τα επίπεδα οξυγόνου στους μύες του σώματος. Η εγρήγορση του σώματος δεν δίνει περιθώρια για ξεκούραση κι έτσι ο ύπνος διακόπτεται χωρίς να σε αφήνει να χαλαρώσεις.

Είναι σημαντικό να θυμάσαι πως ο τύπος της προπόνησης που κάνεις, μπορεί να κάνει τη διαφορά στον τρόπο με τον οποίο το σώμα σου ανταποκρίνεται. Έτσι, μπορεί να κοιμάσαι και να ξεκουράζεσαι μετά από προπονήσεις χαμηλής έντασης, όπως περπάτημα ή χαλαρό τρέξιμο ενώ μπορεί να μην μπορείς να χαλαρώσεις μετά από μια δύσκολη προπόνηση.

Πάντως, η πρωινή άσκηση μπορεί να οδηγήσει σε βαθύτερο ύπνο το βράδυ, σύμφωνα με το National Sleep Foundation. Για παράδειγμα, έρευνα του NSF αποκάλυψε ότι οι άνθρωποι που έκαναν διάδρομο στις 7 το πρωί είχαν βαθύτερους κύκλους ύπνου και αφιέρωναν κατά 75% περισσότερο χρόνο στα πιο ωφέλιμα στάδια του ύπνου σε σχέση με αυτούς που γυμνάζονταν πιο μετά.