Η πανδημία έκανε πολλούς νέους στην Ιαπωνία να ενδιαφερθούν για την υγεία τους. Ξεκίνησαν να κάνουν γυμναστική, να μαγειρεύουν και να τρώνε υγιεινά και σταμάτησαν να πίνουν αλκοολούχα ποτά, τόσο που τα έσοδα της χώρας από τους φόρους στο αλκοόλ μειώθηκαν σημαντικά. Τώρα η κυβέρνηση της Ιαπωνίας κάνει καμπάνια για να πείσει τους νέους να πιουν και πάλι.
Η καμπάνια με τίτλο Sake Viva! οργανώθηκε από τη φορολογική υπηρεσία της χώρας και καλεί τους νέους 20-39 ετών να υποβάλουν προτάσεις για να αυξήσουν τη δημοτικότητα των αλκοολούχων ποτών. Ο διαγωνισμός θα διαρκέσει ως τις 9 Σεπτεμβρίου και ψάχνει νέα προϊόντα ή νέο design, αλλά και τρόπους να αυξηθεί η κατανάλωση αλκοόλ στο σπίτι. Ενθαρρύνει επίσης τους συμμετέχοντες να ανακαλύψουν νέους τρόπους πώλησης στο Metaverse.
Σύμφωνα με τη φορολογική υπηρεσία, το 1995 αντιστοιχούσαν σε κάθε άτομο 100 λίτρα αλκοόλ. Το 2020 ο αριθμός αυτός έπεσε στα 75 λίτρα, επιδεινώνοντας το έλλειμμα της χώρας που βρίσκεται στα 46,977 δις yen (δηλαδή περίπου 340,6 δις ευρώ). Το 2020, τα έσοδα της χώρας από τη φορολογία στα οινοπνευματώδη ποτά αποτέλεσαν μόλις το 1,7% των συνολικών εσόδων. Το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 3% το 2011 και 5% το 1980.
«Όταν η τηλεργασία έγινε πιο δημοφιλής κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πολλοί άρχισαν να αναρωτιούνται αν είναι όντως απαραίτητο να βγεις για ποτό με τους συναδέλφους σου για να χτίσεις καλύτερη επικοινωνία μαζί τους» είπε ένας υπεύθυνος της φορολογικής υπηρεσίας. «Αν η νέα τάξη πραγμάτων εδραιωθεί, τα φορολογικά έσοδα θα πληγούν κι άλλο».
Η βιομηχανία της μπύρας συγκεκριμένα είδε μείωση των πωλήσεων κατά 20%. Σϋμφωνα με τη ζυθοποιία Kirin, η κατανάλωση μπύρας ανά κεφαλή το 2020 έπεσε κατά 9,1%, δηλαδή στα 55 μπουκάλια, σε σχέση με το 2019.
Το υπουργείο υγείας από την άλλη ελπίζει πως η καμπάνια θα υπενθυμίσει στο κοινό να πίνει μόνο «τη σωστή ποσότητα αλκοόλ».