AdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisement

UPDATE #NOW

Η Άλκηστις Ζιρώ στο JennyGr: Τα Νούμερα, η Αθήνα, ο έρωτας και η κακοποίηση


Κλέλια Φατούρου

28 Οκτωβρίου 2022

Η Άλκηστις Ζιρώ στο JennyGr: Τα Νούμερα, η Αθήνα, ο έρωτας και η κακοποίηση
photo credits: Γιώργος Κωστιάνης
Η Άλκηστις Ζιρώ πρωταγωνιστεί στα «Νούμερα» του Φοίβου Δεληβοριά, πιστεύει στην καλοσύνη των ανθρώπων και δεν επιτρέπει την τοξικότητα

Μάς πήρε αρκετές μέρες να καταφέρουμε να βρεθούμε για αυτή τη συνέντευξη. Τα καθημερινά και πολύωρα γυρίσματα για τα «Νούμερα» της ΕΡΤ δεν της αφήνουν και πολύ χρόνο, αλλά εγώ έκανα υπομονή. Και δικαιώθηκα. Η Άλκηστις είναι ένας χείμαρρος. Απαντά στις ερωτήσεις που ακόμα δεν έχεις προλάβει να κάνεις, είναι τρομερά εκφραστική, έχει πάρα πολλή πλάκα και οι 2 ώρες που περάσαμε μαζί ήταν σαν 15 λεπτά.

Την πρώτη φορά που την είδα ήταν στο 1ο επεισόδιο της σειράς του Φοίβου Δεληβοριά, «Τα Νούμερα», που έχει προκαλέσει χαμό και έχει ήδη αποκτήσει τους φανατικούς της. Δεν είναι τόσο η ομορφιά της που ξεχωρίζει, όσο η αυθεντικότητα με την οποία ερμηνεύει τη Δανάη, ένα κορίτσι που δεν ξέρει με τι θέλει να ασχοληθεί στη ζωή της και, από barwoman, γίνεται η πρωταγωνίστρια της Μάντρας του Αττίκ, που αναβιώνει. Μπήκα να ψαχουλέψω στο Instagram της και την είδα να χορεύει, να ποζάρει με κοσμήματα ή ως χαλαρό fashion icon, να είναι σε γυρίσματα, να γελάει αγκαλιά με τη γάτα της. Και να είναι 26 χρονών, με όλη τη φρεσκάδα και την ανεμελιά που απαιτείται.

Κλείσαμε ραντεβού στα Εξάρχεια και το αγαπημένο μου μπαρ, την Ίντριγκα. Έφτασε πριν από εμένα και με υποδέχθηκε με μία ζεστή αγκαλιά. Γιατί η Ζιρώ είναι τέτοιος άνθρωπος. Έτοιμη να μιλήσει για όλα, χωρίς να φιλτράρει ή να μετρά τα λόγια της, κάνει αποκαλύψεις, δεν έχει κανένα θέμα να εκτεθεί και να μιλήσει για τα βιώματά της, όπως και δεν έχει κανέναν θέμα να υπερασπιστεί τον εαυτό της ή τους άλλους όταν έρθει η ώρα.

photo credits: Γιώργος Κωστιάνης

Πώς ξεκίνησαν όλα

Στο Γυμνάσιο πήγε σε δημόσιο καλλιτεχνικό σχολείο, όπου έκανε θέατρο και κινηματογράφο. «Πιεζόμουν με τις Πανελλαδικές αλλά ευτυχώς η μαμά μου με είδε που έκλαιγα και υπέφερα και με ρώτησε τι ήθελα να κάνω. Ξεκίνησα μαθήματα θεάτρου, ορθοφωνία, ώστε να δώσω σε Δραματική Σχολή, όπως και έγινε». Ίσως βοήθησε το ότι ο παππούς της ήταν παραμυθάς, έγραφε, μεταγλώττιζε παραμύθια, ήταν στους ανθρώπους που έφεραν το θέατρο στο ραδιόφωνο, πιο συγκεκριμένα στο πρόγραμμα της Δευτέρας στην ΕΡΤ αλλά, ούτως ή άλλως, οι δικοί της αγαπούσαν τις τέχνες και, από μικρή, τους ενδιέφερε να είναι καλό παιδί και όχι να έχει βαθμούς.

«Μπήκα στο Θέατρο Τέχνης και είδα πόσο δύσκολο είναι να βιοποριστείς, αφού είναι λίγοι τελικά αυτοί που απορροφώνται. Ως δια μαγείας όμως, με πήρε ο Πάνος Κοκκινόπουλος αμέσως μετά τη σχολή για να κάνω ένα επεισόδιο στο «Ου Φονεύσεις». Μπήκε στα βαθιά στα 21 της, σε μία «βαριά» σειρά αλλά το θετικό feedback και η φροντίδα από την ομάδα, της έδωσε την απαραίτητη ώθηση. Το θέατρο είχε ήδη μπει στη ζωή της, όσο ήταν στη σχολή, ακολούθησε κι άλλο επεισόδιο στο «Ου Φονεύσεις» και το μπαμ έγινε με την καθημερινά σειρά του Alpha, «Αγγελική». Ο Γιάννης Κακλέας την έφερε στην Επίδαυρο με τον «Ορέστη», μία εμπειρία που τη σημάδεψε. «Αυτή η στιγμή που πατάς το πόδι σου στον χώρο και νιώθεις τόσο μικρός, ένα τίποτα. Η Επίδαυρος μπορεί να είναι τραυματική εμπειρία αν στην ομάδα δεν υπάρξει φροντίδα, ακριβώς επειδή νιώθεις τόσο μικρός. Εγώ ευτυχώς το ευχαριστήθηκα, κι ας έπαθα διάστρεμμα στην πρεμιέρα της παράστασης».

Τα «Νούμερα» και ο Φοίβος Δεληβοριάς

Ο Μιχάλης Σαράντης, που επίσης παίζει στη σειρά, την πήρε τηλέφωνο και τη ρώτησε αν τραγουδά. Την ενημέρωσε ότι ο Δεληβοριάς ετοιμάζει μία μουσική σειρά, πήγε στην οντισιόν και πριν καν ξεκινήσει, ο Φοίβος είχε βρει τη Δανάη του. Έκανε τσεκ σε όλα τα κουτάκια, εκτός από τη φωνή, η οποία είναι καλή, αλλά έπρεπε να ανήκει σε επαγγελματία. Εδώ μπαίνει η Νεφέλη Φασουλή, που είναι επίσης συνεργάτιδά του και την ακούμε όταν ερμηνεύει η Άλκηστις. Η συνέχεια είναι γνωστή.

Της μιλώ για την αγάπη μου για τον Φοίβο, αλλά και το ότι με σόκαρε ο τρόπος με τον οποίο παίζει. Είναι ο Φοίβος που υποδύεται τον Φοίβο, χωρίς υπερβολές.

«Ξετρελάθηκαν όλοι μαζί του, γιατί ξέρουμε ότι αν βάλεις ένα ηθοποιό να κάνει τον αμήχανο, θα κάνει overacting. Ενώ ο Φοίβος παραμένει ο εαυτός του. Επίσης, είναι τόσο διαλλακτικός και βοηθητικός. Είναι μάλαμα». Μου εξομολογείται ότι το cast της σειράς έχει δέσει, βρίσκεται κάθε Παρασκευή για να δει το νέο επεισόδιο και να φάει πίτσες και τα γυρίσματα είναι λίγο σαν έξοδος με φίλους.

Οι fans και οι haters της σειράς

Η σειρά έχει προλάβει να δημιουργήσει δύο στρατόπεδα. Αυτούς που λατρεύουν αυτό το μουσικό υπερθέαμα με παρέλαση διασήμων και αυτούς που αναρωτιούνται τι είναι τα Νούμερα και γιατί δεν έχουν ταυτότητα. Της λέω ότι, για εμένα, αυτός είναι και ο λόγος που βλέπω τη σειρά. Επειδή έχει διαλόγους, μουσική, διαφορετικούς καλλιτέχνες σε κάθε επεισόδιο και ωραίες εικόνες από την πόλη. Η Άλκηστις συμφωνεί και δεν καταλαβαίνει γιατί πρέπει, σώνει και ντε, να το κατατάξουμε σε κάποια κατηγορία. «Μπορεί να είναι ντοκιμαντέρ, σειρά, sitcom. Αλλά ξεχωρίζει γιατί είναι κάτι φρέσκο, που δεν έχουμε ξαναδεί στην ελληνική τηλεόραση. Επίσης, αν άρεσε σε όλους, μάλλον δεν θα κάναμε κάτι σωστά. Σε κάθε περίπτωση, δέχομαι την κριτική, αρκεί να είναι κριτική, και όχι προσωπική επίθεση ή καταπέλτης».

photo credits: Γιώργος Κωστιάνης

Ο polyamorous ρόλος της και τα μηνύματα της σειράς

Λίγο πριν ξεκινήσει να προβάλλεται η σειρά, είχα διαβάσει ότι ο ρόλος της Δανάης στα Νούμερα θα είναι polyamorous, πράγμα που δεν ξέρω αν έχουμε ξαναδεί στην ελληνική τηλεόραση. Η Άλκηστις είναι πολύ ενθουσιασμένη με αυτό. Με το ότι είναι μία γυναίκα που θέλει να βρίσκεται σε σχέση με 3 άντρες ταυτόχρονα, αν και είναι προετοιμασμένη για τα αρνητικά σχόλια. Θα το κάνει με fun και ανάλαφρο τρόπο, αλλά στέλνει ένα σημαντικό μήνυμα. Το ότι δεν χρειάζεται να βλέπουμε άλλο απατημένες γυναίκες και άντρες που κερατώνουν. Δεν είναι θέμα φύλου. «Χαίρομαι πολύ για τον δυναμισμό της και για το ότι ξέρει τι θέλει, και είναι ίσως η πρώτη φορά που μου δίνεται ένας τέτοιος ρόλος».

Μιλάμε για τον ρόλο της και το φεμινιστικό μπουρλέσκ της Κίρμπυ, που είναι μία γυναίκα με έντονη σεξουαλικότητα. Πολλοί λένε ότι είναι θαρραλέα επειδή χορεύει με εσώρουχα, χωρίς να είναι skinny, και αυτό ενοχλεί πολύ την Άλκηστη. «Τι σημαίνει θαρραλέα και ακομπλεξάριστη; Η Κίρμπυ δεν έχει κόμπλεξ και νιώθει τέλεια με το σώμα της».

Τη ρωτάω για το αν θεωρεί ότι το ελληνικό κοινό είναι έτοιμο για το φεμινιστικό μπουρλέσκ, το drag show του Θανάση Αλευρά και τον polyamorous ρόλο της. Πιστεύει πως όχι, αλλά είναι αισιόδοξη για το ότι τα πράγμα αλλάζουν. Αργά, αλλά αλλάζουν. Ξεχώρισε τον Γιάννη Κότσιρα και την Καίτη Γαρμπή από τους guests, αλλά πέρασε καλά με όλους. «Με συγκινεί όταν έρχεται ένας φτασμένος καλλιτέχνης, που όμως είναι προσγειωμένος».

photo credits: Γιώργος Κωστιάνης

Η φορά που αποχώρησε από θεατρική παράσταση

Είχα διαβάσει σε πρόσφατη συνέντευξή της ότι λίγο πριν έρθουν τα «Νούμερα», είχε αποχωρήσει από θεατρική παράσταση, μετά από ένα σκηνικό που συνέβη όχι στην ίδια, αλλά σε συνάδελφό της. «Μετά το #MeToo, τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει ριζικά. Υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που δρουν κακοποιητικά, αλλά τα θύματα μιλούν και οι θύτες φοβούνται περισσότερο, και ίσως αυτό τους αποτρέπει». Έχει δεχτεί στο παρελθόν κακοποιητική συμπεριφορά αλλά τότε θεωρούσε φυσιολογικό να έχει έναν σκηνοθέτη που ουρλιάζει. Της έχει συμβεί να της κάνει λεκτική επίθεση ηθοποιός, σε σημείο κακοποιητικό, και αυτό της προκαλούσε συνεχή φόβο. Τότε της ζήτησε συγγνώμη. Ήταν ο ίδιος ηθοποιός που φέρθηκε το ίδιο σε άλλη κοπέλα του θιάσου, αλλά δεν άλλαξε τίποτα. Η Άλκηστις όμως έβαλε τα όριά της και θεώρησε ότι ήταν πολύ εύκολο να φύγει, εφόσον κανείς δεν παρενέβη για να δημιουργηθεί ένα κλίμα ασφαλείας στον θίασο.

Πιστεύει ακόμα ότι θα έπρεπε να είχαν αποχωρήσει όλες οι γυναίκες του θιάσου, μόνο και μόνο για να προκαλέσουν την αλλαγή.

«Είναι σημαντικό για εμένα που αποχώρησα, αλλά θα ήταν νίκη αν φεύγαμε όλες. Ξέρω ότι είναι δύσκολο, αλλά το ρίσκο φέρνει τη νίκη».

Η κακοποίηση (εκτός δουλειάς)

Αν και μάς χωρίζουν περίπου 10 χρόνια, καταλήγουμε στο ότι έχουμε περάσει από τοξικές σχέσεις, επειδή πολλά πράγματα θεωρούνταν κάποτε κανονικά. Όπως το να έχεις έναν σύντροφο που σε κάνει να νιώθεις τρελή ή να σου απαγορεύει να φοράς κοντές φούστες. «Ήμουν 18 χρονών και δεν αντιλαμβανόμουν την τοξικότητα. Ένιωθα ότι δεν έπρεπε να τον στενοχωρώ. Η επόμενη σχέση μου όμως μου έδειξε τι σημαίνει υγεία. Και κατάλαβα ότι αποδεχόμουν και επέτρεπα την τοξικότητα. Μεγαλώνεις όμως και ανακαλύπτεις τα όρια και πώς θα τα βάζεις».

photo credits: Γιώργος Κωστιάνης

Η Αθήνα και ο έρωτας

Λατρεύει τη γειτονιά της, το Παγκράτι. Τη λαική της, το Καλλιμάρμαρο. «Αγαπώ την Αθήνα με τα πάντα της, ακόμα και τη βρομιά. Λατρεύω αυτή την εναλλαγή. Που θα περάσεις από έναν πεζόδρομο με κόσμο που κάθεται χαλαρά και πίνει την μπίρα του, αλλά στο διπλανό μαγαζί μπορεί να γίνεται χαμός από ρεμπέτικα. Τόσες κουλτούρες μαζεμένες».

Αγαπά επίσης τις καταθλιπτικές, όπως λέει, σειρές και ταινίες. Σαν το Normal People. «Θέλω να συγκινούμαι, να ταυτίζομαι και να βλέπω έρωτα». Κάπως έτσι τον βιώνει εξάλλου. «Μα δεν υπάρχει πιο αναζωογονητικό συναίσθημα. Είναι ομορφιά. Η τρυφερότητα, ο ρομαντισμός, οι αγκαλιές, οι εκπλήξεις. Το χιούμορ. Τα μικρά». Έχει συμφιλιωθεί όμως και με το τέλος της σχέσης, γιατί ξέρει ότι πάντα σε προειδοποιεί (κι ας το αγνοείς), όπως και ξέρει ότι θα συνεχίσει, ακόμα κι αν χρειαστεί μία περίοδος πόνου.

Η φροντίδα του εαυτού της

Υπήρξαν πράγματα που άλλαξαν εξαιτίας της πανδημίας; «Η αλήθεια είναι ότι είχα φοβίες από πριν και είχα βιώσει κρίσεις πανικού. Στην πρώτη πανδημία, πέρασα καλά, όπως όλοι, αλλά μετά ζορίστηκα. Αυτό που με βοήθησε ψυχολογικά ήταν η μελέτη του κινηματογράφου, ώστε να μάθω περισσότερα πράγματα για τη δουλειά μου, γιατί δεν είχα εκπαιδευτεί πάνω σε αυτό. Με βοήθησε αυτό, και το να περνάω χρόνο με τους φίλους μου».

Μιλάμε για τις καθημερινές της συνήθειες και για το αν αντιλαμβάνεται την ομορφιά της. Πέρασε φάσεις μεγάλης ανασφάλειας επειδή είχε ακμή, γιατί το πρόσωπο είναι και μέρος της δουλειάς της. «Ακολουθώ πρωί βράδυ το beauty routine μου, αφού το έψαξα και με γιατρούς, αλλά δεν ασχολούμαι και υπερβολικά».

Το ντύσιμό της είναι street style και athletic, αλλά δεν περιορίζει τον εαυτό της. Το ντύσιμο ακολουθεί τη διάθεσή της, το οποίο ήταν black and white τη μέρα της φωτογράφησης, αλλά με αξεσουάρ που ξεχώριζαν και που η Άλκηστις αγαπά πολύ. «Τα κοσμήματα Apiliotis είναι ελληνικό brand και αυτό που με συγκινεί είναι ότι είναι ethical σε όλους τους τομείς. Φτιάχνονται από ανακυκλωμένο ασήμι και αφήνουν μικρό οικολογικό αποτύπωμα. Από την παραγωγή μέχρι τις συσκευασίες. Και είναι πολύ όμορφα κοσμήματα. Θέλω να στηρίζω εξάλλου μικρές προσπάθειες».

photo credits: Γιώργος Κωστιάνης

Η νέα θεατρική δουλειά

Με ενημερώνει για τη θεατρική δουλειά που ετοιμάζει και που, κι εδώ, είναι σίγουρα κάτι που δεν έχουμε δει ξανά. «Είμαι σε μία θεατρική ομάδα, τους B.P.M (beats per minute) και κάνουμε κάθε χρόνο μία παράσταση με δικά μας κείμενα. Τον Φεβρουάριο, θα ανεβάσουμε μία παράσταση, που γράφει και σκηνοθετεί η Δανάη Λιοδάκη και αποτελείται μόνο από γυναίκες. Είναι 4 κοπέλες που δημιουργούν μία φεμινιστική ομάδα, που είναι ο φόβος και ο τρόμος των Αθηνών. Όποιος τολμήσει να παρενοχλήσει, θα το σκέφτεται δύο φορές γιατί θα έρθουν οι «Κόρες» και θα τους πλακώσουν. Θα γίνει και βιβλίο».

Κλείνοντας τη συνέντευξη, συζητάμε για όλα αυτά τα τρομακτικά της επικαιρότητας (που είναι όμως και διαχρονικά) και αφορούν τις γυναίκες. Γυναικοκτονίες, οι γυναίκες στο Ιράν, οι παιδοβιασμοί.

«Είναι τρομακτικό γιατί τώρα πια ξυπνάς και δεν βλέπεις μία θλιβερή είδηση, αλλά πέντε. Και αντί να εξαλείφονται, νιώθω ότι πολλαπλασιάζονται. Είναι η πατριαρχία και είμαι πολύ κάθετη σε αυτό».

Παρόλα αυτά, είναι πολύ αισιόδοξη και πιστεύει στην καλοσύνη των ανθρώπων. Όπως και στην αλληλεγγύη και στην ομορφιά. Το είδε εξάλλου και στην ίδια, όταν βρήκε το θάρρος να φύγει από την κακοποίηση. Πάνω που ένιωσε ότι χάνει την πίστη της, άκουσε μία ατάκα από τον Φοίβο Δεληβοριά που τη βοήθησε να πάρει τα πάνω της. «Άλκηστη, θα σου πω κάτι και να ξέρεις ότι αυτό είναι ο κανόνας. Οι καλοί άνθρωποι είναι πολύ περισσότεροι από τους κακούς».

*Ευχαριστούμε την Ίντριγκα (Εξάρχεια) για τη φωτογράφηση

*Κοσμήματα: Apiliotis Jewellery