ΣΤΙΛ FASHION NEWS

Balenciaga: Η νέα εποχή του οίκου έρχεται με ένα βεβιασμένο reset


Σοφία Χριστίνα Ραδίτσα

2 Μαρτίου 2023

Balenciaga: Η νέα εποχή του οίκου έρχεται με ένα βεβιασμένο reset
Instagram/demnagram
«Τι είχαμε, τι χάσαμε, στο λέω σε ξεχάσαμε»

Ο Balenciaga, το άλλοτε πιο hot brand του κόσμου, κατέληξε στα αζήτητα μετά τον Δεκέμβρη του 2022. Κατεστραμμένος από το σκάνδαλο, με τις πωλήσεις να πέφτουν κατακόρυφα και τα μαγαζιά να βανδαλίζονται, ο οίκος ένιωσε στο «πετσί» του τι πάει να πει «πέφτω από τον θρόνο».

Σήμερα, ούτε 6 μήνες μετά, ο Balenciaga προσπαθεί να κάνει μια επανεκκίνηση και συγκεκριμένα στις 5 Μαρτίου, όπου ο Demna θα παρουσιάσει τη FW 2023 συλλογή του στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού.

Το αν είναι ο κόσμος έτοιμος δεν τον ενδιαφέρει, εφόσον είναι έτοιμος ο Demna.

Αμέσως μετά την οργή για τις απαράδεκτες καμπάνιες, ο οίκος αποφάσισε να «παίξει χαμηλά την μπάλα», ενώ οι αποδοκιμασίες από celebrities και TikTok influencers, που έσκιζαν τα Balenciaga τους, έγιναν viral. Ας μην ξεχάσουμε και τις θεωρίες συνωμοσίας που άνθισαν εκείνη την περίοδο, δυστυχώς.

Οι σελίδες του οίκου στα social media «καθάρισαν», το προηγούμενο περιεχόμενο διαγράφηκε και παρέμειναν μόνο κάποιες δηλώσεις μεταμέλειας, χωρίς ωστόσο να γίνεται κάποια προσπάθεια περιορισμού ή ελέγχου του τεράστιου ξεσπάσματος οργής σε όλα τα social media.

Αλλά εφόσον ο Balenciaga είναι και αυτος ένα γρανάζι μέσα στην αδιάκοπη μηχανή της Μόδας, πρέπει να παράγει προϊόν και να φέρνει κέρδη -και αυτά σε οικονομικό επίπεδο μόνο- οπότε δεν θα μπορούσε να συνεχίσει αυτή την τακτική «σιωπής» για πολύ καιρό. Ακόμα και την περίοδο που δεν είχε παρουσία στα social media, το site ανέβαζε προϊόντα και τα μαγαζιά ανανέωναν το εμπόρευμα.

Τελικά, τον Φεβρουάριο, αποφάσισε να σπάσει την σιωπή του και να ανακοινώσει την συνεργασία του με το National Children's Alliance, σε μια -ατυχή- προσπάθεια να θολώσει τα νερά.

Μετά από αυτή την ανακοίνωση, ο οίκος λανσάρει το 3XL, το πιο luxury sneaker του και στέλνει δελτία τύπου για πρώτη φορά μετά από πολλούς μήνες. Το launch δεν ακούστηκε και πολύ στον δυτικό κόσμο, αλλά στην Ασία έγινε πανικός, sold out και ονομάστηκε το «παπούτσι της χρονιας».

Στις 23 Φεβρουαρίου ο οίκος ανεβάζει μια σειρά φωτογραφιών από την Summer 2023 καμπάνια του στο Instagram -με τα comments ακόμα ανενεργά- και την 1η Μαρτίου ανεβάζει επίσης ένα πατρόν από ένα σακάκι που δεν έχει βγει ακόμα στην αγορά. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι αυτή είναι μια ενδιαφέρουσα τεχνική για ανάκαμψη μετά από τέτοιου είδους καταστροφές.

Τα νέα για το τελευταίο show του Balenciaga για την FW 2023 συλλογή έπεσαν σαν κεραυνός, με διάφορους λογαριασμούς στο Instagram να το αναφέρουν, όχι όμως και τα μεγάλα media, τα οποία τρέμουν τις αντιδράσεις. Κάποιοι δεν είναι καθόλου έτοιμοι για κάτι τέτοιο τόσο νωρίς, ενώ άλλοι δεν μπορούν να περιμένουν. Την μαμά εταιρεία Kering όμως δεν την ενδιαφέρει αν είστε έτοιμοι ή όχι. Το reset θα πατηθεί με αυτό το show, διότι η Kering χρειάζεται αποτελέσματα και τα χρειάζεται άμεσα.

Κανείς δεν ξέρει πώς θα είναι το show, εκτός από αυτό που είχε δηλώσει ο Demna για την επιστροφή στις ρίζες, επιστροφή στις αξίες και τα σχέδια του Cristóbal Balenciaga. Ακόμα μια προσπάθεια μεταστροφής της γνώμης του κοινού και χρήση του συναισθήματος της νοσταλγίας προς όφελός τους. Δε λέω και αυτοί τη δουλειά τους κάνουν και χρήματα θέλουν να βγάλουν, όντας μια τεράστια επιχείρηση. Βέβαια και ο κόσμος δεν έπαθε κάτι χωρίς τον Demna και τα πατατάκια του για 3 μήνες. Σίγουρα θα μπορούσαμε και πολύ περισσότερο, προσωπικά και για πάντα.

Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και μάθετε τα πάντα γύρω από τις τάσεις της μόδας, τα τέλεια outfits και τα πιο hot fashion news.